Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Metodoloxía do ensino-aprendizaxe da lingua estranxeira Código 652609923
Titulación
7 Mestrado Universitario en Profesorado de Educación Secundaria: Linguas Extranxeiras
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial Anual
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Inglés
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Inglesa
Coordinación
Estévez Saá, José Manuel
Correo electrónico
jose.manuel.estevez.saa@udc.es
Profesorado
Estévez Saá, José Manuel
Correo electrónico
jose.manuel.estevez.saa@udc.es
Web
Descrición xeral O curso céntrase nas metodoloxías relacionadas co proceso tanto de ensinanza como de aprendizaxe das linguas estranxeiras, así como nos grandes educadores que ao longo dos séculos reivindicaron os diferentes métodos.

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Analizar críticamente o desempeño da docencia, das boas prácticas e da orientación utilizando indicadores de calidade.
Coñecer os desenvolvementos teórico-prácticos do ensino e a aprendizaxe da lingua estranxeira
Identificar os problemas relativos ao ensino e a aprendizaxe da lingua estranxeira e expor alternativas e solucións.
Coñecer e aplicar propostas docentes innovadoras no ámbito da especialización cursada.

Contidos
Temas Subtemas
EL PROCESO DE ENSEÑANZA/APRENDIZAJE (E/A) de la LE
1. Conceptos y principios generales
2. Criterios/principios psicopedagógicos del proceso de E/A
3. El proceso de E/A y la docencia universitaria
4. La relación profesor-alumno
EL ALUMNADO Y LOS MODELOS DE APRENDIZAJE
(1) estilo abstracto, (2) estilo concreto, (3) estilo individual, (4) estilo interpersonal
(1) personality models, (2) information-processing models, (3) social-interaction models, (4) instructional preference models
(1) convergente, (2) divergente, (3) asimilador, (4) acomodador
EL PROFESORADO Y LOS MODELOS DE ENSEÑANZA teacher-centred approach
student-centred approach
discipline-centered teaching
instructor-centered teaching
student-centered cognitive teaching
student-centered affective teaching
eclectic method
LOS OBJETIVOS EN EL PROCESO DE E/A de la LE
Objetivos generales
Objetivos concretos
LOS CONTENIDOS EN EL PROCESO DE E/A de la LE: HECHOS, CONCEPTOS, PROCEDIMIENTOS, ACTITUDES
Secuenciación o temporalización de contenidos
Presentación “micro/macro”
Presentación “periferia/centro”
Presentación “fenómenos/estructura”






MÉTODOS DIDÁCTICOS DEL PROCESO DE E/A de la LE

Estrategias en la clase magistral
La clase magistral de exposición o tradicional
La clase magistral interactiva
La clase magistral centrada en la resolución de un problema y en demostraciones o pruebas
La clase magistral basada en un caso de estudio
La clase magistral corta seguida de un periodo de discusión
Outlines o handouts

Estrategias en los debates

Estrategias de colaboración
Grupos de trabajo de carácter informal Buzz-group, Brainstorming group, Debate libre
Grupos de trabajo formales
Los grupos de estudio

Estrategias en la elección del libro de texto

Estrategias con los medios audiovisuales: Transparencias, Películas de vídeo, Documentos gráficos, El ordenador e Internet, …

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Aprendizaxe colaborativa 4 8 12
Discusión dirixida 4 8 12
Presentación oral 8 16 24
Prácticas a través de TIC 1 4 5
Análise de fontes documentais 6 12 18
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Aprendizaxe colaborativa Os métodos de ensino e de aprendizaxe serán analizados e presentados por grupos
Discusión dirixida Haberá un debate participativo en torno a cada un dos métodos de E/A
Presentación oral Cada estudante presentará e defenderá un dos métodos xurdidos en torno a un gran educador da historia
Prácticas a través de TIC Valorarase a adecuación dos métodos ás novas tecnoloxías
Análise de fontes documentais Estudiarase a fondo as distintas metodoloxías atendendo aos textos de referencia

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Descrición
Se traballará co estudante para asegurarse de que na súa presentación é quén de amosar no só a metodoloxía elexida sinon tamén de levar á práctica o propio método na sua actuación

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Discusión dirixida A participación nos debates en torno aos distintos métodos será fundamental 30
Presentación oral Valorarase a defensa de cada un dos métodos dos grandes educadores 40
Aprendizaxe colaborativa Os grupos terán que amosar a súa destreza á hora de presentar e poñer en práctica as metodoloxías de ensinanza e aprendizaxe 20
Análise de fontes documentais Terase en conta a idoneidade dos recursos e materiais de apoio 10
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Alcaraz Varó, Enrique et al. Enseñanza y aprendizaje de las lenguas modernas. Madrid: Rialp, 1993.

Banks, James A. y C. A. Banks, eds. Handbook of Research on Multicultural Education. New York: Macmillan, 1995.

Breen, M. and C. Candlin. “Which materials? A consumer’s and designer’s guide”. ELT Textbooks and Materials: Problems in Evaluation and Development. Ed. L. Sheldon. Oxford: MEP/The British Council, 1987. ELT Document 126.

Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Avaliación do ensino-aprendizaxe da lingua estranxeira/652609924
Contidos no ensino-aprendizaxe dunha lingua estranxeira/652609911
Historia do ensino-aprendizaxe de linguas estranxeiras/652609912

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías