Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Investigación avaliativa en programas e servizos educativos Código 652439016
Titulación
Mestrado Universitario en Innovación, Orientación e Avaliación Educativa
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Galego
Prerrequisitos
Departamento Filosofía e Métodos de Investigación en Educación
Coordinación
Salvador González, Xabier de
Correo electrónico
javier.desalvador@udc.es
Profesorado
Salvador González, Xabier de
Correo electrónico
javier.desalvador@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A3 Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico e de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que a sustentan- a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades; seguindo as pautas do método científico e dos procesos de investigación desenvoltos acordes a determinadas metodoloxías de investigación cualitativa, cuantitativa e orientadas ó cambio e á innovación.
A5 Ser capaz de demostrar unha comprensión sistemática dos procesos de innovación, orientación e avaliación educativa e o dominio das habilidades e métodos de investigación relacionados coa mesma.
A11 Ser capaz de planificar e desenvolver unha investigación seguindo os pasos do método científico, utilizando os diferentes métodos de acordo co problema a resolver e aplicando as técnicas de recollida e análise de datos mediante a utilización dos recursos informáticos como ferramentas para a análise de datos.
A15 Deseñar e realizar avaliacións de programas ou institucións educativas que contribúan a unha mellora da calidade.
A16 Elaborar documentos científicos a partir dos resultados da avaliación e investigación educativa.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B3 Traballar de forma autónoma e con iniciativa.
B4 Traballar de forma colaborativa.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
AI3
AI5
AI10
AI14
AI15
BI1
BI3
BI4
CM1
CM6
CM8

Contidos
Temas Subtemas
1. Investigación avaliativa: conceptualización e modelos
1. Investigación avaliativa: conceptualización e modelos
2. Fases avaliativas
3. Deseños de avaliación e indicadores de calidade 3. Deseños de avaliación e indicadores de calidade
4. Normas internacionais de avaliación de programas e informe de avaliación

4. Normas internacionais de avaliación de programas e informe de avaliación


Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais 1 0 1
Sesión maxistral 10 15 25
Análise de fontes documentais 0 20 20
Traballos tutelados 2 5 7
Proba de ensaio 2 0 2
Discusión dirixida 6 12 18
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais exposición xeral da materia e o seu desenvolvemento
Sesión maxistral exposicións da temática
Análise de fontes documentais lectura e revisión das fontes bibliográficas
Traballos tutelados desenvolvemento dun traballo avaliativo en grupo ou individual
Proba de ensaio Proba na que se busca responder por escrito a preguntas de certa amplitude valorando que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico.
Discusión dirixida debate dos temas

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Análise de fontes documentais
Traballos tutelados
Descrición
resolución de dúbidas en titoría

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Sesión maxistral asistencia e participación 10
Traballos tutelados estructura, adecuación, argumentación e fontes bibliográficas utilizadas 50
Discusión dirixida participación e argumentación 15
Proba de ensaio Resultados da proba 25
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Comité Conjunto de Estándares para la evaluación educativa (1998). Estándares para la evaluación de programas. Bilbao: Edic. Mensajero
REBOLLOSO, E.; FERNÁNDEZ-RAMIREZ, B. y CANTÓN, P. (2008). Evaluación de programas de intervención social. Madrid: Edit. Síntesis
STUFFLEBEAM, D.L. y SHINKFIELD, A.J. (2007). Evaluation Theory, Models & applications. San Francisco, CA: Jossey-Bass
AEC (2000). Guía para la Gestión de la Calidad de los Servicios Públicos (Adaptación de la Norma UNE-EN-ISO 9004-2). Madrid: MAP
ALVIRA MARTÍN, F. (1991). Metodología de la evaluación de programas. (Cuadernos Metodológicos, 2). Madrid: CIS

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías