Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Cuestións filosóficas do mundo contemporáneo Código 652G03036
Titulación
Grao en Educación Social
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Filosofía e Métodos de Investigación en Educación
Coordinación
Sucasas Peón, Juan Alberto
Correo electrónico
alberto.sucasas@udc.es
Profesorado
Sucasas Peón, Juan Alberto
Correo electrónico
alberto.sucasas@udc.es
Web http://www.udc.es (página Web de la Facultad de Ciencias de la Educación)
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A2 Comprender os supostos e fundamentos históricos, pedagóxicos, psicolóxicos e sociolóxicos da acción socioeducativa e os seus ámbitos de actuación, valorando as súas implicacións.
A5 Identificar e analizar os factores contextuais que afectan os procesos de intervención socioeducativa.
A6 Seleccionar diferentes métodos e técnicas para a planificación e avaliación de programas e servizos.
A8 Aplicar metodoloxías educativas e dinamizadoras da acción socioeducativa.
A11 Observar, analizar, interpretar procesos de mediación social, cultural e educativa.
A20 Desenvolver unha disposición favorable ao traballo en contornos multiculturais e plurilingüísticos.
B1 Elaborar, analizar, sintetizar, valorar e transmitir criticamente a información.
B4 Deseñar e impulsar espazos socioeducativos en contextos de diversidade atendendo á igualdade de xénero, á equidade e respecto aos dereitos humanos, favorecendo o empoderamento das persoas e colectivos ubicados en situacións de desvantaxe social.
B5 Capacidade de mostrar actitudes coherentes coas concepcións éticas e deontolóxicas propias da profesión.
B6 Adquirir e dominar habilidades comunicativas que permitan transmitir información, ideas e propostas a diversas audiencias.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
A2
A5
A6
A8
A11
A20
B1
B4
B5
B6
C1
C3
C4
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Seminario 21 36 57
Sesión maxistral 21 10 31
Lecturas 1 20 21
Proba mixta 2 33 35
 
Atención personalizada 6 0 6
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Seminario
Sesión maxistral
Lecturas
Proba mixta

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Proba mixta
Seminario
Lecturas
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Sesión maxistral 0
Proba mixta 50
Seminario 30
Lecturas 20
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Max Horkheimer (2000). Anhelo de justicia. Madrid, Trotta
Max Horkheimer (2010). Crítica de la razón instrumental. Madrid, Trotta
Hans Jonas (1995). El principio de responsabilidad. Barcelona, Herder
Simone de Beauvoir (2005). El segundo sexo. Madrid, Cátedra
Friedrich Nietzsche (2001). La gaya ciencia. Barcelona, Akal
Jean-François Lyotard (1995). La postmodernidad explicada a los niños. Barcelona, Gedisa
Hannah Arendt (2006). Los orígenes del totalitarismo. Madrid, Alianza Editorial

Bibliografía complementaria Manuel Cruz (2002). Filosofía contemporánea. Madrid, Taurus
José Luis Villacañas (1997). Historia de la filosofía contempóránea. Madrid, Akal
Christian Delacampagne (1999). Historia de la filosofía en el siglo XX. Barcelona, Península


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías