Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A3 |
Coñecer e integrar os fundamentos lingüísticos da Logopedia: Fonética e fonoloxía, morfosintaxe, semántica, pragmática, sociolingüística. |
A20 |
Coñecer e implementar as axudas técnicas á comunicación. |
B5 |
Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada. |
B10 |
Capacidade para motivarse e procurar a calidade na actuación profesional. |
B11 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B17 |
Saber expresarse en público. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer e aplicar os fundamentos lingüísticos da Logopedia.
|
A3
|
|
|
Coñecer técnicas de comunicación. |
A20
|
|
|
Aprender autonomamente e aprender a aprender. |
|
B5
|
|
Procurar a calidade na actividade profesional. |
|
B10
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
|
B11
|
|
Saber expresarse en público |
|
B17
|
|
Expresarse correctamente en galego, tanto de forma oral como escrita. |
|
|
C1
|
Desenvolver o espírito crítico e comprometerse coas realidades lingüísticas dominadas. |
|
|
C4
|
Valorar a importancia que ten a investigación e a innovación no avance cultural da sociedade. |
|
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.Concepto de Sociolingüística. A sociolingüística sobre o galego
|
1. 1.Linguaxe,cultura e pensamento
1.2. Historia da reflexión sociolingüística sobre o galego |
2.Marco teórico e conceptos chave |
2.2.Monolingüismo, bilingüismo, plurilingüismo
2.3. Diglosia e conflito lingüístico. Os procesos de substitución lingüística
2.4.Actitudes e preconceptos sobre as linguas. O caso galego
|
3.Planificación e dinamización lingüística |
3.1. A planificación como proceso
3.2. A planificación do corpus
3.3. A planificación do status |
4. Lingua, poder e comunicación |
4.1. As linguas como poder
4.2. Construíndonos na lingua |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
2 |
6 |
8 |
Presentación oral |
4 |
24 |
28 |
Estudo de casos |
4 |
24 |
28 |
Discusión dirixida |
4 |
32 |
36 |
Sesión maxistral |
8 |
0 |
8 |
Actividades iniciais |
2.5 |
0 |
2.5 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Lectura crítica de seis obras relacionadas coa materia obecto de estudo e entrega dun pequeno traballo escrito sobre cada unha delas. |
Presentación oral |
Exposición na aula dun dos aspectos do temario previa lectura e preparación coa persoa docente. |
Estudo de casos |
Solución a casos simulados relacionados coas exposicións das sesións maxistrais e integrados na pescuda de innovacións que procuren a saída aos conflitos. |
Discusión dirixida |
Debate sobre temas de actualidade relacionados coa materia con exposición razoadas e argumentadas. |
Sesión maxistral |
Presentación dos conceptos fundamentais para comprender a materia e deseño de guís orientativas para unha aprendizaxe autónoma. |
Actividades iniciais |
Coñecemento, a través dunha enquisa anónima, do nivel de coñecementos e do grao de espírito crítico do alumnado. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
|
Descrición |
O alumnado terá que enfrontar a lectura de 6 textos ou artigos e realizar un cuestionario sobre os seus contidos e a contribución que lle produciron.
Cada estudante terá que expor na aula unha parte do temario previamente acordada e discutida entre el/ela e a persoa docente. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Lecturas |
Cada estudante deberá entregar un traballo por cada texto lido de entre os 6 obrigatorios, onde incluirá unha reflexión crítica sobre os seus contidos e as achegas persoais que lle produciu. |
30 |
Presentación oral |
Cada estudante terá que expor na aula un apartado do programa previamente acordado coa persoa docente, demostrando ter unha lingua de calidade acaída ao contexto comunicativo de que se trata. |
35 |
Estudo de casos |
Tras as explicacións da persoa docente presentaranse problemas para seren solucionados, quer oralmente quer por escrito, razoando as respostas xustificadamente e con criterios rigorosos. |
35 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
MOURE, T. (2003). A batalla das linguas no mundo actual. Multilingüismo e antiglobalización. Vigo: Galaxia
MOURE, T. (2011). Ecolingüística. entre a ciencia e a ética. Universidade da Coruña
NÚÑEZ SINGALA, M. (2009). En galego, por que non? Contra os prexuízos e as simplificacións sobre a lingua galega . Vigo: Galaxia
IGLESIAS ÁLVAREZ, A (2003). Falar galego: “no veo por qué”. Aproximación cualitativa á situación sociolingüística de Galicia . Vigo: Xerais
SANMARTÍN REI, G. (2010). Lingua e futuro. Ames: Laiovento
FREIXEIRO MATO, X.R. (2002). Lingua galega: normalidade e conflito. Santiago: Laiovento
SKUTNABB-KANGAS, T. (2000). Linguistic genocide in education or wordlwide diversity and human rights? . (New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates)
GARCIA NEGRO, M. P (1991). O galego e as leis. Aproximación sociolingüística . Vilaboa, Po: O Cumio |
|
Bibliografía complementaria
|
(). .
(). .
RODRÍGUEZ SÁNCHEZ, F. (1991). Conflicto lingüístico e ideoloxia en Galicia. Santiago: Laiovento
CONSTENLA BERGUEIRO, G. (1997). Ensaio sociolingüístico. Antoloxía. Vol. 44 da Historia da Literatura Galega . Vigo: A Nosa Terra
VILLARES NAVEIRA, L. (2010). Estudos xurídicos sobre o Decreto para o plurilingüismo. Ames: Laiovento
GONZÁLEZ GONZÁLEZ, M. (2006). O galego segundo a mocidade. A Coruña: RAG
MOURE, T. (2005). Outro idioma é posible. Na procura dunha linguaxe para a humanidade . Vigo: Galaxia
GARCÍA NEGRO, M. P. (1993). Sempre en galego . Santiago: Laiovento
GARCÍA NEGRO, M.P. (2009). Sobre o racismo lingüístico. Ames: Laiovento |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|