Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer e utilizar axeitadamente os conceptos básicos de referencia |
A3
|
|
C1
|
Analizar e valorar criticamente as características do actual mercado laboral e as súas implicacións sociais. |
A5
|
B1 B2
|
C3 C7
|
Analizar e valorar criticamente as políticas de emprego que se desenvolven a nivel da UE, España e Galicia, nomeadamente no que fai a precarización das condicións laborais e a correción dos desigualdades no acceso ó mercado laboral |
A3 A17
|
B1 B6
|
C1 C3 C5
|
Coñecer a evolución e características das actuais políticas de emprego (comunitarias, estatais e autonómicas) |
A3 A17
|
B1
|
C3
|
Comprender e valorar críticamente as funcións da formación e da orientación nas políticas activas de emprego |
A3 A5 A15
|
B5
|
C3 C7
|
Coñecer a valorar as alternativas de diagnóstico e propostas de solución á actual crise de emprego e á globalización da precariedade laboral. |
A3
|
B1 B5
|
C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA I. O Escenario sociolaboral
|
1.1. Conceptos básicos de referencia
1.2. A crise de emprego: desemprego e precariedade laboral
1.3. Emprego e desemprego: evolución e situación actual
1.3.1. Mocidade e mercado laboral
1.3.2. Muller e mercado laboral
1.4. Causas do desemprego
1.5. Cambios na estructura ocupacional e formación ó longo da vida
|
TEMA II. As políticas de Emprego:evolución e situación actual |
2.1. Políticas de emprego: concepto e tipoloxía
2.2. As politicas de Emprego na Unión Europea
2.3. As políticas de Emprego en España
2.4. As políticas de Emprego en Galicia |
TEMA III. Olladas alternativas |
3.1. Na diagnose
3.2. Nas propostas |
TEMA IV. A orientación profesional como medida activa de emprego |
4.1.Evolución e consideración actual nas políticas de emprego e educativas.
4.2. A orientación con persoas desempregadas: organización, accións desenvolvidas e profesionais.
.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
2 |
30 |
32 |
Discusión dirixida |
2 |
6 |
8 |
Traballos tutelados |
2 |
41 |
43 |
Sesión maxistral |
15 |
0 |
15 |
Aprendizaxe colaborativa |
6 |
15 |
21 |
Glosario |
0 |
2 |
2 |
Mapa conceptual |
0 |
2 |
2 |
Mesa redonda |
1 |
2 |
3 |
Portafolios do alumno |
15 |
0 |
15 |
Proba de resposta breve |
2 |
4 |
6 |
Actividades iniciais |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Ten como obxectivos a profundización nos contidos abordados, o contraste de distintos puntos de vista e a análise das medidas activa de emprego desenvolvidas a nivel comunitario, español e galego.
|
Discusión dirixida |
Sobre temáticas concretas e como actividade complementaria da análise de fontes documentais.
|
Traballos tutelados |
O traballo tutelado consiste na elaboración en grupo dun informe sobre unha das seguintes temáticas: as reformas laboral e das pensións, as "solucións alternativas" á crise actual e as políticas de emprego despregadas con diferentes colectivos. O producto é a realización dun informe e a organización dunha mesa redonda sobre estas temáticas.
É obrigatoria a asistencia a tres de sesións de titoría.
|
Sesión maxistral |
Exposición da profesora dirixida a presentación, explicación, síntese e relación entre os contidos abordados ó longo dos distintos temas. |
Aprendizaxe colaborativa |
Considerase como un principio de funcionamento do grupo nas actividades grupais (traballo tutelado e cartafol grupal) |
Glosario |
Forma parte do cartafol grupal. |
Mapa conceptual |
Actividade integrada no cartafol grupal e consiste na elaboración dun mapa conceptual da materia |
Mesa redonda |
Forma parte do traballo tutelado e vai versar sobre as refomras laboral e das pensións. |
Portafolios do alumno |
Actividade grupal no que se inclúen as actividades grupais, o glosario, o mapa conceptual e unha reflexión sobre as aprendizaxes adquiridas e sobre o funcionamento do grupo. |
Proba de resposta breve |
As preguntas demandan das capacidades de síntese, análise e comparación. |
Actividades iniciais |
Son actividades de coñecementos previos que se realizaran ó inicio de cada tema ou apartado do mesmo. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Mesa redonda |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada é obrigatoria para a realización do traballo tutelado, para a presentación da intervención na mesa redonda e para o seguimento do alumnado non asistente. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Mesa redonda |
As distintas perspectivas sobre as temáticas estudadas no traballo tutelado van ser expostas na mesa redonda. Haberá tantas mesas redondas como temáticas estudadas. |
10 |
Portafolios do alumno |
O portafolio é grupal e integra as actividades grupais realizadas, unha reflexión sobre as aprendizaxes adquiridas e sobre o funcionamento do grupo. |
30 |
Traballos tutelados |
Forma parte do cartafol. O traballo tutelado consiste na elaboración dun informe sobre unha das seguintes temáticas: as reformas laboral e das pensións, as "solucións alternativas" á crise actual e as políticas de emprego despregadas con diferentes colectivos. |
30 |
Proba de resposta breve |
As preguntas demanda das capacidades de análise, síntese e comparación. |
30 |
|
Observacións avaliación |
O alumnado non asistente (menos do 80% de asistencia) pode optar por este sistema de avaliación sempre é cando realice todas as actividades que se propoñan no transcurso da materia. Neste caso é obrigatorio o seguimento titorial. A outra opción é un exame con preguntas de resposta breve e de desenvolvemento dun tema. Para superar a materia hai que ter aprobadas (a metade da nota asignada) cada unha das actividades que cualifican na puntuación final.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Vence, X. (2011). Crise e radicalización neoliberal. As alternativas silenciadas. Santiago: Editorial Laiovento
Navarro, V.Torres, J. e Garzón, A. (2011). Hay alternativas. Propuestaspara crear empleo y bienestar social en España.. Madrid: Editorial Sequitur
Castillo, J. J. (2009). La soledad del trabajador globalizado. Memoria, presente y futuro.. Madrid: Editorial Catarata
Garzón, A.; Torres, J. e Navarro, V. (2012). Lo que España necesita . Bilbao: Editorial Deusto
Ruiz Viñals, C. (Coorda) ((2006)). Políticas sociolaborales. Un enfoque pluridisciplinar.. Barcelona: Editorial UOC
García, J. A e Saban, C (coords) (2008). Un nuevo modelo de formación para el S XXI. La enseñanza basada en competencias. . Barcelona: Editorial Davinci |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Orientación ocupacional/652G03021 |
|
Observacións |
Orientación e Políticas de Emprego complementa os contidos da materia Orientación Ocupacional. Permite analizar a evolución e características actuais do mercado laboral, das políticas de emprego desenvolvidas na Unión Europea, en España e en Galicia, así como distintas ollhadas sobre as reformas laboral e das pensións e sobre a actual crise e como se pode atallar. |
|