Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Bases de Neurociencia para Ciencias da Saúde Código 653462103
Titulación
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2009)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Inglés
Prerrequisitos
Departamento Medicina
Coordinación
Cudeiro Mazaira, F.Javier
Correo electrónico
javier.cudeiro@udc.es
Profesorado
Cudeiro Mazaira, F.Javier
Correo electrónico
javier.cudeiro@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A5 Adquirir coñecementos e habilidades en investigación biomédica, que os capaciten para desenvolver liñas de investigación en histoloxía, bioloxía celular e molecular e xenómica, entre outras. Así como coñecementos na xestión e divulgación de dita investigación.
B2 Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita nestes temas.
B3 Compromiso persoal de esforzo para a aprendizaxe.
B4 Capacidade de análise e síntese.
B5 Habilidades para conseguir analizar información desde diferentes fontes.
B6 Capacidade de crítica e autocrítica.
B13 Capacidade para aplicar o método científico para constatar a efectividade dos métodos de intervención, avaliar os métodos de traballo aplicados e divulgar os resultados.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Comprender a función dos distintos elementos do sistema nervioso central e periférico, a integración entre eles e a relación coa estrutura subxacente. AM5
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM12
CM8
Estudar as alteracións que se poden producir no funcionamento do sistema nervioso. AM5
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM12
CM8
Estudar os mecanismos de integración da información sensorial e motora. AM5
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM12
CM8
Entender as bases neurofisiolóxicas dos procesos de envellecemento e dexeneración do Sistema Nervioso AM5
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM12
CM8

Contidos
Temas Subtemas
CLASES TEÓRICAS
Introdución: Estrutura funcional do sistema nervioso
Sistemas sensoriais
Sistemas motores
Integración sensoriomotora
Enfermidades neurodexenerativas
Plasticidade no SNC adulto: aprendizaxe e memoria.
O envellecemento e o sistema nervioso.
CLASES PRÁCTICAS- SEMINARIOS
Realizaranse simulacións de sistemas biolóxicos mediante computadores.
Os alumnos impartirán seminarios nos que desenvolverán e comentarán un tema específico.
Procurarase por en marcha unha web para interaccionar cos alumnos: foros de
discusión, descarga de ficheiros, titorías virtuais, etc.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 13 39 52
Prácticas de laboratorio 5 15 20
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clases teóricas donde se incentiva a participación activa do alumnado
Prácticas de laboratorio Clases prácticas que complementan os contidos desenvolvidos nas clases teóricas

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Sesión maxistral
Descrición
Resolución de dúbidas e orientacion individualizada das actividades prácticas

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio Valoracion continua do traballo realizado durante as prácticas 30
Sesión maxistral Valoracion de coñecemntos mediante exame tipo test 70
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Delgado-García J.M., Ferrús A., Mora F. y Rubia F. (1998). Manual de Neurociencia.. Síntesis
Bear, M.F., Connors, B.W. y Paradiso, M.A. (1998). Neurociencia. Explorando el. Masson
Kandel, E.R., Schwartz, J.H. y Jessell, T.M. (2000). Principles of neural science.. Elsevier

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías