Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A2 |
Comprender os supostos e fundamentos históricos, pedagóxicos, psicolóxicos e sociolóxicos da acción socioeducativa e os seus ámbitos de actuación, valorando as súas implicacións. |
A3 |
Analizar as políticas de benestar social e a lexislación que sustentan os procesos de acción socioeducativa. |
A5 |
Identificar e analizar os factores contextuais que afectan os procesos de intervención socioeducativa. |
B1 |
Elaborar, analizar, sintetizar, valorar e transmitir criticamente a información. |
B5 |
Capacidade de mostrar actitudes coherentes coas concepcións éticas e deontolóxicas propias da profesión. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Comprender os supostos e fundamentos históricos, pedagóxicos, psicolóxicos e sociolóxicos da acción socioeducativa e os seus ámbitos de actuación, valorando as súas implicacións. |
A2
|
|
|
Analizar as políticas de benestar social e a lexislación que sustentan os procesos de acción socioeducativa |
A3
|
|
|
Elaborar, analizar, sintetizar, valorar e transmitir criticamente a información |
|
B1
|
|
Capacidade de mostrar actitudes coherentes coas concepcións éticas e deontolóxicas propias da profesión |
|
B5
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
|
|
C4
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C6
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
C7
|
Identificar e analizar os factores contextuais que afectan os procesos de intervención socioeducativa |
A5
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Educación Permanente y Sociedad del Conocimiento
|
1.1.Caracterización de la sociedad del conocimiento
1.2. Significado y función de la educación en la sociedad global
1.3.Educación y darwinismo social |
2. Conceptualización de la Educación Permanente |
2.1. Hacia un concepto de la educación permanente. Historia, definición y relación de la educación permanente con otros conceptos: educación de adultos, educación recurrente, formación profesional…
2.2. Objetivos, finalidades y principios metodológicos de la educación permanente.
2.3. Contradicciones y principales problemas de la E.P.
2.4. El papel de la UNESCO en la conceptualización de la E.Permanente |
3. Educación Permanente y Modalidades educativas |
3.1. Educación Formal
3.2. Educación No-Formal
3.3. Educación Informal |
4. El enfoque crítico de la Educación Permanente: La Educación Popular y P. Freire |
4.1. La Educación Permamente Adaptativa vs. Educación Permanente liberadora.
4.2. La investigación participativa como método de intervención en la realidad social |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Aprendizaxe colaborativa |
6 |
36 |
42 |
Discusión dirixida |
5 |
0 |
5 |
Lecturas |
3 |
39 |
42 |
Proba mixta |
2 |
18 |
20 |
Recensión bilbiográfica |
1 |
9 |
10 |
Sesión maxistral |
25 |
0 |
25 |
|
Atención personalizada |
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Aprendizaxe colaborativa |
Se organizarán las clases en pequeños grupos en los que los estudiantes trabajarán sobre alguna temática especifica de la asignatura |
Discusión dirixida |
Se trata de la puesta en común, primero por grupos y, finalmente, en el grupo-aula, del análisis previo e individualizado, de las fuentes documentales seleccionadas para la asignatura. |
Lecturas |
Para trabajar esta asignatura se seleccionara una serie de lecturas que sean pertinentes y de interés para el aprendizaje de la misma y ayuden al estudiante a clarificar conceptos y comprender los conocimientos básicos |
Proba mixta |
Elaboración de un examen sin material sobre los temas trabajados en la asignatura y del material sobre la lectura obligatoria del libro de P. Freire |
Recensión bilbiográfica |
Los estudiantes deberán hacer obligatoriamente la ficha de lectura de la obra de P. Freire (1970). Pedagogía del Oprimido: Madrid: S. XXI.
|
Sesión maxistral |
Exposición oral de los contenidos básicos de la asignatura. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Aprendizaxe colaborativa |
Recensión bilbiográfica |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
La atención personalizada está vinculada a la orientación que precise cada estudiante para alcanzar satisfactoriamente las competencias planificadas en la asignatura. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
Elaboración de un examen sin material sobre los temas trabajados en las clases expositivas y en las interactivas. |
100 |
|
Observacións avaliación |
Los criterios de evaluación son:
* Comprensión de las ideas básicas de la materia.
* Utilizar con rigor académico el vocabulario propio de la materia.
* Profundidad y argumentación de las ideas, fundamentadas en las clases teóricas recibidas. La asistencia obligatoria es de un 85% en las clases interactivas. Por cada falta de asistencia que tengan a mayores del 85% se les restará de la nota final 0,5p y por cada falta de ortografía 0,25.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
AA. VV (1996).La educación encierra un tesoro. Madrid. Santillana/UNESCO A.VV (1998). Sectores emergentes en el campo de la educación permanente. Baleares: Universitat de les Illes Balears y Diálogos. Cabello Martínez, Mª J (2002). Educación Permanente y Educación Social. Málaga: Aljibe. Carr, N (2011). Qué está haciendo internet con nuestras mentes?. Superficiales. Madrid: Taurus
Freire, P (1975). Pedagogía del oprimido. Madrid: S.XXI Gelpi, E (1990). Educación permanente. Problemas laborales y perspectivas educativas. Madrid. Ed. Popular. Gimeno Sacristán, J (2005). La educación que aún es posible. Madrid: Morata. Goody, J (2004). Capitalismo y modernidad: el gran debate. Barcelona: Crítica Hamilton, C (2006). El fetiche del crecimiento. Pamplona: Laetoli
Hargreaves, A (2003). Enseñar en la sociedad del conocimiento. Barcelona: Octaedro. Lankshear, C y Knobel, M (2008). Nuevos analfabetismos. Madrid. Morata. Longworth N (2003). El aprendizaje a lo largo de la vida. Barcelona: Paidos Trilla, J (1993). La educación fuera de la escuela. Ambitos no formales y educación social. Barcelona. Ariel. |
Bibliografía complementaria
|
|
AA. VV (1994). Nuevas perspectivas críticas en educación. Barcelona. Paidós/Ecuador. Beck, U (2001). ¿Qué es la Globalización?.Barcelona: Paidós/B. Aires. Faure ( 1973). Aprender a ser. Madrid. Alianza Fernández Enguita, M; Souto, X.M. y Rodríguez Ravéna, R (2005). La sociedad del conocimiento: democracia y cultura. Barcelona: Octaedro. Freire, P (1993). Pedagogía de la esperanza. Madrid: S. XXI Husen, T (1988). Nuevos análisis de la sociedad de aprendizaje. Barcelona. Paidos. Jarvis, P(2008).The Routledge Internatinal Handbook of Lifelong Learning. Routledge:N. York Imbernón, F (1999) (Coord.).La educación en el siglo XXI. Los retos del futuro inmediato. Barcelona: Biblioteca de Aula. Lerena, C (1989). Escuela, ideología y clases sociales en España. Madrid. Akal. Navarro, V (2002). Bienestar insuficiente, democracia incompleta. Barcelona: Anagrama. Peters, M.A; Britton, A y Blee, H (2008). Global Citizenship Education. Philosophy, Theory and Pedagogy. The Netherlands:Sensepublishers. Ruiz Ballesteros, E (2005). Intervención social: cultural, discursos y poder. Madrid: Talasa Ediciones. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Socioloxía da educación/652G03028 | Cuestións filosóficas do mundo contemporáneo/652G03036 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|