Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Principios de Microeconomía Código 650G01002
Titulación
Grao en Ciencias Empresariais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Análise Económica e Administración de Empresas
Coordinación
Veiga Fernández, Luís Angel
Correo electrónico
l.veiga@udc.es
Profesorado
Barreiro Viñan, Jose Manuel
Couñago Garrido, Celia
Veiga Fernández, Luís Angel
Correo electrónico
jose.barreiro.vinan@udc.es
c.counago@udc.es
l.veiga@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios.
A3 Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas.
A9 Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios.
A11 Definir criterios de acordo de cómo unha empresa é definida e vincular os resultados coa análise do entorno para identificar perspectivas.
A12 Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais.
A17 Identificar o impacto dos elementos micro e macroeconómicos na organización empresarial.
A21 Identificar e utilizar as ferramentas adecuadas de matemáticas e estatística.
A23 Uso de instrumentos para a análise de entornos empresariais.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Conocer los conceptos y relaciones básicas de la microeconomía. A1
A3
A9
A11
A12
A17
A21
A23
Conocer los conceptos y relaciones básicas de la Microeconomía. Aprender a pensar en términos económicos. A1
A3
A9
A11
A12
A17
A21
A23
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
Bloque 1: Introducción Tema 1: Naturaleza, objeto y método de la Microeconomía
Tema 2: Teoría elemental de la Oferta y la Demanda
Bloque 2: Consumo Tema 3: Teorías de la Conducta del Consumidor
Bloque 3: Teoría de la Empresa Tema 4: Teoría de la Producción
Tema 5: Teoría de los Costes
Bloque 4: Mercados Tema 6: La Competencia Perfecta
Tema 7: El poder de mercado

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Solución de problemas 5 15 20
Proba obxectiva 2 18 20
Estudo de casos 10 10 20
Sesión maxistral 17 34 51
Seminario 4 0 4
Discusión dirixida 10 14 24
 
Atención personalizada 11 0 11
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Solución de problemas Cuestiones prácticas para resolver en sesiones ineteractivas
Proba obxectiva Prueba escrita que puede combinar preguntas de respuesta múltiple, de ordenación, de respuesta breve y/o de discriminación
Estudo de casos El alumno se sitúa ante un problema concreto (caso) que le describe una situación real o supuesta de la vida profesional y debe ser capaz de analizarlo y resolverlo
Sesión maxistral Exposición oral complementada con el uso de medios audiovisuales y la introducción de algunas preguntas dirigidas a los estudiantes con la finaliddad de transmitir conocimientos y facilitar el aprendizaje
Seminario Planteamiento y solución de problemas concretos con utilización de herramientas TIC en grupos reducidos. Estos seminarios se realizarán en grupo reducido de 15 alumnos y se llevarán a cabo fuera del horario lectivo habitual.
Discusión dirixida Cuestiones teóricas y prácticas para resolver en sesiones ineteractivas

Atención personalizada
Metodoloxías
Discusión dirixida
Estudo de casos
Solución de problemas
Descrición
En las sesiones interactivas se atiende individualmente a los alumnos haciendo un seguimiento de las diferentes cuestiones planteadas

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Discusión dirixida Se valorarán las respuestas ofrecidas por los alumnos a las cuestiones prácticas y teóricas planteadas en las sesiones interactivas 10
Estudo de casos Se valorarán las soluciones propuestas por los alumnos a la resolución de los casos planteados 10
Proba obxectiva Durante el período lectivo se realizarán pruebas escritas que computarán para el cálculo de la calificación. Sobre una calificación máxima de 7 puntos el alumno debe alcanzar, en la prueba objetiva, una nota media mínima de 3,5 puntos para superar la asignatura 70
Solución de problemas Se valorarán las respuestas ofrecidas por los alumnos a las cuestiones prácticas planteadas en las sesiones ineteractivas 10
 
Observacións avaliación
Calificación de no presentado

Corresponde al alumno, cuando solo participe de actividades de evaluación que tengan una ponderación inferior al 20% sobre la calificación final, con independencia de la calificación alcanzada.


Fontes de información
Bibliografía básica Blanco Sánchez, Juan Manuel (2010). Economía: Teoría y práctica. Madrid. McGRAW-HILL
Sloman, John (1997). introducción a la Microeconomía. Madrid. Prentince Hall
Barreiro, J., Couñago, C. y García, A. (2004). Prácticas de Microeconomía para un curso de Introducción. A Coruña. Universidade da Coruña
Garcia Lorenzo, A. y Barreiro Viñán, J. M. (2010). Principios de Microeconomía: Manual para las clases prácticas. A Coruña. Universidade da Coruña

Bilbiografía Complementaria:

Pindyck, R. y Rubinfed D. (2009) Microeconomía. 7ª Edición. Prentice Hall

Case, K.E. y Fair, R.C. (2008) Principios de Microeconomía. 8ª Edición. Pearson.

Frank, R.H. (2005) Microeconomía y Conducta. 5ª Edición. McGraw-Hill.

Krugman, P. y Wells, R. (2006) Introducción a la Economía. Microeconomía. Edición Original. Editorial Reverté.

 

 

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

<p>Asistencia a las clases con el mayor grado de participación posible. Utilización de la bibliografía recomendada en el programa. Resolver siempre todas las dudas que surjan durante el desarrollo de las sesiones, recurriendo a la atención personalizada cuando fuese necesario. </p>



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías