Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Traballo de Fin de Mestrado Código 652438027
Titulación
Mestrado Universitario en Psicoloxía Aplicada
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Psicoloxía Evolutiva e da Educación
Coordinación
Risso Migues, Alicia Gloria
Correo electrónico
alicia.risso@udc.es
Profesorado
Clemente Diaz, Miguel
Espinosa Breen, Pablo
Gonzalez Fernandez, Maria angeles
Lamas Gonzalez, Juan Ramon
Risso Migues, Alicia Gloria
Valle Arias, Antonio
Correo electrónico
miguel.clemente@udc.es
pablo.espinosa.breen@udc.es
maria.angeles.gonzalez@udc.es
juan.lamas@udc.es
alicia.risso@udc.es
antonio.valle@udc.es
Web http://www.psicoloxia.udc.es/master/Regulamento_Traballo_fin_mestrado.pdf
Descrición xeral El trabajo de fin de máster se realiazará de forma individual, bajo la dirección de un/a docente del Máster. Deberá reflejar que se han adquirido las competencias propias del resto de las materias de la titulación, y podrá tener una de dos modalidades: proyecto de investigación o trabajo de investigación. El propósito del primero es aportar información útil y aplicable al desarrollo de un proxecto de investigación novedoso, mientras que la del segundo es comunicar los resultados derivados del proceso de investigación original levado a cabo por el/la estudante. Tanto la estructura, como las directrices básicas para su elaboración, presentación, etc, están recogidas en el Reglamento del Trabajo de Fin de Máster (disponible en: http://www.psicoloxia.udc.es/master/Regulamento_Traballo_fin_mestrado.pdf).
Si bien no se trata de una asignatura con docencia presencial, desde la coordinación del Máster podrán organizarse seminarios u otras actividades de orientación colectiva del alumnado que esté realizando su Trabajo de fin de máster.
En la web del Máster puede encontrarse el calendario correspondiente a los distintos plazos y fechas, impresos, etc.: www.psicoloxia.udc.es/master.htm

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A3 Ser capaz de elaborar un informe científico que implique definir un problema de investigación, as hipóteses e variables asociadas, así como definir o deseño, a mostra e o seu modo de selección, as ferramentas de recollida de datos e a súa consecuente análise e discusión.
A9 Coñecer os métodos e técnicas cuantitativos e case-cuantitativos de recollida de información en psicoloxía aplicada.
A14 Ser capaz de analizar a documentación bibliográfica necesaria para un traballo de investigación.
A15 Ser capaz de analizar críticamente as publicacións científicas.
A16 Adquirir os coñecementos e destrezas necesarias para a exposición e defensa dun traballo de investigación.
A17 Ser capaz de comunicar os resultados dunha investigación.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Capacidade de organización e planificación.
B6 Razoamento crítico.
B7 Compromiso ético.
B8 Aprendizaxe autónoma.
B9 Iniciativa e espírito emprendedor.
B10 Motivación pola calidade.
B12 Toma de decisións.
B13 Capacidade de aplicar os coñecementos á práctica.
B18 Habilidade para traballar de forma autónoma.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
AI9
AI16
AI3
AI14
AI15
AI17
BI1
BI2
BI6
BI7
BI8
BI9
BI10
BI12
BI13
BI18
CM1
CM3
CM6
CM8

Contidos
Temas Subtemas
El trabajo de fin de máster estará orientado a evaluar las competencias asociadas al título. Se tratará de un trabajo de profundización en una o más materias, que compendie la formación adquirida a lo largo del máster.

Los contenidos se articularán a partir de los siguientes aspectos:
- Formulación del problema de investigación
- Revisión bibliográfica
- Delimitación del tema de investigación: justificación, objetivos, hipótesis
- Planificación de la investigación
- Recogida de datos
- Análisis y discusión de los resultados
- Conclusiones
- Redacción del informe de investigación
- Presentación oral de la investigación

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Análise de fontes documentais 0 0 0
Estudo de casos 0 0 0
Investigación (Proxecto de investigación) 0 0 0
Lecturas 0 0 0
Presentación oral 0 0 0
Solución de problemas 0 0 0
Traballos tutelados 0 0 0
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Análise de fontes documentais .
Estudo de casos .
Investigación (Proxecto de investigación) .
Lecturas .
Presentación oral .
Solución de problemas .
Traballos tutelados .

Atención personalizada
Metodoloxías
Investigación (Proxecto de investigación)
Traballos tutelados
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Investigación (Proxecto de investigación) 0
Presentación oral 0
 
Observacións avaliación
Los requisitos previos serán los que establezca la UDC para todos los trabajos de fin de máster.

En caso de no establecerse normas generales, para poder defender el trabajo de fin de Máster en Psicología Aplicada será necesario haber superado la totalidad de los demás créditos del título.

Fontes de información
Bibliografía básica

American Psychological Association (2009). Publication manual (6ª ed.). Washington, DC: American Psychological Association.

Bowen, R. W. (1992). Graph it! how to make, read, and interpret graphs. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.

Fontes, S., García, C., Garriga, A. J. Pérez-Llantada, M. C., y Sarriá, E. (2001). Diseños de investigación en Psicología. Madrid: UNED.

Garr, R. (2010). Presentación Zen: ideas sencillas para el diseño de presentaciones. Madrid: Pearson/Prentice Hall. [Original: 2008, Presentation Zen: Simple Ideas on Presentation Design and Delivery. Berkeley, CA: New Riders]

Heiman, G. A. (1995). Research methods in psychology. Boston, MA: Houghton Mifflin.

Lázaro Carreter, F. (1996). El dardo en la palabra. Madrid: Galaxia Gutemberg.

León, O. G. y Montero, I. (2003). Métodos de investigación en psicología y educación (3ª ed.). Madrid: McGraw-Hill.

Navas, M. J. (Coord.) (2005). Métodos, diseños y técnicas de investigación psicológica (Ed. rev.). Madrid: UNED.

Shadish, W. R., Cook, T. D. y Campbell, D.T. (2002). Experimental and Quasi-experimental designs. Boston, MA: Houghton Mifflin.

Shaughnessy, J. J., Zechmeister, E. B., y Zechmeister, J. S. (2006). Research methods in Psychology (7ª ed.). New York: McGraw-Hill.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías