Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Antropoloxía da educación Código 652G03029
Titulación
Grao en Educación Social
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
Sucasas Peón, Juan Alberto
Correo electrónico
alberto.sucasas@udc.es
Profesorado
Sucasas Peón, Juan Alberto
Correo electrónico
alberto.sucasas@udc.es
Web http://www.udc.es (página web de la Fac. de Ciencias de la Educación)
Descrición xeral La asignatura "Antropología de la educación" pretende asentar en el alumno una reflexión sobre la significación humana del proceso educativo; es decir, fundamentar los procesos formativos desde una perspectiva antropológica, tanto en el sentido de la antropología filosófica como en el de la antropología cultural.
Establece una conexión entre la índole cultural del ser humano (el hombre no es mera naturaleza, sino "animal cultural") y la necesidad consiguiente de la educación como ingrediente esencial de la cultura. Presta, por otro lado, particular atención al carácter multicultural del mundo contemporáneo, con decisivas consecuencias en el ámbito educativo, y a la necesidad de dotar al proceso educativo de un espíritu crítico que cuestione los estereotipos responsables de las diferentes formas de marginación y exclusión sociales.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A2 Comprender os supostos e fundamentos históricos, pedagóxicos, psicolóxicos e sociolóxicos da acción socioeducativa e os seus ámbitos de actuación, valorando as súas implicacións.
A5 Identificar e analizar os factores contextuais que afectan os procesos de intervención socioeducativa.
A6 Seleccionar diferentes métodos e técnicas para a planificación e avaliación de programas e servizos.
A8 Aplicar metodoloxías educativas e dinamizadoras da acción socioeducativa.
A11 Observar, analizar, interpretar procesos de mediación social, cultural e educativa.
B1 Elaborar, analizar, sintetizar, valorar e transmitir criticamente a información.
B4 Deseñar e impulsar espazos socioeducativos en contextos de diversidade atendendo á igualdade de xénero, á equidade e respecto aos dereitos humanos, favorecendo o empoderamento das persoas e colectivos ubicados en situacións de desvantaxe social.
B5 Capacidade de mostrar actitudes coherentes coas concepcións éticas e deontolóxicas propias da profesión.
B6 Adquirir e dominar habilidades comunicativas que permitan transmitir información, ideas e propostas a diversas audiencias.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
A2
A5
A6
A8
A11
B1
B4
B5
B6
C1
C3
C4
C6
C8

Contidos
Temas Subtemas

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba mixta 2 33 35
Seminario 21 36 57
Lecturas 1 20 21
Sesión maxistral 21 10 31
 
Atención personalizada 6 0 6
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba mixta
Seminario
Lecturas
Sesión maxistral

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Proba mixta
Sesión maxistral
Lecturas
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Seminario 30
Proba mixta 50
Sesión maxistral 0
Lecturas 20
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica H. Bouché Peris (2002). Antropología de la educación. Madrid, Síntesis
VV.AA. (1998). Antropología de la educación. Madrid, Dykinson
O. Fullat (1997). Antropología filosófica de la eduación. Barcelona, Ariel
A. Caride (1995). Cuestiones de antropología de la educación. Barcelona, CEAC
P. Mª Pérez Alonoso-Geta (2007). El brillante aprendiz: antropología de la eduación. Barcelona, Ariel
Ch. Wulf (2004). Introducción a la antropología de la educación. Barcelona, Idea Books
VV.AA. (2003). Lecturas de antropología para educadores. Madrid, Trotta

Bibliografía complementaria G. Pico della Mirandola (2002). Discurso sobre la dignidad del hombre. Barcelona, PPU
M. Mead (1972). Educación y cultura. Buenos Aires, Paidós
C. Paris (2000). El animal cultural: biología y cultura en la realidad humana. Barcelona, Crítica
Ch. Taylor (2003). El multiculturalismo y "la pol´tiica del reconocimiento". Madrid, F.C.E.
M. Scheler (1978). El puesto del hombre en el cosmos. Buenos Aires, Losada
P. Berger y Th. Luckmann (1991). La construcción social de la realidad. Buenos Aires, Amorrortu
D. Goldhagen (1997). Los verdugos voluntarios de Hitler. Madrid, Taurus
J. Itard (1990). Memoria e informe sobre Victor de l'Aveyron. Madrid, Alianza Editorial


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías