Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A5 |
Comprender a tecnoloxía nova e existente e o seu impacto para os novos/futuros mercados. |
A20 |
Identificar e operar o software adecuado. Deseñar e implementar sistemas de información. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Asimilar os conceptos básicos da informática e o seu vocabulario, para acadar a capacitación suficiente para a dirección dos desenvolvementos informáticos da empresa. |
A5 A20
|
|
C3 C6 C8
|
Adquirir coñecementos sobre os aspectos xerais do funcionamento dun computador. |
A5 A20
|
|
C3 C6 C8
|
Coñecer as bases do software, os sistemas operativos, as linguaxes de programación e os compiladores e intérpretes. |
A5 A20
|
|
C3 C6 C8
|
Introducirse na construción de algoritmos. |
A5 A20
|
|
C3 C6 C8
|
Adquirir coñecementos de redes de ordenadores e, especialmente, de Internet. |
A5 A20
|
|
C3 C6 C8
|
Ser capaz de usar con soltura sistemas operativos de computadores personales (Windows ou Linux). |
A5 A20
|
|
C3 C6 C8
|
Ser capaz de usar as ferramentas ofimáticas máis estendidas no mundo empresarial, fundamentalmente follas de cálculo. |
A5 A20
|
|
C3 C6 C8
|
Manterse motivado para profundizar na informática como ferramenta imprescindíbel para o desempeño da profesión. |
A5 A20
|
|
C3 C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Fundamentos da informática: conceptos relacionados co contorno empresarial |
Codificación da información
Sistemas e formatos de arquivo
|
O hardware
|
Funcionamento básico dun computador
Principais compoñentes do hardware |
O software |
Sistemas Operativos
Linguaxes de Programación |
As redes de computadores |
Protocolos de redes
Internet |
Introdución á organización da información |
Bases de datos |
Ferramentas informáticas básicas na xestión empresarial |
As follas de cálculo: Excel
Introdución aos sistemas xestores de bases de datos: Access |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
17 |
40 |
57 |
Prácticas a través de TIC |
25 |
30 |
55 |
Solución de problemas |
4 |
0 |
4 |
Traballos tutelados |
0 |
30 |
30 |
Proba mixta |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Impartiranse aulas nas que presentarán contidos teóricos combinados coa realización de exercicios prácticos. |
Prácticas a través de TIC |
Impartiranse aulas prácticas, nas que se traballará cos computadores das aulas de informática do centro. |
Solución de problemas |
Resolveranse as dúbidas xurdidas dos problemas propostos tanto nas aulas prácticas como nas teóricas. Tamén se fará un seguimento do desenvolvemento dos traballos tutelados.
Estas aulas celebraranse fóra do horario establecido para a materia. As datas e horas exactas estableceranse durante o curso e quedarán publicadas na páxina web da materia. |
Traballos tutelados |
Proporanse traballos que o alumnado terá que levar a cabo de forma individual. Os prazos e as normas de entrega estableceranse durante o curso e quedarán publicados na páxina web da materia. |
Proba mixta |
Avaliarase o grao en que foron aprendidos os contidos traballados nas aulas e o coñecemento adquirido a través do traballo persoal. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Traballos tutelados |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Prevese que entre o alumnado haberá diferenzas salientábeis tanto en canto á súa familiarización con conceptos e termos informáticos, como en canto ás habilidades para o manexo de ferramentas informáticas.
É por iso que se planifica un tempo fixo de atención personalizada para cada persoa fóra das aulas presenciais aparte do que precisen nas propias aulas e durante a realización dos traballos tutelados. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
Avaliarase o grao en que foron aprendidos os contidos traballados nas aulas e o coñecemento adquirido a través do traballo persoal. É imprescindíbel acadar o 50% da cualificación máxima para superar a materia. |
70 |
Prácticas a través de TIC |
Farase unha avaliación continua valorando cuantitativa e cualitativamente o traballo que o/a alumno/a faga cada día.
É imprescindíbel acadar o 50% da cualificación máxima para superar a materia. |
20 |
Traballos tutelados |
Avaliarase a calidade final dos traballos, en canto á aplicación dos contidos aprendidos nas aulas e ao coñecemento adquirido a través do traballo persoal, mais tamén se terá en conta o proceso de desenvolvemento en si. A data de entrega marcarase durante o curso. É imprescindíbel acadar o 50% da cualificación máxima para superar a materia. ria. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia é preciso superar cada unha das tres probas de que consta a avaliación (isto é, acadar, polo menos, o 50% da puntuación máxima de cada proba). De non acadar esta puntuación mínima nalgunha das probas, a cualificación que aparecerá nas actas será, como máximo, un 4.0. De non superar a materia na primeira oportunidade, o/a alumno/a será avaliado, por escrito, das partes non liberadas, na proba mixta de xullo. Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumnado, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación acadada.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Prieto Espinosa, A., Prieto Campos, B. (2005). Conceptos de Informática. Editorial McGraw-Hill
Cernuda, A., Gayo, D. A., Cueva, J. L. et al (2001). Fundamentos de Informática General. Oviedo. Publicaciones de la Universidad de Oviedo
Pascual, F. (2000). Guía de campo de Microsoft Excel 2000. Editorial RA-MA
López-Hermoso, J. et al (2000). Informática aplicada a la gestión de empresas. Madrid. ESIC Editorial
Casas, J. (2002). Informática para Gestores y Economistas. Madrid. Ediciones Anaya Multimedia
Llovet, J. V. (2000). Internet. Curso de Introducción. Ediciones de la Universidad de Alcalá de Henares
Beekman, G. (2006). Introducción a la informática. Pearson / Prentice Hall
Prieto Espinosa, A., Lloris Ruiz, A., Torres Cantero (2006). Introducción a la Informática. Editorial McGraw-Hill
Martin, M., Hasen, S., Kling, B. (2000). La biblia de Excel 2000. Ed. Anaya Multimedia |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|