Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Contidos |
Temas |
Subtemas |
2.1. INTRODUCIÓN Ó TEMA MONORÁFICO DO ANO |
Cada ano a asignatura, céntrase no estudo dun tema monográfico, que pode ser a obra dun arquitecto, ou ben un tema de arquitectura xeralista. Éste tema será presentado ao comenzo do curso. |
2.2. ANÁLISE TOPOLÓXICO |
O “genius loci”. A elección do lugar
A adecuación ao emprazamento: tensión e harmonía.
Espazos interiores, espazos exteriores: relacións. |
2.3. ANÁLISE FUNCIÓNAL |
O contido funcional do feito arquitectónico.
A estrutura funcional como base da arquitectura.
Características das circulacións.
Tipoloxía. Tipo e Modelo |
2.4. A FORMA |
Recoñecendo a aparencia visual dun obxecto.
A forma como principio e a forma como consecuencia.
O proceso xenerativo da forma como relación entre a masa, o espazo e a superficie.
Xeometría: proposta gráfica para a ordenación morfolóxica. Análise Xeométrico. Módulo. Modulor |
2.5. ANÁLISE ESPACIAL |
O espazo como feito poético.
O espazo como esencia da arquitectura.
A percepción da arquitectura a través dos seus percorridos.
Estratexias para a representación do espazo e a súa análise. |
2.6. ANÁLISE DA LUZ |
A luz como revelación dos espazos interiores
Luz natural directa, reflectida, difuminada, ensombrecida…
O control da luz e as novas tecnoloxías. |
2.7 ANÁLISE ESTRUTURAI E CONSTRUTIVA |
A estrutura
Os sistemas de organización estrutural e a súa influencia na configuración da arquitectura.
A construción
O significado dos materiais. Materiais e formas. A prefabricación. |
2.8. INTRODUCIÓN Á ANÁLISE GRÁFICA DA ARQUITECTURA |
A que chamamos proxecto arquitectónico
Aprendendo a ler un proxecto.
Conceptos básicos para una introdución á análise
O diagrama como xeito de expresión |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
4 |
0 |
4 |
Presentación oral |
3 |
3 |
6 |
Saídas de campo |
6 |
9 |
15 |
Sesión maxistral |
12 |
1 |
13 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
2 |
0 |
2 |
Obradoiro |
32 |
48 |
80 |
Proba mixta |
6 |
12 |
18 |
|
Atención personalizada |
12 |
0 |
12 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
Periodicamente se organizan sesións de crise nas que se confrontan de xeito informal os resultados dos traballos de diversos grupos se ben esta discusión pode estar dirixida por un moderador. |
Presentación oral |
Os estudiantes expoñen verbalmente, co apoio de TIC, os resultados dos seus traballos, interactuando co profesorado e con outros estudiantes. |
Saídas de campo |
A viaxe de estudios facilita o directo coñecemento das arquitecturas sobre as que se traballa ou doutras análogas. |
Sesión maxistral |
Destinada á introducción conceptual e a ofrecer a información necesaria para o desenvolvemento dos traballos de taller. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Para profundar no coñecemento de aspectos especializados relacionados coa materia que podan aportar novos datos sobre os aspectos xerais do curso. |
Obradoiro |
Nos obradoiros combínanse tódalas metodoloxías (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) simultaneamente, sobre tarefas prácticas, co asistencia do profesor. |
Proba mixta |
Trátase dunha proba de contidos teórico-prácticos, na que os estudantes amosan o seu avance no coñecemento da metodoloxía da asiñatura. Faráse durante as horas de clase e presentaráse para avaliación ó remate da sesión. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Saídas de campo |
Presentación oral |
Discusión dirixida |
Obradoiro |
|
Descrición |
A avaliación é un proceso continuo, no que a actividade que en cada unha das sesións do curso desenvolve o estudiante é controlada e rexistrada. Periodicamente e -en todo caso, sempre que o estudante asi o require- infórmaselle da adecuación do nivel acadado polas súas actividades en relación cos obxectivos programáticos da materia.
Establécese un perído ao remate do curso, libre de sesións teóricas e de obradoiros, nos que a atención se desenvolve exclusivamente de xeito individual de forma que cada estudante é orientado cara á consecúción dos obxectivos finais da materia ou, no seu caso, á excelencia.
En todo momento do curso os profesores brindan aos estudantes apoio complemntario ao docente de xeito individual, en horario coñecido. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
Os contidos das sesións teóricas son fundamentis para coñecer as técncias e obxectivos de análise que logo serán empregados no desenvolvemento do traballo. |
10 |
Presentación oral |
Sendo unha materia eminentemente práctica, as presentacións orais que os estudiantes realizan constitúen o mellor xeito de valorar o dominio dos coñecementos e técnicas que son o obxectivo da materia. |
15 |
Proba mixta |
Trátase dunha proba de contidos teórico-prácticos, na que os estudantes amosan o seu avance no coñecemento da metodoloxía da asiñatura. Faráse durante as horas de clase e presentaráse para avaliación ó remate da sesión. |
10 |
Discusión dirixida |
As discusións dirixidas poñerán en evidencia a solidez dos coñecementos do estudiante e dos mecanismos visuais de comunciación das súas ideas. |
5 |
Obradoiro |
O obradoiro é o ámbito de síntese da materia. Aqui se evidencian simultaneamente o desenvolvemento intelectual do estudiante, o coñecemento dos obxectivos do curso, o dominio da materia tratada e o dos recurso comunicativos propios do arquitecto. |
60 |
|
Observacións avaliación |
o alumno debe asistir fundamentalmente ás sesións maxistrais, e presentar os taballos propostos nos Obradoiros, co nivel esixido de calidade cara a superar a asiñatura.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Baker, Geoffrey H. (1989). Análisis de la forma. Urbanismo y arquitectura. GG. Barcelona
Clark & Pause (1987). Arquitectura. Temas de composición. GG. Barcelona
Clark & Pause (1984). Arquitectura. Temas de composición. Aalto, Kahn, Moore, Stirling, Le Corbusier, Paladio, Venturi. GG. Barcelona
Ching, Frank (1988). Arquitectura: forma, espacio y orden. GG. Barcelona
Ching, Frank (1989). Dibujo y proyecto. GG. Barcelona
Jorge Sainz Ávia (1990). El Dibujo de Arquitectura. Nerea
Leonardo Benévolo (1984). El diseño de la ciusdad-1. GG. Barcelona
Fraser & Henmi (1994). Envisioning architecture. An analysis of drawing. Willey & Sons. Nova York
Lasseau, Paul (1992). Frank Lloyd Wright: Betwin Principe and Form. Nostrand Reinhold. Boston
Eisenman, Peter (1996.). Giuseppe Terragni: Transformatión. Monacelli Press. Nova York
Norberg- Schulz, Christian (1967). Intenciones en arquitectura. GG. Barcelona
Moore /Allen & Lyindon (1974). La casa:forma y diseño. GG. Barcelona
Curtis, Wilian (1987). Le Corbusier, Ideas y formas. Blume
Baker, Geoffrey H. (1989). Le Corbusier. Análisis de la forma. GG. Barcelona
Michel, Lou (1996). Light. The shape of space. Van Nostrand Reinhold. Rotterdam
Wittkower, Rudolf (1995). Los fundamentos de la arquitectura en la edad del humanismo. Alianza Editorial
Moo Zell (2008). The architectural Drawing Course. Thames & Hudson. Londres |
Aparte de estas entradas bibliográficas, cada ano a asiñatura incorpora bibliografías específicas, que serán suxeridas ós estudantes. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Proxectos 4/630G01016 | Urbanística 1/630G01018 |
|
Materias que continúan o temario |
Debuxo de Arquitectura/630G01002 | Xeometría Descritiva/630G01003 | Análisis de Formas Arquitectónicas/630G01007 | Análise Arquitectónico 1/630G01012 | Xeometría da Forma Arquitectónica/630G01014 |
|
Observacións |
PRECÍSASE O COÑECEMENTO DE HABILIDADES GRÁFICAS MANUAIS, DEBUXO, ASÍ COMO DE INFORMÁTICA GRÁFICA. |
|