Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A44 |
Adquirir formación literaria e coñecer a literatura infantil. |
A45 |
Coñecer o currículo escolar das linguas e a literatura. |
A47 |
Coñecer o proceso de aprendizaxe da linguaxe escrita e o seu ensino. |
A48 |
Fomentar a lectura e animar a escribir. |
A52 |
Desenvolver e avaliar contidos do currículo mediante recursos didácticos apropiados e promover as competencias correspondentes aos estudantes. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun contorno de traballo. |
B8 |
Capacidade para elaborar discursos coherentes e organizados loxicamente. |
B15 |
Capacidade para utilizar diversas fontes de información, seleccionar, analizar, sintetizar e extraer ideas importantes e xestionar a información. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Adquirir formación literaria e coñecer a literatura infantil. |
A44
|
|
|
Coñecer o currículo escolar das linguas e a literatura. |
A45
|
|
|
Coñecer o proceso de aprendizaxe da linguaxe escrita e o seu ensino. |
A47
|
|
|
Fomentar a lectura e animar a escribir. |
A48
|
|
|
Desenvolver e avaliar contidos do currículo mediante recursos didácticos apropiados e promover as competencias correspondentes aos estudantes. |
A52
|
|
|
Comunicarse de maneira efectiva nun contorno de traballo. |
|
B7
|
|
Capacidade para elaborar discursos coherentes e organizados loxicamente. |
|
B8
|
|
Capacidade para utilizar diversas fontes de información, seleccionar, analizar, sintetizar e extraer ideas importantes e xestionar a información. |
|
B15
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Didáctica da Literatura |
1. Que é a literatura?
3. A literatura como feito artístico
4. O canon literario
5. O canon literario en Educación Primaria.
6. A importancia da literatura oral en Educación Primaria |
Tema 2. Didáctica da lírica e da composición literaria |
1. Os xéneros literarios
2. A poesía
3. A poesía e o alumnado de Educación Primaria
4. O Cancioneiro infantil tradicional: características, xéneros, funcións e temas
5. A escritura creativa e a didáctica da poesía nas aulas de Educación Primaria |
Tema 3.Didáctica da narración. |
1. A narrativa
2. Elementos da narración
3. Xéneros narrativos
2. O conto literario e o conto tradicional.
3. Apuntes sobre a historia do conto tradicional
4. O conto popular na aula: Gianni Rodari e Vladimir Propp
5. A escritura creativa e a didáctica da narración nas aulas de Educación Primaria |
Tema 4. Didáctica do teatro |
1. Apuntes sobre a historia da arte escénica
2. O texto dramático: texto literario e texto espectacular
3. Elementos da ficcón dramática
4. O teatro como recurso educativo
|
Tema 5. A biblioteca de aula |
1. Importancia da biblioteca de aula
2. A biblioteca de aula como fonte de recursos e autoaprendizaxe
3. Animación á lectura |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
0 |
10 |
10 |
Traballos tutelados |
15 |
15 |
30 |
Presentación oral |
1 |
5 |
6 |
Proba obxectiva |
6 |
80 |
86 |
Lecturas |
0 |
8 |
8 |
|
Atención personalizada |
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Achegamento crítico a distintos textos que se proporán nas aulas |
Traballos tutelados |
Realización dun ou varios traballos relacionados tanto coa recepción e crítica textual como a recepción e comentario lingüístico-literario, así como, por outra parte, elaboración de unidades didácticas referidas a calquer aspecto dos tratados no programa docente |
Presentación oral |
Dado o futuro profesional do alumnado, cómpre realizar presentacións orais e relatorios sobre calquera texto e/ou aspecto anteriormente propostos. |
Proba obxectiva |
O alumnado contará cun exame en xuño con data marcada pola Xunta de Faculdade. Se non superase o curso contará tamén coa oportunidade de xullo. |
Lecturas |
Os alumnos e alumnas deberán achegarse a un corpo bibliográfico previamente indicado nas aulas. Este será obxecto de diversos tratamentos críticos e discusións no espazo da aula. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
Traballos tutelados |
Presentación oral |
Proba obxectiva |
Lecturas |
|
Descrición |
A atención personalizada ao alumnado consistirá na selección bibliográfica, na dirección dos traballos titorizados e na súa corrección. Así mesmo, o profesor estará dispoñíble, tanto no horario de titorías señálado como a través do correo electrónico. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
Os traballos titorizados constituirán un dos aguillóns máis decisivos para a cualificación do aproveitamento dos contidos da materia e serán de gran relevancia á hora de superala, posto que dan índice da madureza científica de calquera alumno ou alumna. |
40 |
Presentación oral |
Debido á realidade profesional que lles agarda aos alumnos e alumnas, daranse moita importancia tanto ás intervencións na aula como ás presentacións orais (que formarán sempre unha parte esencial dos traballos titorizados). |
10 |
Proba obxectiva |
Haberá unha proba en xuño coa que se avaliarán os obxectivos acadados polo alumnado durante o curso. |
50 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Tejerina Lobo, Isabel (). Algunas consideraciones pedagógicas sobre la poesía. http://www.biblioteca.org.ar/libros/132273.pdf
Besora, Ramón (1992). Aproximación a la poesía a través del juego. Papeles de literatura infantil, núm. 15, pp. 3-12
Ortiz, Estrella (2009). Contar con los cuentos. Guadalajara: Palabras del candil
García Carcedo, Pilar (2011). Educación Literaria y Escritura Creativa. Granada: GEU
Moreno, Víctor (1996). Escritura imaginativa. Abecedario de la escritura. Santiago de Compostela: Universiade de Santiago de Compostela
Morilla, Lola S. e Silvia Adela Hohan (1999). Hacer escribir a los niños. La metodología del taller de escritura y consignas prácticas para incentivar el mundo creativo y novelesco de los niños. Barcelona: Grafein
Motos, Tomás (1996). Juegos creativos de lenguaje. Santiago de Compostela: Universiade de Santiago de Compostela
Badia, Dolors e Montserrat Vilà (2000). Juegos de expresión oral y escrita. Barcelona: Graó
Rodari, Gianni (2004). Juegos de fantasía. Zaragoza: Edelvives
Pelegrín, Ana (1996). La flor de la maravilla. Juegos, recreos, retahílas.. Madrid: Fundación. Germán Sánchez Ruipérez
Atero Burgos, Virtudes (2010). Retahílas y canciones infantiles. Patrimonio oral de la provincia de Cádiz. Cádiz: Universidad de Cádiz
Rodríguez López-Vázquez, Alfredo (coord.) (1993). Simposio: O teatro e o seu ensino. A Coruña: Universidade da Coruña
Prado Díez, David de (1996). Técnicas creativas y lenguaje total . Santiago de Compostela: Universiade de Santiago de Compostela
Moreno, Víctor (1998). Va de poesía. Navarra: Pamilela |
Anderson Imbert, Enrique (1996): Teoría y técnica del cuento, Barcelona: Ariel. Carretet, Lázaro (1989): Cómo se comenta un texto literario, Madrid: Cátedra. Cassany, D. (1993): Reparar la escritura. Didáctica de la corrección de lo escrito, Barcelona: Graó. García Rivera, G. (1995): Didáctica de la literatura para la enseñanza Primaria y Secundaria, Madrid: Akal. Garrido Palazón, Manuel (2003): Cancionero popular infantil. poemario de los juegos, Palma de Mallorca: Calima, 2003
Lomas, C. (1999):Cómo enseñar a hacer cosas con las palabras, Barcelona: Paidós, 2 vols. Meix, F. (1994): “Teorías literarias y enseñanza de la literatura”, Textos , 1, Barcelona: 53-64. Mendoza Fillola, A. (1994): Literatura comparada e intertextualidad, Madrid: La Muralla. _____ [coord.] (1998): Conceptos clave en Didáctica de la Lengua y la Literatura, Barcelona: SEDLL – ICE, Universitat de Barcelona – Horsori Ediciones. _____ [coord.] (2003): Didáctica de la Lengua y la Literatura para Primaria, Madrid: Prentice Hall. Pelegrín, Ana (1996): La flor de la maravilla. Juegos, recreos, retahílas, Madrid: Fundación Germán Sánchez Ruipérez. Propp, Vladimir (1977): Morfología del cuento, Madrid, Fundamentos.
Rodari, Gianni (1991): Gramática de la fantasía. Introducción al arte de contar historias, Barcelona: Aliorna, 1991 Rodríguez López-Vázquez, A. (2000): “Aspectos de didáctica de la Literatura”, in E. Rigaud Felices, G. Núñez Ruiz y M. J. Martín Granados (coords.), De Educación Lingüística y Literaria, Almería: CSI–CSIF – Universidad de Almería: 61-92. VV. AA. (1997): Poesía española para niños, selecc. y pról. de A. Pelegrín, Barcelona: Alfaguara, 3ª ed. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Lingua castelán e a súa didáctica/652G02010 | Literatura infantil e xuvenil e a súa didáctica/652G02029 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Teoría da educación/652G02001 | Socioloxía da educación/652G02004 |
|
Materias que continúan o temario |
Literatura infantil e xuvenil e a súa didáctica/652G02029 |
|
Observacións |
A asistencia regular ás aulas dará ao alumno ou alumna o dereito de realizar os traballos titorizados. Se o alumno ou alumna non cumpre con este requisito de asistencia (é dicir, falta máis dun 20% das horas) será avaliado unicamente mediante a proba obxectiva fixada en xuño pola xunta de facultade. En ningún caso se permitirá o plaxio. De ser detectado en calquera traballo, exame ou outro documento entregado á profesora, este será avaliado directamente cun 0 (nunha escala do 0 ao 10). |
|