Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A2 |
Coñecer os contidos que se cursan nos respectivos ensinos. |
A3 |
Coñecer a historia e os desenvolvementos recentes das materias e as súas perspectivas para poder transmitir unha visión dinámica das mesmas. |
A4 |
Coñecer contextos e situacións en que se usan ou aplican os diversos contidos curriculares. |
A5 |
Coñecer os desenvolvementos teórico-prácticos do ensino e a aprendizaxe das materias correspondentes. |
A6 |
Transformar os currículos en programas de actividades e de traballo. |
A7 |
Adquirir criterios de selección e elaboración de materiais educativos. |
A8 |
Fomentar un clima que facilite a aprendizaxe e poña en valor as achegas dos estudantes. |
A9 |
Integrar a formación en comunicación audiovisual e multimedia no proceso de ensino-aprendizaxe. |
A10 |
Coñecer estratexias e procedementos de avaliación e entender a avaliación como un procedemento de regulación da aprendizaxe e estímulo ao esforzo. |
A11 |
Coñecer e aplicar propostas docentes innovadoras no ámbito da especialización cursada. |
A12 |
Analizar críticamente o desempeño da docencia, das boas prácticas e da orientación utilizando indicadores de calidade. |
A13 |
Identificar os problemas relativos ao ensino e a aprendizaxe das materias da especialización e expor alternativas e solucións. |
A14 |
Coñecer e aplicar metodoloxías e técnicas básicas de investigación e avaliación educativas e ser capaz de deseñar e desenvolver proxectos de investigación, innovación e avaliación. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Actualización da formación científica para o futuro traballo profesional |
AP2 AP5 AP10 AP14
|
|
CM1 CM3 CM4 CM5 CM6
|
Formación e reflexión sobre os últimos avances na especialidade |
AP3 AP7 AP11 AP12
|
|
CM6 CM7 CM8
|
Adaptación crítica ao dinamismo social e curricular na sociedade galega |
AP3 AP4 AP6 AP7 AP8 AP9 AP11 AP13
|
|
CM3 CM4 CM6 CM7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Coñecemento dos contidos relevantes da especialidade . |
Orixe, evolución histórica, extensión territorial e variantes da lingua
Trazos fónicos, morfosintácticos e léxicos máis característicos da lingua
A conformación do actual modelo normativo e a calidade da lingua |
2. Tendencias actuais da especialidade. |
O texto: definición, características e estrutura organizativa. A edición de textos e a crítica textual
Os xéneros e tipoloxías textuais. O texto oral e o texto escrito
A relevancia e funcionalidade do texto no Ensino Secundario
|
3. Adaptación da materia ao marco curricular . |
A procura da calidade da lingua na expresión oral e escrita
Técnicas de organización e redacción de textos
O aproveitamento das TICs
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
8 |
16 |
24 |
Actividades iniciais |
2 |
0 |
2 |
Lecturas |
1 |
6 |
7 |
Proba mixta |
4 |
12 |
16 |
Sesión maxistral |
12 |
0 |
12 |
Traballos tutelados |
1 |
30 |
31 |
|
Atención personalizada |
8 |
0 |
8 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Lectura, análise e comentario de textos múltiplos en relación directa cos contidos do curso. |
Actividades iniciais |
Presentación inicial dos contidos e da metodoloxía do curso. |
Lecturas |
Realización de lecturas necesarias para a formación do estudante a respecto do contido do curso. |
Proba mixta |
Proba escrita de carácter teórico-práctico. |
Sesión maxistral |
Exposición e explicación de contidos e reflexións para o posterior traballo de cada estudante. |
Traballos tutelados |
Traballo academicamene dirixido sobre unha cuestión da materia previamente asignada a cada estudante. O tema e a bibliografía será acordada entre o profesorado e o estudante. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
No horario de titorías do profesorado, o/a estudante recibirá a información e a guía necesaria para preparar e realizar o seu traballo tutelado. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
Traballo academicamene dirixido sobre unha cuestión da materia previamente asignada a cada estudante. O tema e a bibliografía será acordada entre o profesorado e o estudante. |
80 |
Proba mixta |
Proba escrita de carácter teórico-práctico |
20 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
GÓMEZ TORREGO, L. (2007). Análisis sintáctico. Teoría y práctica. Madrid: SM
S.N.L. (UDC) (2006). Criterios para o uso da lingua. UDC
FERNÁNDEZ REI, F. (1990). Dialectoloxía da lingua galega. Vigo: Xerais
SECO, M. (dir.) (1999). Diccionario del español actual. Madrid: Aguilar
SPAGGIARI, B. & PERUGI, M. (2004). Fundamentos da Crítica Textual. História. Metodologia. Exercícios. Rio de Janeiro: Lucerna
FREIXEIRO MATO, X.R. (2006). Gramática da Lingua Galega, 4 vols.. Vigo: A Nosa Terra
BOSQUE, I. / V. DEMONTE (dirs.) (1999). Gramática descriptiva de la lengua española. Madrid: Espasa Calpe
GÓMEZ TORREGO, L. (2002). Gramática didáctica del español. Madrid: SM
FERREIRO, M. (1999-01). Gramática histórica galega, 2 vols.. Santiago: Laiovento
CARBALLEIRA ANLLO, X.Mª (2009). Gran Dicionario Xerais da Lingua. Vigo: Xerais
MARIÑO PAZ, R. (1998). Historia da lingua galega. Santiago: Sotelo Blanco
FREIXEIRO MATO, X.R. (2009). Lingua de Calidade. Vigo: Xerais
FREIXEIRO MATO, X.R. (2002). Lingua galega: normalidade e conflito. Vigo: A Nosa Terra
BASSOLS, M. & TORRENT, A.M. (1997). Modelos textuales. Teoría y práctica. Barcelona: Eumo/Octaedro
SANMARTÍN REI, G. (2008). Nos camiños do entusiasmo. Calidade da lingua e planificación. Vigo: Xerais
R.A.E. (2010). Nueva gramática de la lengua española. Madrid: Espasa Calpe
R.A.E. (2009). Nueva gramática de la lengua española. Madrid: Espasa Calpe
BOSQUE, I. (dir.) (2004). Redes. Diccionario combinatorio del español contemporáneo. Madrid: SM
S.N.L. (UDC) (2007). Sobre a calidade da nosa lingua. UDC |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|