Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Matemáticas e a sua Didáctica Código 652311205
Titulación
Mestre: Especialidade en Educación Física
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 2º cuadrimestre
Segundo Troncal 3
Idioma
Prerrequisitos
Departamento Pedagoxía e Didáctica
Coordinación
Mato Vázquez, Mª Dorinda
Correo electrónico
m.matov@udc.es
Profesorado
Mato Vázquez, Mª Dorinda
Correo electrónico
m.matov@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Coñecer os contidos comúns e específicos sobre as distintas disciplinas que impartirá no exercicio do seu labor profesional.
A7 Adquisición de destrezas para adoptar metodoloxías activas, participativas e creativas, e desenvolver o currículo a partir de situacións significativas para o alumnado, ao asumir un papel de orientador, facilitador e guía da aprendizaxe, e procurar a motivación e o interese do alumnado pola aprendizaxe.
A18 Recoñecer, desde unha perspectiva crítica, que o exercicio da función docente ha ir perfeccionándose e adaptándose aos cambios científicos, pedagóxicos e sociais ao longo da vida, o que implica a necesidade de formación continua.
A28 Saber utilizar o xogo como recurso didáctico e como contido de ensino-aprendizaxe.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B9 Autonomía na aprendizaxe.
B11 Capacidade de análise e de síntese.
B13 Capacidade de organización e de planificación.
B24 Creatividade ou capacidade para pensar as cousas desde diferentes perspectivas, ofrecendo novas solucións aos problemas.
B28 Recoñecer a necesidade de implicarse nunha aprendizaxe ao longo da vida.
B29 Resolución de problemas e toma de decisións.
B30 Utilización das TIC no ámbito de estudo e contexto profesional.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
•Consolidar a formación matemática necesaria que permita ter un coñecemento profundo dos contidos matemáticos básicos que configuran o currículo da Educación Primaria. •Elaborar procedementos prácticos para desenvolver os razonamentos e a creatividade nas actividades didácticas dirixidas a formar o pensamento matemático. •Conseguir unha formación teórico-práctica que nos permita xerar procesos para que o neno chegue ao coñecemento matemático polos seus propios medios, respectando as súas estratexias e canalizando as súas conclusións. •Utilizar modelos, técnicas, materiais específicos e recursos apropiados para o desenvolvemento de actividades que impliquen o descubrimento e a construcción de conceptos matemáticos. A1
A7
A18
A28
B1
B2
B3
B9
B11
B13
B24
B28
B29
B30
C8

Contidos
Temas Subtemas
1.-O ENSINO E A APRENDIZAXE DAS MATEMÁTICAS.
2.- OS RECURSOS PARA O ESTUDIO DAS MATEMÁTICAS.
3.- OS NÚMEROS NATURAIS. SISTEMAS DE NUMERACIÓN.
4.- ADICIÓN E SUBSTRACCIÓN.
5.- MULTIPLICACIÓN E DIVISIÓN.
6.- FRACCIÓNS E NÚMEROS RACIONAIS POSITIVOS. EXPRESIÓNS DECIMAIS.
7.- AS MAGNITUDES E A MEDIDA.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba mixta 2 72 74
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba mixta Ao tratarse dunha materia sen dereito a docencia, os estudantes traballarán os contidos da mesma de xeito autónomo.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba mixta
Descrición
O profesor indicaralle aos estudantes a duración concreta da proba.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba mixta Realizarase unha proba mixta de carácter teórico práctico na data sinalada a tal efecto polo centro. Terá unha duración máxima de 2 horas e prantexaranse cuestións sobre aspectos teórico-prácticos que poderán abranguer todos os contidos da materia. 100
Observacións avaliación
100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

ALSINA, C. ? FORTUNY, J.M. (1994) "La matemática del consumidor" (Institut Català del Consum:Barcelona)

ÁLVAREZ, A. (1995) "Uso de la calculadora en el aula" (carpeta E.S.O.) (Narcea:Madrid)

ÁLVAREZ, A. (1996) "Actividades matemáticas con materiales didácticos" (Narcea:Madrid)

ANTÓN, J.L. y otros (1994) "Taller de Matemáticas" (carpeta E.S.O.) (Narcea:Madrid)

BATANERO C., CAÑIZARES J., DÍAZ GODINO J.C. (1987) Probabilidad (Síntesis:Madrid)

CASTRO, E. (ed.) (2001) "Didáctica de la Matemática en la Educación Primaria". (Síntesis: Madrid)

CHAMORRO, Mª del CARMEN (coord.) (2003) Didáctica de las Matemáticas para Primaria. (Pearson: Madrid)

CHEVALLARD, Yves - BOSCH, Marianna - GASCÖN, Josep (1997) "Estudiar Matemáticas. El eslabón perdido entre enseñanza y aprendizaje" (Horsori: Barcelona)

COMAP (1999) Las matemáticas en la vida cotidiana (Addison-Wesley: Madrid)

CORBALÁN, F. (1995) "La matemática aplicada a la vida cotidiana" (Graó:Barcelona)

CRUZ C., GONZÁLEZ C., LLORENTE J.(1997) Actividades sobres Azar y Probabilidad. Narcea. M.E.C.

FERNÁNDEZ BRAVO, J. A. (2.002): La Numeración y cuatro operaciones básicas: La investigación y el descubrimiento a través de la manipulación. Editorial CCS, Madrid

FERNÁNDEZ BRAVO, J. A. (2.002): El material Numerator. (Juego para el alumno) Editorial CCS. Madrid

FISHER, R. - VINCE, A. (1990) "Investigando las Matemáticas" 4 vol. (Akal:Madrid)

GALLEGO LÁZARO, CARLOS... [et al.] (2005) Repensar el aprendizaje de las matemáticas Matemáticas para convivir comprendiendo el mundo (Graó: Barcelona)

GODINO, JUAN D. (2003) “Proyecto Edumat-Maestros. Matemáticas y su Didáctica para Maestros” URL: http://www.ugr.es/~jgodino/edumat-maestros/welcome.html

GORGORIÓ, N.; DEOULOFEU, J.; BISHOP, A. (coords.) (2000) Matemáticas y educación Retos y cambios desde una perspectiva internacional / (Graó: ICE de la Universitat de Barcelona; Barcelona)

LLINARES, S. - SÁNCHEZ, M.V. (1990) "Teoría y Práctica en Educación Matemática" (Alfar:Sevilla)

MAZA, C. (1989) "Sumar y restar" (Visor:Madrid)

MAZA, C. (1991) "Multiplicar y dividir" (Visor:Madrid)

N.C.T.M. (2003) "Principios y Estándares para la educación matemática" (S.A.E.M. Thales:Sevilla)

Os libros da colección "Matemáticas: cultura y aprendizaje" da editorial Síntesis.

Recursos web:

Páxinas web sobre educación matemática: www.udc.es/dep/pdce/MateseInternet.htm

Thesaurus: Conexiones matemáticas: http://thesaurus.maths.org/

Facultade virtual da Universidade da Coruña: http://fv.udc.es/

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías