Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Intervención en contextos familiares de risco Código 652G03015
Titulación
Grao en Educación Social
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía Evolutiva e da Educación
Coordinación
García Fernández, Manuel
Correo electrónico
manuel.garcia.fernandez@udc.es
Profesorado
García Fernández, Manuel
Correo electrónico
manuel.garcia.fernandez@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A2 Comprender os supostos e fundamentos históricos, pedagóxicos, psicolóxicos e sociolóxicos da acción socioeducativa e os seus ámbitos de actuación, valorando as súas implicacións.
A5 Identificar e analizar os factores contextuais que afectan os procesos de intervención socioeducativa.
A6 Seleccionar diferentes métodos e técnicas para a planificación e avaliación de programas e servizos.
A7 Aplicar metodoloxías educativas e dinamizadoras da acción socioeducativa.
A9 Deseñar e desenvolver proxectos, programas e servizos nos diferentes campos de intervención profesional promovendo a participación e o desenvolvemento comunitario.
A11 Observar, analizar, interpretar procesos de mediación social, cultural e educativa.
A12 Mediar en situacións de risco e conflito.
A20 Desenvolver unha disposición favorable ao traballo en contornos multiculturais e plurilingüísticos.
A21 Deseñar e implementar procesos de avaliación de programas e estratexias de intervención socioeducativa en diversos contextos.
B4 Deseñar e impulsar espazos socioeducativos en contextos de diversidade atendendo á igualdade de xénero, á equidade e respecto aos dereitos humanos, favorecendo o empoderamento das persoas e colectivos ubicados en situacións de desvantaxe social.
B5 Capacidade de mostrar actitudes coherentes coas concepcións éticas e deontolóxicas propias da profesión.
B6 Adquirir e dominar habilidades comunicativas que permitan transmitir información, ideas e propostas a diversas audiencias.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Conocer los procedimimentos básicos de intervención en contextos familiares convencionales, no convencionales y de riesgo A2
A6
Capacidad de observar y escuchar de forma activa A6
A7
A9
A11
A21
B6
Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional B5
Resolver problemas de forma efectiva A12
A20
A21
C4
Apreciar las distintas manifestaciones de la diversidad. A5
A20
B4
C4

Contidos
Temas Subtemas
I. SESIONES EXPOSITIVAS
1. La familia como contexto de desarrollo humano
2. Formación y desarrollo de los vínculos afectivos
3. La socialización en el contexto familiar
4. El desarrollo socioemocional en las familias adoptivas
5. Desarrollo socioemocional en contextos familiares no convencionales: Divorcio, monoparentalidad y nuevos emparejamientos
6. Desarrollo socioemocional en contextos familiares de riesgo: los malostratos en la familia
II. SESIONES INTERACTIVAS
1. Análisis de las concepciones familiares
2. La observación conductual
3. Procedimientos para la evaluación del apego
4. Enseñanza de habilidades parentales
6. Habilidades de comunicación terapéutica

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais 1 0 1
Sesión maxistral 21 42 63
Aprendizaxe colaborativa 21 15 36
Lecturas 0 25 25
Proba de resposta múltiple 1 22 23
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Presentación de los contenidos teórico/prácticos y de las competencias de la materia
Sesión maxistral Presentación de los contenidos teóricos del los temas que conforman la guía docente
Aprendizaxe colaborativa Presentación y elaboración de los contenidos prácticos de los temas que conforman la guía docente
Lecturas Lecturas relacionadas con la intervención psicológica en contextos familiares de riesgo
Proba de resposta múltiple Prueba objetiva que consiste en plantear una cuestión en forma de pregunta directa o de afirmación incompleta, y varias opciones o alternativas de respuesta que proporcionan posibles soluciones, de las que sólo una de ellas es válida.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Aprendizaxe colaborativa
Descrición
Las actividades teórico/prácticas podrán suponer la asistencia a sesiones de atención personalizadas por parte del alumnado

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Aprendizaxe colaborativa Hasta 2,5 puntos siempre que se haya superado la prueba objetiva 25
Proba de resposta múltiple Esta prueba será de tres alternativas en la que cada dos errores anulan una respusta correcta. Es imprescindible superar la prueba para superar la asignatura 75
 
Observacións avaliación

Se tendrán en encuenta dos opciones de evaluación en función de la asistencia:


Opción A. Alumnado que asiste y participa en las clases (> 80%) La asistencia a clase únicamente se tendrá en cuenta para poder presentarse al examen parcial. Será necesario tener acreditada una asistencia de al menos el 80% de las sesiones interactivas. Tanto en el examen parcial como en el final, todas las actividades serán puntuadas en una escala de 0-10 y a continuación se le aplicará el correspondiente porcentaje para la obtención de la nota final. Es imprescindible haber superado la prueba objetiva para poder sumar las puntuaciones del resto de actividades.


Opción B: Alumnado que NO asiste o tiene una asistencia < 80% de las sesiones interactivas - No podrán presentarse al examen parcial - En el día oficial del examen fijado por la Junta de Facultad deberán superar 2 exámenes: Los contenidos teóricos de la materia se evaluarán mediante una prueba de respuesta múltiple, con la que podrán obtener el 50% de la nota final. Los contenidos prácticos que se han trabajado en las sesiones interactivas se evaluarán mediante una prueba de respuesta breve de 10 preguntas como máximo, con la que podrán obtener el 50% de la nota final. Será imprescindible superar ambos exámenes para aprobar la materia.


Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías