Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A4 |
Asesorar os centros, os profesionais, as familias e as institucións co fin de axudar a resolver problemas educativos. |
A6 |
Comprender os factores que permitan a mellora dos procesos educativos. |
A15 |
Colaborar no deseño, na aplicación e na avaliación de auditorías de calidade nos procesos educativos. |
A19 |
Organizar e xestionar accións, programas e servizos orientados á promoción da calidade. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Aprender a aprender. |
B3 |
Capacidade de resolución de problemas. |
B4 |
Capacidade de aplicar coñecementos na práctica. |
B6 |
Preocupación pola calidade. |
B7 |
Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas. |
B8 |
Traballar de forma autónoma e con iniciativa. |
B9 |
Traballar de forma colaborativa. |
B10 |
Capacidade de organización e planificación. |
B11 |
Rigor profesional. |
B13 |
Creatividade. |
B16 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Asumir las diferencias conceptuales de evaluación y de calidad educativa subyacentes de las diversas corrientes evaluativas.
* Realizar una evaluación de centros orientado a la mejora desde una visión holista.
* Conocer, analizar y reflexionar sobre las últimas tendencias en evaluación de centros. - Reflexionar sobre la metodología de la investigación en evaluación de centros, de su proceso.
* Reflexionar sobre la utilidad de los instrumentos para la recogida de información
|
A6
|
B1 B2 B8 B13
|
|
Colaborar no deseño, na aplicación e na avaliación de modelos de avaliación orientados a mellora da calidade dos procesos educativos.
|
A15
|
B4 B6 B7 B9 B16
|
|
Organizar e xestionar accións, programas e servizos orientados á promoción da calidade e a mellora continua nos centros educativos
Saber utilizar y valorar la pertinencia de los métodos y técnicas de evaluación de centros y de mejora de la calidad educativa
|
A19
|
B3 B4 B9 B10
|
|
Asesorar os centros, os profesionais, as familias e as institucións co fin de axudar a resolver problemas educativos. |
A4
|
B4 B9 B11 B16
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A importancia da avaliación de centros e as súas características. Modelos de avaliación de centros.
|
O concepto de avaliación. Definicións e correntes.
Características da avaliación de centros.
O proceso de avaliación de centros.
O Modelo CIPP e as súas aplicacións.
|
2. A avaliación de centros e a calidade educativa. Modelos de xestión da calidade.
Aproximación histórica á calidade.
|
Modelos de xestión de calidade. EFQM, ISO, Cartas de servizos. |
3. Métodos e técnicas de avaliación de centros. |
Métodos e técnicas de avaliación de centros. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Proba mixta |
2 |
30 |
32 |
Sesión maxistral |
28 |
0 |
28 |
Aprendizaxe colaborativa |
10 |
0.5 |
10.5 |
Resumo |
0 |
15 |
15 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba mixta |
Ademáis da avaliación continua realizada, a exame final fixada pola Xunta de Facultade realizarase mediante unha proba mixta. Esta proba, integrará preguntas tipo de probas de ensaio (abertas e de desenvolvemento) e preguntas tipo de probas obxectivas, que poderán combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
|
Sesión maxistral |
Algúns contidos do programa precisan unha exposición maxistral por parte do profesorado para centrar o proceso de ensino-aprendizaxe.
Por iso, as clases expositivas céntranse na exposición oral dos ditos contidos, complementada co emprego de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas ao alumnado, coa finalidad de transmitir coñecementos e facilitar a súa aprendizaxe.
|
Aprendizaxe colaborativa |
As clases expositivas combinaranse con clases interactivas guiadas polo profesorado e nas que o alumnado cobra un papel importante.
Nas clases interactivas, empregaranse un gran conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución das tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa aprendizaxe e a dos outros membros do grupo.
|
Resumo |
O resumo consiste na síntese dos principais contidos traballados.
O alumnado empregará esta metodoloxía para recopilar a información adquirida tanto nas clases expositivas como nas interactivas xa que é un recurso óptimo para facilitar a comprensión dos textos e a concentración persoal sobre o material obxecto de estudo. É tamén unha axuda importante para o repaso e a preparación de exames.
Finalmente, recopilará toda esta información nunha Reflexión Final da materia que se entregará a final de curso.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Aprendizaxe colaborativa |
|
Descrición |
Tempo que cada profesor reserva para atender e resolver dúbidas ao alumnado en relación aos traballos personais e grupais. Esta atención desenvolverase a través de titorías fora do horario de clase previa petición de cita. Est actividade académica desenvolvida polo profesorado, individual ou en pequeno grupo, que terá como finalidade atender as necesidades e consultas do alumnado relacionadas co estudo e/ou temas vinculados coa materia, proporcionándolle orientación, apoio e motivación no proceso de aprendizaxe. Esta actividade pode desenvolverare de forma presencial (directamente na aula e nos momentos que o profesor ten asignados a titorías de despacho).
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
Ademais da avaliación continua realizada, a exame final fixada pola Xunta de Facultade realizarase mediante unha proba mixta.
A exame centrarase nos contidos traballados en todas as clases (expositivas e interactivas).
O sistema de corrección da dita proba será o seguinte:
- Para preguntas de verdadeiro/falso: unha resposta incorrecta, restará unha resposta correcta.
- Para preguntas de varias alternativas aplicarase a fórmula de corrección ao azar: acertos - errores/nº alternativas - 1.
A puntuación total da exame é de 8 puntos pero é preciso acadar a mitade da puntuación (é dicir, 4 puntos) para poder aprobar a materia. Esta puntuación deberá estar repartida entre a parte teórica e a parte práctica (é dicir, 2 puntos en cada unha como mínimo).
|
80 |
Resumo |
Para a realización do traballo colaborativo, é preciso formar pequenos grupos de traballo. Para realizar esta tarefa, débese ter en conta o seguinte:
- Formaranse grupos pequenos (non máis de 4 persoas).
- Cada grupo elixirá unha persona coordinadora, encargada de presentar e defender as ideas do seu grupo de traballo, no caso no que se lle solicite, que será rotativa en cada práctica.
- Estos grupos formaranse o primeiro día de clase polo profesorado.
- Sobre todo o traballo realizado, entregarase unha reflexión final da materia (individual) que será valorada co 20% da calificación final da materia. Esta reflexión final deberá constar de:
* Valoración persoal con respecto ao funcionamento do seu grupo de traballo: rol desenvolvido no equipo, como se organizou o traballo,...
* Reflexión persoal acerca dos contidos desenvolvidos: que aprendín, que sei facer agora,...
* Valoración da metodoloxía seguida nas clases.
* Reflexión persoal acerca das competencias adquiridas con respecto ás indicadas na Guía Docente.
* Valoración persoal con respecto á práctica profesional: aplicacións prácticas dos contenidos ao mundo da educación social, que aprendín para o meu futuro profesional,...
* Apreciacións personales sobre as titorías realizadas: horarios, puntualidade, trato, principais dúbidas consultadas, principais funcións das titorías (persoal, académica, profesional,...).
* Análise das prácticas realizadas ao longo das clases interactivas.
* Valoración da temporalización dos traballos efectuados.
* Apreciación persoal con respecto aos criterios de avaliación planificados.
* Outros aspectos: calquera outra consideración a maiores do solicitado como suxestións, materiais elaborados a maiores polo alumnado co fin de completar os contidos, referencias bibliográficas ou webs consultadas,...
É dicir, a reflexión final debe ser a valoración final froito do traballo do curso completo e o prazo máximo de entrega será a semana seguinte de finalizar as clases.
A puntuación deste traballo é de 2 puntos pero é preciso acadar a mitade da puntuación (é dicir, 1 punto) para poder aprobar a materia.
|
20 |
|
Observacións avaliación |
Observacións avaliación |
As condicións da avaliación sinaladas, fíxanse para o alumnado asistente a clase. Considérase alumnado asistente a aquel que asiste a un mínimo do 80% das clases; por iso, o profesorado poderá solicitarlle ao alumnado que asine unha folla tanto á entrada como á saída. O/a estudiante poderá xustificar as súas faltas de asistencia.
O alumnado que non forme parte de ningún grupo, non realice as prácticas correspondentes, a reflexión final ou non asista regularmente ás clases, só terá dereito a presentarse á exame final da materia na convocatoria oficial fixada pola Facultade (será considerado como non asistente ao 80% das clases). A exame puntuará o 100% da puntuación.
Se o alumnado asistente a clase suspende a exame, a puntuación acadada na reflexión final da materia realizada pérdese; é dicir, non se reservará a nota acadada polo alumnado nesta tarefa para as seguintes convocatorias. Na exame que terá que superar na próxima convocatoria será considerado como non asistente ao 80% das clases.
A UDC regula a matrícula de estudantes a tempo parcial, criterios que tamién serán tidos en conta polo profesorado. |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Camison et al. (2006). Gestión de la calidad: conceptos, enfoques, modelos y sistemas. Madrid. Pearson
(). .
Desler, G. (2001). Administración del personal. México. Perason.
Álvarez Ferández, M (1998). El liderazgo de l caidad total. Madrid. Escuela Española
Stufflebeam y Skinfield (1987). Evalaución sistemática. Barcelona. Paidós
Club de excelencia (2003). Guía práctica para desarrollar, implantar y revisar la Autoevaluacsión de mi organización. Madrid. EFQM
Club de excelencia (2003). Introducción a la excelenciaia. Madrid. EFQM
Palom Rico, S. (1998). ISO 9000 y la base documental. Barcelona. Granica |
Álvarez fernández, M. (1998) El liderazgo de la calidad total Escuela española
Álvarez, M. y López, J. (1999) La evaluación de profesorado y de los equipos docentes Síntesis educación
Airasian, P. y Gullickson, A. (1999) Herramientas de autoevaluación del profesorado Edicicones mensajero
Blanco Felip, L. (1992) Autoevaluación Modular de centros educativos PPU
Cantón, I. (coord) (2001) La implantación de la calidad en los centros educativos. Una perspectiva aplicada y refelxiva CCS
Cardona Andujar, J. (Coord). (1994) Metodología innovadora de evaluación de centros educativos Sanz y Torres
CASANOVA, M.A. (1992 ) La evaluación, garantía de calidad para el centro educativo. Zaragoza. Ed: Edelvives.
COSTA RICO, A. ((1985). ) Organización e administración educativa. Santiago de Compostela: Tórculo Textos.
De miguel, M, Madrid, V.; Noriega, J. y Rodríguez, B. (1994) Evaluación para la calidad de los institutos de Educación Secuendaria. Escuela española
De Miguel, M. (1989) Modelos de investigación sobre organizaciones educativas Revista de Investigación educativa, 7, 13, 21-56
DE MIGUEL, M. (1989) “Modelos de investigación sobre organizaciones educativas”. En Revista de Investigación Educativa RIEPáginas 21 – 57. Volumen 7. Nº 13.
DE MIGUEL, M.; MADRID, V.; NORIEGA, J. y RODRÍGUEZ, B. (1994. ) Evaluación para la calidad de los institutos de educación secundaria Madrid: Escuela Española.
ESCUDERO ESCORZA, T. (1997) Enfoques Modélicos y estrategias en la evaluación de centros educativos. (RELIEVE). Volumen 3. Nº1 / 1.
García Álvarez, J. (1997) Evaluación de la formación: marcos de referencia. Educiones mensajero
GONZÁLEZ RAMÍREZ, T (2000.) Evaluación y gestión de la calidad educativa. Enfoque metodológico. Málaga:Aljibe.
González Muñoz, Mª et al. (1995) Evaluación del profesorado de educación secundaria (análisis de tendencias y diseño de un plan de evaluación) CIDE - MEC-
HOUSE, E. R. ((1994). ) Evaluación, ética y poder. Madrid: Morata. Capítulos 2 y 3
López Mojarro, M. (1999) A la calidad poor la evaluación Escuela Española
Luján Castro, J. y Puente Azcutia, J. (1996) Evaluación de centros docentes. El Plan EVA MEC
MUÑOZ CANTERO, J. M. (2000). (null) “Evaluación y gestión de la calidad de los centros educativos”. En GONZÁLEZ RAMÍREZ, T. (2000). Evaluación y gestión de la calid
NEVO, D. ((1997)) Evaluación basada en el centro. Bilbao. Ediciones Mensajero.
Nieto Gil, J. (1996) La autoevaluación del profesor Esucela española
Pérez Juste, R. (Coordinador) (2000) Evaluación de Programas Educativos RIE
Pérez Juste, R. y Martínez Aragon, L. (1992) Evaluación de centros y calidad educativa Cincel
Pérez Serrano, G. (2000) Modelos de Investigación Cualitativa Narcea
|
Bibliografía complementaria
|
Camison et al. (2006). Gestión de la calidad: conceptos, enfoques, modelos y sistemas. Madrid. Pearson |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|