Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Economía da Empresa: Función Financeira Código 650G01008
Titulación
Grao en Ciencias Empresariais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Galego
Prerrequisitos
Departamento Economía Financeira e Contabilidade
Coordinación
Piñeiro Sanchez, Carlos
Correo electrónico
carlos.psanchez@udc.es
Profesorado
Llano Monelos, Pablo de
Piñeiro Sanchez, Carlos
Correo electrónico
pablo.de.llano@udc.es
carlos.psanchez@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.es/moodle
Descrición xeral A materia pretende forma-los coñecementos e desenvolve-las habilidades básicas precisas para comprende-la problemática financeira da empresa, iniciarse no estudio da teoría financeira e as Finanzas, e manexa-los modelos básicos de traballo.. Preténdese tamén que o alumno adquira un dominio inicial da terminoloxía e xerga financeira, se familiarice coa lóxica financeira, e aprenda a buscar e interpreta-la información relevante.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A10 Comprender e utilizar sistemas contables e financeiros.
A11 Definir criterios de acordo de cómo unha empresa é definida e vincular os resultados coa análise do entorno para identificar perspectivas.
A13 Xestión dunha compañía a partir da planificación e control, utilizando conceptos, métodos e ferramentas.
A14 Xestionar as operacións da empresa.
A15 Xestionar os recursos financeiros.
A18 Identificar as características dunha organización.
A20 Identificar e operar o software adecuado. Deseñar e implementar sistemas de información.
A21 Identificar e utilizar as ferramentas adecuadas de matemáticas e estatística.
A24 Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Comprende-la problemática financeira da empresa A14
A15
C6
C7
C8
Comprende-la lóxica financeira A10
A11
A13
A18
C4
C8
Coñece-los fundamentos teóricos das finanzas A10
A15
C1
C4
C8
Obtener e interpretar la información económico-financiera A10
A15
A24
C3
C8
Manexa-los modelos financeiros básicos A10
A13
A15
A20
A21
C3
Coñece-la terminoloxía financeira A15
C1

Contidos
Temas Subtemas
A función financeira da empresa Conceptos básicos sobre a empresa e o empresario
Contido da función financeira
O obxectivo financeiro: valor vs. Beneficio, dividendos, etc.
A contorna financeira da empresa
O patrimonio e as rendas da empresa O patrimonio da empresa: o activo e o pasivo. O equilibrio financeiro.
As rendas da empresa: a rendibilidade e o custo do financiamento
Fundamentos de análise financeira
Capital circulante e fondo de rotación
A estrutura financeira da empresa A estrutura financeira e o custo de capital
Fontes de financiamento: características básicas e custo
Decisións de investimento Concepto e clases de investimentos
Métodos contables para a análise de investimentos
Xestión financeira e curto prazo Xestión de tesourería
Xestión de stocks
O risco de creto

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 17 51 68
Solución de problemas 25 50 75
Proba mixta 1 2 3
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Presentación dos aspectos básicos dos capítulos
Solución de problemas Traballo práctico do alumno baseado en exercicios, casos e/ou problemas
Proba mixta Proba de avaliación escrita, de contido teórico e práctico

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Sesión maxistral
Descrición
Os alumnos poden acudir ás titorías no horario e condicións que sinale cada profesor.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Solución de problemas Valorarase o grao de cumprimento dos obxectivos da actividade e o grao de consecución das competencias e habilidades esperadas nos alumnos 30
Proba mixta Pretende medir a calidade xeral da aprendizaxe e as habilidades desenvolvidas polo alumno, o grao de interiorización e asunción, e a capacidade para aplicalas á solución de problemas (cuasi)reais 70
 
Observacións avaliación

Os
criterios para o cómputo da cualificación son aplicables con total uniformidade
nas "oportunidades" de Xuño e Xullo. Nesta última tamén son
puntuables, coa ponderación sinalada, as actividades persoais dos alumnos.

As tarefas
deben entregarse nas datas, polos procedementos, e cos requisitos de contido
que se sinalen en cada caso; puntuaranse como cero cando se incumpran estas
condicións, e tamén cando sexan desenvolvidas en fraude. O plaxio total ou
parcial terá a interpretación de fraude, coas consecuencias académicas que se
deriven.

Salvo
autorización expresa por parte dos profesores, os móbiles, ordenadores e
aparellos electrónicos similares permanecerán en todo momento fóra da vista, e
durante os exames deberán ademais estar apagados. O incumprimento destas normas
ou o uso indebido destes aparellos serán causas de expulsión.

O exame
versa sobre os obxectivos didácticos, competencias e contidos da materia, de
acordo con esta guía e coas indicacións que se realicen durante o curso, e de
conformidade cos tempos de traballo presencial e autónomo que deben render os
alumnos. Caso de se considerar conveniente publicarase un documento de “normas
de exame” con aclaracións adicionais de cara á realización da
proba.

A
efecto de realiza-los exames, os alumnos poderán servirse dunha calculadora non
programable. As normas de exame poderán preve-la posibilidade de que os alumnos
usen tamén determinado material de apoio, sempre de forma voluntaria. En ningún
caso se permitirá o uso de documentos en formato electrónico nin de material
que vulnere a lexislación sobre propiedade intelectual, en particular de libros
fotocopiados.

Cualificarase
a tódolos alumnos que accedan á aula de exame.

A
efecto de reforza-la igualdade, os exames serán avaliados de forma transversal;
por tanto cada profesor cualificará unha parte do exame de cada alumno.

Para
libera-la materia é preciso que a cualificación do exame sexa igual ou superior
a tres puntos sobre un total de sete. Os alumnos que non cumpran esta condición
terán unha cualificación global igual á do exame.

A comisión de fraude na realización das prácticas, dos exames, ou de calquera outra actividade da materia poderá implicar que o alumno deba examinarse de forma oral ante un Tribunal composto polo equipo docente da materia, sen perxuizo doutras consecuencias académicas que se poidan derivar.

A cualificación "non presentado" outorgarase seguindo as
directrices xerais da Facultade: “corresponde
ao alumnado, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha
ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da
cualificación acadada
”.


Fontes de información
Bibliografía básica Suárez, A. (2003). Curso básico de Economía de la Empresa. Un enfoque de organización. Madrid: Pirámide
de Llano, P.; Piñeiro, C. (2012). Dirección financiera. Santiago: Andavira
Piñeiro, C.; de Llano, P. (2010). Dirección Financiera: un enfoque centrado en valor y riesgo. Madrid: Delta
Doldán, F. (2001). Fundamentos de las decisiones financieras empresariales. Santiago: Tórculo

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Dirección Financeira I/650G01019
Dirección Financeira II/650G01025

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías