Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Ciencias da Saúde Baseada na Evidencia Código 653462106
Titulación
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2009)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Medicina
Coordinación
Rodriguez-Villamil Fernandez, Jose Luis
Correo electrónico
jose.luis.rodriguez-villamil@udc.es
Profesorado
Rodriguez-Villamil Fernandez, Jose Luis
Correo electrónico
jose.luis.rodriguez-villamil@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Adquirir e comprender coñecementos que se basean nos tipicamente asociados ao primeiro ciclo e os amplían e melloran , o que lles aporta unha base ou posibilidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
Aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en entornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos más amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
Integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir duna información que , sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos;
Comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades;
Posuír as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que terá que ser en gran medida autodirixido ou autónomo

Contidos
Temas Subtemas
CLASES TEÓRICAS
T1.- Concepto e definición de Ciencia da Saúde.
T2.- Concepto e definición de Actuación baseada na evidencia.
T3.- Necesidade dunha actuación baseada na evidencia.
T4.- Formulación do interrogante a responder.
T5.- Na busca das mellores evidencias.
T6.- Valoración crítica da evidencia sobre a estratexia.
T7.- Valoración clínica da evidencia sobre o risco
T8.- Valoración clínica da evidencia sobre o custe.
T9.- Aplicación da evidencia.
T10.- Avaliación da evidencia.
CLASES PRÁCTICAS
T1.- Concepto e definición de Ciencia da Saúde.
T2.- Concepto e definición de Actuación baseada na evidencia.
T3.- Necesidade dunha actuación baseada na evidencia.
T4.- Formulación do interrogante a responder.
T5.- Na busca das mellores evidencias.
T6.- Valoración crítica da evidencia sobre a estratexia.
T7.- Valoración clínica da evidencia sobre o risco
T8.- Valoración clínica da evidencia sobre o custe.
T9.- Aplicación da evidencia.
T10.- Avaliación da evidencia.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas a través de TIC 4 4 8
Seminario 4 20 24
Sesión maxistral 10 30 40
Proba obxectiva 1 0 1
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas a través de TIC Actividades prácticas que complementan os contidos desenvolvidos nas clases teóricas, e que se realizan mediante ordenadores con conexión a internet
Seminario Exposición de traballos realizados polo alumnado.
Sesión maxistral Clases teóricas, fomentado a participación activa do alumnado
Proba obxectiva Exame sobre os contidos desenvolvidos nas sesións maxistrais e nos seminarios.

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Prácticas a través de TIC
Descrición
Conxunto de procedimentos de ensinanza-aprendizase guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e das comunicacións, que se basan na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar o seu propio aprendizaxe e o dos outros membros do grupo.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba obxectiva Exame sobre os contidos deservolvidos nas sesións maxistrais e nos seminarios. 40
Seminario Exposición de traballos realizados polo alumnado, valorando a súa riqueza expositiva, os contidos, a defensa da exposición e a intervención no posterior debate 30
Prácticas a través de TIC Valoración continua sobre o traballo desenvolvido nas actividades prácticas. 30
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Bonfill X. (2000). Asistencia sanitaria basada en la evidencia . Madrid: SANED

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías