Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios. |
A2 |
Auditar unha organización e deseñar planes de consulta (por exemplo lexislación impositiva, inversións, estudo de casos, proxecto de traballo). |
A3 |
Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas. |
A7 |
Comprender os principios da lei e vinculalos co coñecemento de negocios e xestión. |
A8 |
Comprender os principios da psicoloxía, identificar as implicacións para a organización empresarial. |
A9 |
Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios. |
A11 |
Definir criterios de acordo de cómo unha empresa é definida e vincular os resultados coa análise do entorno para identificar perspectivas. |
A16 |
Identificar aspectos relacionados e comprender o seu impacto na organización empresarial. |
A17 |
Identificar o impacto dos elementos micro e macroeconómicos na organización empresarial. |
A18 |
Identificar as características dunha organización. |
A19 |
Identificar novos desenvolvementos de organizacións empresariais para afrontar con éxito o entorno cambiante. |
A22 |
Planificar e xestionar os recursos humanos das organizacións. |
A23 |
Uso de instrumentos para a análise de entornos empresariais. |
A24 |
Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Conocimiento de los principales conceptos, cuestiones y problemática específica de las empresas familiares, así como de los principales modelos de análisis. |
A1 A2 A3 A7 A8 A9 A11 A16 A17 A18 A19 A22 A23 A24
|
|
C1 C4 C5 C6 C7 C8
|
Capacidad de aplicación de los modelos de análsis a un amplio rango de problemas, conflictos y situaciones en general que son típicas y en algunos casos específicas de las empresas familiares. |
A1 A2 A3 A8 A9 A11 A16 A17 A18 A22 A23
|
|
C1 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción |
Concepto de empresa familiar |
Características de las empresas familiares |
Introducción: Principales características y problemas
El sistema de la empresa familiar
Conflictos: origen y posibles soluciones
Relaciones, cultura y valores |
Gobierno de la empresa familiar |
Órganos de gobierno de la familia y de la empresa
El protocolo familiar
|
Evolución y crecimiento |
Evolución y crecimiento
Sucesión y continuidad |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
15 |
30 |
45 |
Proba obxectiva |
2 |
18 |
20 |
Discusión dirixida |
10 |
15 |
25 |
Sesión maxistral |
17 |
34 |
51 |
|
Atención personalizada |
9 |
0 |
9 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Se planteará al alumno situaciones concretas o casos que describan situaciones reales o supuestas. Deberá ser capaz de analizarla adecuadamente y de plantear soluciones o decisiones. |
Proba obxectiva |
Prueba escrita que puede combinar preguntas breves, de desarrollo y ejercicios |
Discusión dirixida |
Cuestiones teóricas y prácticas para comentar y discutir en sesiones interactivas. |
Sesión maxistral |
Exposición de profesor de carácter oral y complementada con medios audiovisuales y con la introducción de algunas preguntas dirigidas a los estudiantes, con la finalidad de facilitar el aprendizaje y de transmitir conocimientos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Discusión dirixida |
|
Descrición |
Durante el desarrollo de las sesiones interactivas se atenderá de forma individualizada a los alumnos, haciendo un seguimiento de los problemas que se les puedan presentar ante las cuestiones propuestas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
Se valorarán las respuestas propuestas y el análisis desarrollado por los alumnos para la resolución de los casos planteados. |
30 |
Proba obxectiva |
Se realizará una prueba escrita. Para superar la asignatura el alumno deberá alcanzar en esta prueba escrita una calificación mínima de 2.5 sobre 6. |
60 |
Discusión dirixida |
Se valorarán las respuestas y soluciones ofrecidas por los alumnos a las cuestiones prácticas planteadas en clase. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Para superar la asignatura, el alumno/a deberá obtener un mínimo de 5 puntos sobre 10. El desglose de ese total de diez es el siguiente:
- seis corresponden a la prueba objetiva, en la cual habrá de obtener un mínimo de 2.5 puntos
- cuatro corresponden al estudio de casos (tres) y uno a la discusión dirigida (uno)
Calficación de no presentado: Corresponde al alumnado cuando sólo participe de actividades de evaluación que tengan una ponderación inferior al 20% sobre la calificación final con independencia de la calificación alcanzada.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Corona, J. (Ed.) (2011). Empresa familiar: aspecto jurídicos y económicos. Deusto
Galve, C. y Salas, V. (2003). La empresa familiar en España. Fundación BBVA
Casillas, J.C. y otros (2005). La gestión de la empresa familiar. Thompson |
|
Bibliografía complementaria
|
Pérez, M.J. (coord.) (2007). Fundamentos en la dirección de la empresa familiar. Thompson
Miller, D. y Le Bretton-Miller, I. (2006). Gestionar a largo plazo. Deusto
Monreal, J. y otros (2009). La gestión de las empresas familiares: Un análisis integral. Civitas
Gimeno, A. y otros (2009). Modelos de empresa familiar. Deusto |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|