Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Deseño curricular e didáctica da lingua estranxeira Código 652609921
Titulación
7 Mestrado Universitario en Profesorado de Educación Secundaria: Linguas Extranxeiras
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial Anual
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Inglés
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Inglesa
Coordinación
Alonso Giraldez, Jose Miguel
Correo electrónico
miguel.giraldez@udc.es
Profesorado
Alonso Giraldez, Jose Miguel
Correo electrónico
miguel.giraldez@udc.es
Web
Descrición xeral Esta asingnatura pretende achegar ao alumno ómo deseñar o currículo e como levar a cabo as diferentes estrateias didácticas no Ensino Secundario e nas Escolas Oficiais de Idiomas nas materias de Linguas Estranxeiras.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A3 Coñecer a historia e os desenvolvementos recentes das materias e as súas perspectivas para poder transmitir unha visión dinámica das mesmas.
A4 Coñecer contextos e situacións en que se usan ou aplican os diversos contidos curriculares.
A5 Coñecer os desenvolvementos teórico-prácticos do ensino e a aprendizaxe das materias correspondentes.
A6 Transformar os currículos en programas de actividades e de traballo.
A7 Adquirir criterios de selección e elaboración de materiais educativos.
A9 Integrar a formación en comunicación audiovisual e multimedia no proceso de ensino-aprendizaxe.
A10 Coñecer estratexias e procedementos de avaliación e entender a avaliación como un procedemento de regulación da aprendizaxe e estímulo ao esforzo.
A11 Coñecer e aplicar propostas docentes innovadoras no ámbito da especialización cursada.
A14 Coñecer e aplicar metodoloxías e técnicas básicas de investigación e avaliación educativas e ser capaz de deseñar e desenvolver proxectos de investigación, innovación e avaliación.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Saber estructurar axeitadamente un currículo docente dentro dos ámbito do ensino secundario ou nas EOI. AP3
AP4
AP6
AP7
AP9
AP10
Coñecer o desenvolvemento das diferentes estratexias para realizar un currículo docente AP3
AP5
AP6
AP7
Coñecer os diversos achegamentos técnicos e teoréticos para a onstrución dun currículo docente. AP4
AP5
Coñecemento do Common European Framework for Languages AP3
AP4
AP5
Entender a trascendencia sociolóxica na elaboración do currículo docente AP4
AP5
Coñecer as diferentes escolas e teorías para o desenvolvemento do aprendizaxe das linguas estranxeiras AP11
AP14

Contidos
Temas Subtemas
1.¿Qué entendemos por aprender una lengua extranjera o L2? Traballo practico e teorico. A lingua non materna.
2.Common European Framework of Reference of Languages. Documentación
Descripción
Caracteristicas
Los niveles de adquisición de lengua extranjera según el European Framework.
3.-Documentos oficiales sobre desarrollo curricular (Xunta, inspección, etc) actualizados. -Decretos, leyes, normas.
- Otros documentos.
4.-De la competencia comunicativa a la enseñanza efectiva de la lengua. La enseñanza por competencias.
La construcción curricular a través de las competencias.
5.-Adquisición de la competencia comunicativa. Características de la competencia comunicativa.
Ejemplos de competencia comunicativa en el aula.
Otros modelos de construcción curricular (constructivismo, etc).
6.-Los aspectos socioculturales en el desarrollo curricular. Integración de sociedad y cultura en la elaboración del currículo.
7.Integración y atención a la diversidad en el currículo. Modelos de integración escolar. Mixed-ability clases. Diversificación. Necesidades
especiales.
8.-El Portfolio Europeo de las lenguas Descripción
Características
Ejemplos
Desarrollo
9.-Otras competencias clave en el diseño curricular. -Competencia discursiva.
-La competencia de estrategias. Desarrollo de estrategias en el aula.
-Competencia gramatical.
10.-Desarrollo de competencias transversales. Que es la transversalidad.
Como se manifiesta en el desarrollo curricular.
11.-Modelos de desarrollo curricular. Estudio de las diversas aproximaciones a los modelos de diseño curricular.
Las tareas.
Los proyectos.
12.El proceso enseñanza-aprendizaje. Nuevas tendencias. -El nuevo papel del profesor como facilitador en el contexto del aula.
-la importancia de los elementos multimedia.
-los elementos tecnológicos.
13.-El currículo de lenguas integrado. Desarrollo y características de un currículo de lenguas integrado.
14.-La integración de las TICs en el currículum. Aprendizaje cooperativo y telecolaboración. La Web 2.0.
15.-La programación docente y el diseño curricular. Ejemplos de diseño curricular.
Ultimas tendencias en diseño curricular.
16.-El concepto de 'learning sequence' dentro del diseño curricular. - Metodología y parte de una 'learning sequence'
17.- El diseño curricular y los centros. El Proyecto educativo del centro. (POC)
Curriculo y programación.
El contexto educativo.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 15 11 26
Lecturas 0 5 5
Portafolios do alumno 0 3 3
Presentación oral 2 10.5 12.5
Análise de fontes documentais 0 10 10
Traballos tutelados 0 8 8
Proba obxectiva 1 5.5 6.5
Discusión dirixida 1 1 2
Estudo de casos 1 0 1
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Material fundamentalmente teórico da asignatura.
Lecturas Traballos online co profesor e sen profesor
Portafolios do alumno Exercicios dos alumnos
Presentación oral Exposición oral dun traballo sobre currículo ou dunha clase.
Análise de fontes documentais Estudo de documentos oficiais, lexislativos, etc
Traballos tutelados Realización de traballos encargados polo profesor durante o desenvolvemento da asignatura para levar a cabo a avaliación continuada dos alumnos.
Proba obxectiva Proba escrita con preguntas referidas aos contidos da materia pertencentes as clases maxistrais.
Discusión dirixida Debate na aula sobre distintos aspectos da materia.
Estudo de casos Debate na aula.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Seguimento na plataforma Moodle, a UDC

Seguimento das actividades para entregar na aula.

Seguimento continuado en giral@udc.es

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Presentación oral Exame practico cunha presentación realizada en inglés e de xeito individual. 40
Estudo de casos Avalariase a participación nas clases. 10
Traballos tutelados Traballos encargados aos alumnos polo profesor co obxetivo de avaliar dun xeito continuado. Os traballos poderán ser de moitos tipos, individuais, colectivos (grupais en pares, en equipo, etc). 30
Proba obxectiva Proba de contidos con preguntas breves, non necesariamente tipo test. 20
 
Observacións avaliación

 


O exame teórico, a criterio do profesor, poderase substituír polos traballos entregados en clase, moitos deles realizados na propia aula. Os traballos na aula teñen como obxectivo unha avaliación continuada do alumno. A persentación oral, de carácter individual, será considerada como o elemento principal da avaliación, e farase en lingua inglesa. A calidade da lingua empregada será tida en conta. No caso de que a presentacion sexa individual, as puntuacións serán diferentes: presentacion 50, traballos 20, estudo de casos 10, proba obxectiva 20.


Fontes de información
Bibliografía básica

-CANDLIN, C.N. (ed.), The Communicative Teaching of English: Principles and an Exercise Typology, Longman, Londres, 1981.
- CANDLIN, Ch., Hacia la enseñanza de lenguas basada en tareas en Comunicación, Lenguaje y Educación, 7-8, pp.33-53, 1990.
- ELLIS, R., Instructed second language acquisition: learning in the classroom, Cambridge, Basil Blackwell, Ma, 1990.
- ELLIS, R., Understanding Second Language Acquisitionm O.U.P., Oxford, 1986.
- ESTAIRE, S. e ZANÓN, J., El diseño de unidades didácticas mediante tareas: principios y desenvolvemento, en
- GALISSON, R., D'hier à aujourd' hui, la didactique générale des langues, CLE International, París, 1980..
- GALISSON, R. (ed.), Lignes de force du renouveau actuel en didactique des langues étrangères, Clé International, París, 1980.
- GAONAC’H, D. (Coord.) Acquisition et utilisation d’une langue ‘etrangère. L’approche cognitive,: Hachette, Paris 1990.
- GIACOBBE, J. "Le recours à la langue première (une approche cognitive)", en - GAONAC'H (ed.), Acquisition et utilisation d'une langue étrangère, Hachette, París, 1990.
- KRASHEN, S. D., The Input Hypothesis: Issues and Implications, Longman, Londres, 1985.
- VEZ, J. M., Pensar la innovación en el aula de lengua extranjera en Aula de Innovación Educativa, nº 33, pp. 5-11, 1994.
- VEZ, J. M., Le véhicule de culture de proximité en J.-P. Atal et al. (coord.), Comprendre les langues, aujourd'hui, pp. 95-108, La TILV, París, 1995.
- VEZ, J. M., Perspectives communicatives et développement des curricula des langues européennes en E.L.A. (Etudes de Linguistique Appliquée), nº 100, pp. 55-66, 1995.
- VEZ, J. M., Planificar na aula de lingua inglesa en ADAXE, nº 11, pp. 153-164, 1995.
- VEZ, J. M., Aspectos innovadores en el área de lengua extranjera en C. Rosales et al., I Congreso de Innovación Educativa, Tórculo, Ed. Santiago de Compostela, pp. 69-89, 1996.
- VEZ, J. M., La intercomprensión (aprender a comprender las lenguas): Una autopista comunicativa para Europa en J. M. Oro e J. Varela (eds.), Adquisición e Aprendizaxe das linguas Segundas e as súas Literaturas, Deputación Provincial, Lugo, 1996 (en prensa).
- VEZ, J. M., Mujer y desarrollo profesional: estudio de caso de una maestra de lengua inglesa en A. Marco (coord), Estudios sobre mujer, lengua y literatura, Servizo de Publicacións, Universidade de Santiago de Compostela, pp. 57-97, 1996 (en prensa).
- VEZ, J.M. (dir.), English Language Modular Packs for ESO, vols. I-VII, M.E.C.-Edelvives, Zaragoza, 1995.
- VEZ, J. M., As aprendizaxes de linguas estranxeiras. Avances da investigación no marco dunha dimensión europea en Revista Galega do Ensino (Xunta de Galicia), 23, pp. 115-145, 1999.
- VEZ, J. M., Argumentos favorables a un pacto curricular en las áreas lingüísticas en J. A. González Riaño (coord.), Enseñances Llingüístiques y Competencies Educatives, pp. 15-39, Academia de la Llingua Asturiana, Oviedo, 2001a.
- VEZ, J. M., Formación en Didáctica de las Lenguas Extranjeras.), Ed. Homo Sapiens, Rosario, Argentina, 2001b.
- VEZ, J. M., TEFL as a learning profession en E. García Sánchez (ed.), Present and Future Trends in TEFL, pp. 15-30, Servicio de Publicaciones de la Universidad de Almería, Almería, 2001c.
.

 

Bibliografía complementaria

CABERO, J. (2001). “Tecnología educativa. Diseño y utilización de medios en la enseñanza”. Barcelona, Paidós.

COM. (2000). “Designing Tomorrow´s Education. Promoting Innovation with New Technologies”. Informe de la Comisión para el Consejo y el Parlamento Europeo, Bruselas, 27/1/2000.

GISBERT, M. (2001). “Nuevos Roles para el profesorado en entornos digitales”. En SALINAS, J. y BATISTA, A. (Coord.) “Didáctica y tecnología educativa para una Universidad en un mundo digital”. Ciudad de Panamá: Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad de Panamá. ICC (2002). “The Impact of Information and Communications Technologies

on the Teaching of Foreign Languages and on the Role of Teachers of Foreign Languages”. Directorio General de Educación y Cultura, Unión Europea.

LUFTI, T.; GISBERT, M. y FANDOS, M. (2001). “El ciberprofesor, formador en la aldea global”. En “Las ciencias sociales en Internet”. Mérida: Consejería de Educación, Ciencia y Tecnología. pp. 59-76.

__________________________

Ali, I./Ganuza, J.L. (1997) Internet en la educación, Anaya Multimedia, Madrid.

Andrieu, O. (1997) Cómo buscar y encontrar en Internet, Ediciones Gestión 2000, Barcelona.

Arnanz, C. (22/04/1998) Enredar en Inglés, Aprender Idiomas sin esfuerzo, ABC Informática, pp. 30-31.

Barron, A. (1998) "Designing Web-based Training", en British Journal of Educational Technology, Vol. 29, no.4, pp. 355-370, Blackwell, London (UK).

Collis, B. (1996) Tele-learning in a Digital World: The Future of Distance Learning. Thomson Computer Press, Oxford (UK).

Kearsley, G./Hunter, B./Furlong, M. (1992) We teach with Technology: New Visions for Education, Franklin, Beedle & Associates, Oregon (EEUU)


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

A lingua das clases, exames e traballos será o inglés.

Os alumnos que non podan asistir a algunha das sesións deberán xustificar a súa ausencia axeitadamente cun certificado oficial ou médico, no seu caso.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías