Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Avaliación de Programas de Intervención Logopédica Código 652911215
Titulación
Diplomado en Logopedia
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 2º cuadrimestre
Segundo Optativa 4
Idioma
Prerrequisitos
Departamento Filosofía e Métodos de Investigación en Educación
Coordinación
Iglesias Cortizas, Maria Josefa
Correo electrónico
m.iglesias1@udc.es
Profesorado
Iglesias Cortizas, Maria Josefa
Correo electrónico
m.iglesias1@udc.es
Web
Descrición xeral Esta asignatura ten como finalidade complementar a formación teórico-práctica dentro da titulación, onde os obxectivos da mesma perseguen que o profesional da Logopedia saiba deseñar a avaliación dos programas de intervención logopédica, así como analizar a súa propia intervención.
Máis concretamente céntrase na avaliación cando dita intervención se enmarca dentro dun programa, para o cal se lle proporciona formación en avaliación de programas contextualizados no ámbito da Logopedia atendendo ao seu perfil profesional.
Aporta formación teórico-práctica no deseño da avaliación de programas de intervención logopédia, xa ben sexan individuais, grupais ou enmarcada nun contexto amplo.

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación

Contidos
Temas Subtemas
Bloque I. DELIMITACIÓN CONCEPTUAL DA AVALIACIÓN DE PROGRAMAS DE INTERVENCIÓN LOGOPÉDICA.

Tema 1. Aspectos fundamentais da avaliación de programas de intervención logopédica
Tema 2. Modelos de avaliación.
Bloque II. PROCESO DE AVALIACIÓN DE PROGRAMAS DE INTERVENCIÓN LOGOPÉDICA.
Tema 3. Planificación do deseño da avaliación. Deseño experimental, cuasi-experimental e non experimental.
Tema 4. Fases e Deseño na avaliación de programas de intervención logopédica.
Tema 5. Técnicas para a recollida e análise da información na avaliación de programas de intervención logopédica.
Tema 6. Standars e normas internacionais da avaliación de programas. O informe avaliativo

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba de resposta breve 2 10 12
Traballos tutelados 10 30 40
Proba mixta 3 0 3
Sesión maxistral 40 0 40
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba de resposta breve Ao final do desenvolvemento dos contidos realizarase unha proba sobre a adquisición dos mesmos, que constará de preguntas cuxas respostas correctas poderán ser contestadas brevemente.
Traballos tutelados Elaboración dun traballo en pequeno grupo no cal se aplicarán as técnicas propias da avaliación no ámbito da Logopedia. Para a súa elaboración será obrigatoria a asistencia ás titorías.
Proba mixta
Sesión maxistral Exposición por parte do profesor/a dos contidos, ben na aula asignada ao grupo-clase, ou noutra aula dotada de deteminados apoyos didácticos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Descrición
Planificación da titoría para o seguimento do traballo tutelado. Asignación de horario aos grupos no desenvolvemento de dito traballo.
Pautas de orientación ao estudo, así como para o emprego dos recursos para desenvolver a materia.
Orientacións sobre a aportación da materia ao perfil profesional da titulación.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Traballos tutelados Valórase o traballo tutelado, así como outras actividades dirixida ao longo do desenvolvemento da materia, tanto dos contidos teóricos como prácticos. 30
Proba de resposta breve Poba de resposta breve. 20
Sesión maxistral Son los contenidos de la prueba mixta. 50
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Abarca Ponce, M P. (Coord.) (1.989): La evaluación de programas educación. Madrid: Escuela Española.

Álvarez González, M. (2001) (Coord). Diseño y evaluación de programas de educación emocional. Barcelona: Ciss/Praxis.

Álvarez Rojo, V. et al. (2002). Diseño y evaluación de programas. Madrid: Eos.

Alvira, F. (1991). Metodología de la evaluación de programas. Madrid: Centro de Investigaciones Sociológicas.

Bell, J. (2000). Cómo hacer tu primer trabajo de investigación. Barcelona: Gedisa.

Fernández Ballesteros, R. (Ed) Evaluación de Programas. Una guía práctica en ámbitos sociales, educativos y de salud. Madrid: Síntesis.

García Herrero, G.A. y Ramírez Navarro, M. (1996). Diseño y evaluación de proyectos sociales. Zaragoza: Certeza

Iglesias Cortizas, M.J. (2005). Diagnóstico Escolar: Teoría, Ámbitos y Técnicas. Madrid: Prentice Hall.

López Ruíz, J. et al. (1999). Diseños experimentales. Planificación y análisis. Sevilla: Cronos.

Morales, P. (1988). Medición de actitudes en psicología y educación. San Sebastián, Ttarttalo.

Sanz Oro, R. (1998). Evaluación de programas en orientación educativa. Madrid: Pirámide.

Sierra Bravo, R (1991). Técnicas de investigación social. Teoría y ejercicios. Madrid: Paraninfo.

Stufflebean, D. y Shinkfield, A.J. (1987). Evaluación sistemática. Madrid: Paidós- MEC.

Trigo, V. (2002) Escribir y presentar trabajos en clase. Madrid: Addison Wesley­Prentice Hall.

Varios (1991).Evaluación de programas, Bordón, monográfico, Vol. 43, nº 4.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías