Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Ahondar en la compresión de la lógica financiera.
Afondar na comprensión da lóxica financeira. |
A1 A10 A15
|
|
C8
|
Comprender los fundamentos de análisis de los proyectos de inversión.
Comprende-la fundamentación da análise de proxectos de investimento. |
A1 A3 A10 A15
|
|
C4 C8
|
Saber evaluar una inversión no financiera.
Saber avaliar un investimento non financeiro. |
A5 A6 A8 A10 A11 A15
|
|
|
Saber desarrollar modelos y aplicaciones informáticas.
Saber desenvolver modelos e aplicar ferramentas informáticas. |
A5 A6 A10 A15 A20
|
|
C3
|
Saber formular y defender un proyecto financiero.
Saber formular e defender un proxecto financeiro. |
A10 A11 A12 A15
|
|
C1 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción. |
- Concepto de inversión en la economía de la empresa
- El objetivo financiero desde la perspectiva de la selección de inversiones y su integración con la problemática de las decisiones financieras.
- Fundamentos del modelo de selección.
- Concepto de investimento na economía da empresa
- O obxectivo financeiro desde a perspectiva da selección de investimentos e a súa integración coa problemática das decisións financeiras.
- Fundamentos do modelo de selección. |
Evaluación de proyectos individuales, en certeza.
Avaliación de proxectos individuais, en certeza. |
- El valor actual neto.
Escenario a tener presente.
Concepto de inversión, clases de inversión.
Métodos no DCF y DCF.
El presupuesto de caja de un proyecto de inversión.
Modelos basados en el valor capital; el valor actual neto y sus derivados.
El problema de una única tasa en todo el horizonte temporal, y de la reinversión de los FNC’s.
- La tasa interna de rendimiento.
Significado y determinación de su valor mediante distintos métodos.
El problema de las raíces múltiples y su significado financiero.
- Análisis de sensibilidad de la solución obtenida.
- Problemáticas especiales de valoración: factores cualitativos e intangibles.
Costes ocultos, intangibles, imponderables.
Cómo afectan la inflación y los impuestos en el VAN.
- O valor actual neto.
Escenario a ter presente.
Concepto de investimento, clases de investimento.
Métodos non DCF e DCF.
O orzamento de caixa dun proxecto de investimento.
Modelos baseados no valor capital; o valor actual neto e os seus derivados.
O problema dunha única taxa en todo o horizonte temporal, e da reinversión dos FNC?s.
- A taxa interna de rendemento.
Significado e determinación do seu valor mediante distintos métodos.
O problema das raíces múltiples e o seu significado financeiro.
- Análise de sensibilidade da solución obtida.
- Problemáticas especiais de valoración: factores cualitativos e intangibles.
Custos ocultos, intangibles, imponderables.
Como afectan a inflación e os impostos no VAN. |
Evaluación de proyectos individuales, en riesgo.
Avaliación de proxectos individuais, en risco. |
- Modelos sencillos de ajuste.
- Análisis probabilístico: entorno aleatorio.
Valor medio esperado.
Indicador de elección.
Hillier.
- Teoría de juegos; Duelos contra la naturaleza.
- Decisión bajo incertidumbre de previsión.
Dominación.
Maximin, minimax.
Wald / Von Neumnann.
Laplace.
Hurwickz.
Savage.
Máxima probabilidad de dominación.
- Decisiones bajo riesgo.
- Decisiones bajo desinformación.
- Modelos sinxelos de axuste.
- Análise probabilístico: contorna aleatoria.
Valor medio esperado.
Indicador de elección.
Hillier.
- Teoría de xogos; Duelos contra a natureza.
- Decisión baixo incerteza de previsión.
Dominación.
Maximin, minimax.
Wald / Von Neumnann.
Laplace.
Hurwickz.
Savage.
Máxima probabilidade de dominación.
- Decisións baixo risco.
- Decisións baixo desinformación. |
Decisiones de inversión con racionamiento de capital.
Decisións de investimento con racionamento de capital. |
- Introducción
- Modelo iniciático: solución por saturación (L&S).
- Generalizando la restricción financiera (W).
- Superando la paradoja: nuevo paradigma (B&Q).
- Superando la falta de control (C).
- Introdución
- Modelo iniciático: solución por saturación (L&S).
- Xeneralizando a restrición financeira (W).
- Superando o paradoxo: novo paradigma (B&Q).
- Superando a falta de control (C). |
Enfoques de decisión multicriterio.
Enfoques de decisión multicriterio.
|
- Modelos multicriterio cuantitativos.
- Análisis de envolvimiento de datos (DEA)
Sensibilidad de la solución obtenida.
- AHP
Cambios en las prioridades.
Ventajas.
Críticas.
- Modelos multicriterio cuantitativos.
- Análise de envolvimiento de datos (DEA)
Sensibilidade da solución obtida.
- AHP
Cambios nas prioridades.
Vantaxes.
Críticas.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas a través de TIC |
16 |
32 |
48 |
Proba mixta |
2 |
0 |
2 |
Solución de problemas |
15 |
30 |
45 |
Sesión maxistral |
17 |
34 |
51 |
|
Atención personalizada |
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas a través de TIC |
Actividades a desenvolver diante do ordenador: busca de información, desenvolvemento de modelos, etc. |
Proba mixta |
Proba de avaliación escrita, de contido teórico e práctico. |
Solución de problemas |
Traballo práctico do alumno baseado en exercicios, casos e/ou problemas. |
Sesión maxistral |
Presentación dos aspectos básicos dos capítulos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Solución de problemas |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Os alumnos poden acudir ás titorías no horario e condicións que sinale cada profesor (PPH), conforme a la normativa vigente. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
Valorarase o grao de cumprimento dos obxectivos da actividade e o progreso das competencias e habilidades dos alumnos observado a través das titorías. |
30 |
Proba mixta |
Pretende medir a calidade xeral da aprendizaxe e as habilidades desenvolvidas polo alumno, o grao de interiorización e asunción, e a capacidade para aplicalas á solución de problemas (cuasi)reais. |
70 |
|
Observacións avaliación |
Os criterios para o cómputo da cualificación son aplicables con
total uniformidade nas "oportunidades" de Xuño e Xullo. Nesta
última tamén son puntuables, coa ponderación sinalada, as actividades
persoais dos alumnos. As tarefas deben entregarse nas datas, polos procedementos, e
cos requisitos de contido que se sinalen en cada caso; puntuaranse como cero
cando se incumpran estas condicións, e tamén cando sexan desenvolvidas en
fraude. O plaxio total ou parcial terá a interpretación de fraude, coas
consecuencias académicas que se deriven. Salvo autorización expresa por parte dos profesores, os móbiles,
ordenadores e aparellos electrónicos similares permanecerán en todo momento
fóra da vista, e durante os exames deberán ademais estar apagados. O
incumprimento destas normas ou o uso indebido destes aparellos serán causas
de expulsión. O exame versa sobre os obxectivos didácticos, competencias e
contidos da materia, de acordo con esta guía e coas indicacións que se
realicen durante o curso, e de conformidade cos tempos de traballo presencial
e autónomo que deben render os alumnos. Caso de se considerar conveniente
publicarase un documento de “normas de exame” cunha antelación mínima dunha
semana natural á data de realización da proba. A efecto de realiza-los exames, os alumnos poderán servirse
dunha calculadora non programable. As normas de exame poderán preve-la posibilidade
de que os alumnos usen tamén determinado material de apoio, sempre de forma
voluntaria. En ningún caso se permitirá o uso de documentos en formato
electrónico nin de material que vulnere a lexislación sobre propiedade
intelectual, en particular de libros fotocopiados. Cualificarase a tódolos alumnos que accedan á aula de exame. A efecto de reforza-la igualdade, os exames serán avaliados de
forma transversal; por tanto cada profesor cualificará unha parte do exame de
cada alumno. Para libera-la materia é preciso que a cualificación do exame
sexa igual ou superior a tres puntos sobre un total de sete. Os alumnos que
non cumpran esta condición terán unha cualificación global igual á do exame. A comisión de fraude na realización das prácticas, dos exames,
ou de calquera outra actividade da materia poderá implicar que o alumno deba
examinarse de forma oral, sen perzuixo de outras consecuencias académicas que
se poidan derivar. A cualificación "non presentado" outorgarase seguindo
as directrices xerais da Facultade: “corresponde
ao alumnado, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha
ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da
cualificación acadada”.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Piñeiro, C., de Llano, P. (2009). Dirección financiera un enfoque centrado en valor y riesgo. Delta Publicaciones, Madrid
de Llano, P., Piñeiro, C. (2010). Elementos fundamentales de dirección financiera. Andavira, Santiago
Piñeiro, C., de Llano, P. (2012). Finanzas Empresariales. Teoría y Modelos con hoja de cálculo.. Andavira, Santiago
Doldán, F.R. (2003). Métodos cuantitativos de selección de inversiones. Tórculo, Santiago
Piñeiro, C., de Llano, P. (2009). Principios y modelos de dirección financiera. Andavira, Santiago de Compostela |
|
Bibliografía complementaria
|
de Llano, P., Piñeiro, C. (2003). Casos prácticos de gestión financiera. Tóculo Ediciones, Santiago de Compostela
Piñeiro, C., de Llano, P., Álvarez (2006). Dirección financiera modelos de decisión con Excel. Delta, Madrid
Ross, Westerfield, Jordan (2010). Fundamentos de finanzas corporativas. McGraw Hill, Madrid
Doldán Tíe, F.R. (2001). Fundamentos de las decisiones financieras empresariales. Tórculo, Santiago
Fernández, A., Iglesias, S. (2000). Métodos cuantitativos de selección de inversiones. Casos prácticos.. Tóculo, Santiago
de Llano, P., Piñeiro, C. (2007). Modelos de gestión financiera. McGraw Hill, Madrid |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|