Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Educación Física e a sua Didáctica I Código 652311210
Titulación
Mestre: Especialidade en Educación Física
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo Anual
Segundo Troncal 7.5
Idioma
Prerrequisitos
Departamento Didácticas Específicas
Coordinación
Sandomingo Guntin, Alfonso
Correo electrónico
alfonso.sandomingo.guntin@udc.es
Profesorado
Sandomingo Guntin, Alfonso
Correo electrónico
alfonso.sandomingo.guntin@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Coñecer os contidos comúns e específicos sobre as distintas disciplinas que impartirá no exercicio do seu labor profesional.
A21 Dominar a teoría e a didáctica específica da Educación Física, os fundamentos e as técnicas de programación da área e do deseño das sesións, as estratexias de intervención e de avaliación dos resultados, así como as relacións con outras áreas de coñecemento.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
conocer los contenidos afines a la educación física A1
conocer las disintas corrientes sobre la didactica de la educación física A21

Contidos
Temas Subtemas
BLOQUE I : DIÁCTICA DE LA EDUCACIÓN FÍSCA
1.1 Definición del objeto de estudio de la Educación Física
1.2 El valor educativo de la Educación Física
1.3 Perspectiva histórica de la Didáctica de la Educación Física

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 40 80 120
Prácticas de laboratorio 30 30 60
Proba mixta 3 0 3
Mesa redonda 4 0 4
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral exposición de los contenidos que se relacionan en el programa de la signatura
Prácticas de laboratorio
Proba mixta
Mesa redonda

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Mesa redonda
Descrición
sesión maxistral

sedesarrollarán sesiones en grupos de 10 con la finalidad de realizar un seguimiento y apoyo al estudio del alumno en relación con las sesiones magistrales

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Mesa redonda intervenciones del alumno 20
 
Observacións avaliación
traballos tutelados30%
prueba objetiva 30%
practicas 40

Fontes de información
Bibliografía básica

BLÁZQUEZ SÁNCHEZ, D. (1990): Evaluar en Educación Física. INDE. Barcelona

CONTRERAS JORDAN, ONOFRE (1998) : Didáctica de la Educación Física. Un enfoque constructivista. INDE. Barcelona

CHINCHILLA MINGUET, JOSÉ L. (1998): Educación Física en Primaria. CCS. Alcalá. Madrid

CASTAÑER, M. Y CAMERINO, O.(1992): La Educación Física en la Enseñanza Primaria. Una propuesta curricular para la Reforma. INDE. Barcelona

DELGADO NOGUERA, M. (1991): Los estilos de enseñanza en Educación Física. ICE. Universidad de Granada

DEVIS, J.(1992): Nuevas perspectivas curriculares en Educación Física. INDE. Barcelona

DEVIS, J. (2001):La Educación Física, el Deporte y la Salud en el siglo XXI. Marfil. Alcoy

DELGADO NOGUERA, M .A.(1993):Las tareas en Educación Física para la Enseñanza Primaria. INDE. Barcelona

DIAZ GALERA, ANTONIO.(2001): Manual de didáctica de la Educación Física I y II. Paidós Educación Física. Barcelona

DIAZ LUCEA, J. (1993) : EL curriculum de la educación Física en la Reforma Educativa .INDE . Barcelona

KIRK, D. (1990): Educación Física y currículo. Universidad de Valencia

NUVIALA NUVIALA, A. Y OTROS (2001):Actividad física y salud. Universidad de Huelva

PRAT GRAU, MARÍA (2003):Actitudes, valores y normas en la Educación Física y el Deporte. Reflexiones y propuestas didácticas. INDE. Barcelona

SÁNCHEZ BAÑUELOS, F. Y OTROS. (2002): Didáctica de la Educación Física. Pearson Educación. Madrid.

SENERS, PATRICK. (2001): La lección de Educación Física. INDE. Barcelona

SIEDENTOP, D.(1998): Aprender a enseñar la Educación Física. INDE. Barcelona.

VAZQUEZ GOMEZ, BENIDLE Y OTROS. (200): Modelos de innovación educativa en la Educación Física. UNED. MADRID

VICIANA RAMÍREZ, JESÚS. (2002): Planificar en Educación Física. INDE. Barcelona.

ZAGALAZ SÁNCHEZ, M. LUISA. (2002): Didáctica de la educación Física. CCS. Madrid,

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías