Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Practicum Código 652498039
Titulación
Mestrado Interuniversitario en Estudos Avanzados sobre a Linguaxe, a Comunicación e as súas Patoloxías (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 9
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Psicoloxía Evolutiva e da Educación
Coordinación
Mayor Cinca, Mª Ángeles
Duran Bouza, Montserrat
Pérez Pereira, Miguel
Puyuelo Sanclemente, Miguel
Correo electrónico
mayor@usal.es
montserrat.duran.bouza@udc.es
miguel.perez.pereira@usc.es
miguel@miguelpuyuelo.com
Profesorado
Jenaro del Rio, Cristina
López Lucas, Jesús
Correo electrónico
crisje@usal.es
jlopez@usal.es
Web
Descrición xeral Resérvanse 9 créditos obrigatorios para a realización de prácticas en diversos Centros e Servizos especializados na avaliación e intervención sobre os trastornos da comunicación e a linguaxe. Con algúns deles existen convenios ou acordos xa formalizados e con outros estase en fase de tramitación. Se trata de que os estudantes poidan coñecer e colaborar no traballo que se realiza nos distintos contextos de actuación dos profesionais deste ámbito.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A2 Os estudiantes poderán levar a cabo a avaliación de trastornos específicos da linguaxe oral, tales como as disartrias, alteracións da linguaxe no envellecemento e trastornos dexenerativos, as alteracións da linguaxe en enfermedades mentais, trastornos do espectro autista, etc.
A7 Os estudiantes adquirirán un coñecemento práctico da avaluación na área da linguaxe e da comunicación.
A8 Os estudiantes adquirirán un coñecemento práctico en intervención na área da linguaxe e comunicación.
A9 Os estudiantes serán capaces de analizar críticamente as publicacións científicas.
A10 Os alumnos serán capaces de elaborar un informe científico que implique definir un problema de investigación, as hipótesis e variables asociadas, así como definir o deseño, a mostra e o seu modo de selección, as ferramentas de recollida de datos e a súa consecuente análise e discusión.
B3 Os estudiantes poderán comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
C1 Os alumnos/as saberán utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da sua profesión e para o aprendizaxe ó longo da súa vida.
C3 Os estudiantes valorarán a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
É capaz de realizar ao longo do practicum un informe sobre o proceso completo de intervención no caso dun trastorno específico, independentemente de que fosen varios coas que traballasen. Este informe recollerá a anamnese do caso, as técnicas de avaliación empregadas, o diagnóstico do caso, a intervención realizada ou en curso e os resultados observados. Todo iso de forma razoada e atendendo non só ás caracterísitcas intrapersonales do paciente, senón tamén ao contexto no que se desenvolve. O informe poderá versar tamén sobre programas de carácter preventivo, en cuxo caso se definirá a poboación obxectivo do programa, a prevalencia das dificultades que se pretenden evitar, as características do programa e o modo de avaliación previsto para valorar os seus efectos. Tanto nun caso como no outro se debe tratar de casos ou programas en curso dentro do servizo ou institución onde se realiza o practicum, non pode tratarse polo tanto dun mero exercicio teórico. AP2
AP7
AP8
AP9
AP10
BP3
CP1
CP3

Contidos
Temas Subtemas
Os estudantes deberán realizar ao longo do practicum un informe sobre o proceso completo de intervención no caso dun trastorno específico, independentemente de que fosen varios coas que traballasen. Este informe recollerá a anamnese do caso, as técnicas de avaliación empregadas, o diagnóstico do caso, a intervención realizada ou en curso e os resultados observados. Todo iso de forma razoada e atendendo non só ás caracterísitcas intrapersonales do paciente, senón tamén ao contexto no que se desenvolve. O informe poderá versar tamén sobre programas de carácter preventivo, en cuxo caso se definirá a poboación obxectivo do programa, a prevalencia das dificultades que se pretenden evitar, as características do programa e o modo de avaliación previsto para valorar os seus efectos. Tanto nun caso como no outro se debe tratar de casos ou programas en curso dentro do servizo ou institución onde se realiza o practicum, non pode tratarse polo tanto dun mero exercicio teórico.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados 0 220 220
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Os estudantes non realizarán por cuadrimestre máis dun traballo tutelado. Este computará en todas as materias nas que estea matriculado posto que deberá contemplar as diferentes dimensións tratadas nelas. Todos os profesores/ás implicados actuarán como titores, se ben será o coordinador da titulación quen lle asigne un titor responsable. A relación de estudantes e titores responsables comunicarase a todo o profesorado. Finalizado o traballo todos os titores farán unha valoración (previamente protocolizada para simplificala) que remitirán ao titor responsable quen cualificará o traballo. Dado que en segundo cuadrimestre se acumulan materias, practicum e traballo fin de máster, os estudantes, coa orientación do seu titor e o acordo dos seus profesores poderán abordar un mesmo tema con tres perspectivas. Unha académica para responder á adquisición das competencias fixadas nas materias do plan de estudos. Outra profesional, para responder aos obxectivos do practicum. Unha última investigadora, onde a través da presentación dun proxecto de investigación poderán cumprir os obxectivos do traballo fin de máster. Pódese considerar, polo tanto, como un traballo único con tres partes e tres titores diferentes. Cada un recibirá o traballo completo, se ben cualificará a súa parte dando lugar a tres cualificacións independentes. O traballo deberá estar formalmente divido en tres partes independentes, posto que a parte académica debe ser valorada tamén polo profesorado do segundo cuadrimestre

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Traballos tutelados 100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías