Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Estatística Aplicada a Ciencias da Saúde Código 653462125
Titulación
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2009)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web http://dm.udc.es/profesores/ricardo
Descrición xeral Estatística aplicada ás ciencias da saúde
Obxectivos da materia: Coñecer as técnicas estatísticas básicas para a análise de datos procedentes das ciencias da saúde, identificar o ámbito de aplicación de cada unha, comprender as hipóteses estructuráis requeridas polos distintos modelos e diagnosticar o posible incumplimento das mesmas.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Adquirir coñecementos, habilidades e actitudes en ética, fundamentalmente, epidemioloxía, estatística e outras materias que forman a persoa, ademais de aos profesionais, e afondar aos niveis do posgrao nos coñecementos de Autonomía Persoal e Calidade de Vida desde un modelo interdisciplinar de atención e rehabilitación integral ao paciente.
A2 Adquirir coñecementos especializados para desenvolver con eficacia proxectos de investigación clínica relacionados cunha ampla serie de liñas de investigación, incluíndo as habilidades técnicas e de xestión necesarias para levar a cabo os proxectos.
A5 Adquirir coñecementos e habilidades en investigación biomédica, que os capaciten para desenvolver liñas de investigación en histoloxía, bioloxía celular e molecular e xenómica, entre outras. Así como coñecementos na xestión e divulgación de dita investigación.
B2 Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita nestes temas.
B3 Compromiso persoal de esforzo para a aprendizaxe.
B4 Capacidade de análise e síntese.
B5 Habilidades para conseguir analizar información desde diferentes fontes.
B6 Capacidade de crítica e autocrítica.
B7 Capacidade para aplicar a teoría á práctica.
B8 Habilidade para traballar de forma autónoma e en equipo multi/interdisciplinar co obxectivo de lograr o benestar do paciente.
B13 Capacidade para aplicar o método científico para constatar a efectividade dos métodos de intervención, avaliar os métodos de traballo aplicados e divulgar os resultados.
B14 Capacidade para informar, educar, adestrar e reentrenar e supervisar á persoa, coidadores e á súa familia en relación con cada perfil profesional.
B15 Capacidade para informar, rexistrar, documentar e, de ser o caso, derivar o proceso de actuación multi/interdisciplinar.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Identificar los distintos tipos de datos habituales en Ciencias de la Salud y sus principales características. AM1
AM2
AM5
BM3
BM4
BM5
BM6
BM12
BM14
CM1
CM8
Diseñar procedimientos de recogida de información en Ciencias de la Salud. AM1
AM2
AM5
BM3
BM4
BM5
BM6
BM12
BM14
CM1
CM8
Identificar el tipo de análisis estadístico que ha de ser utilizado para una investigación concreta a realizar en el ámbito de las Ciencias de la Salud AM1
AM2
AM5
BM3
BM4
BM5
BM6
BM12
BM14
CM1
CM8
Utilizar correctamente el software estadístico disponible para el análisis de datos. AM1
AM2
AM5
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM12
BM13
CM1
CM3
CM6
CM8
Saber interpretar correctamente los resultados de un análisis estadístico. AM1
AM2
AM5
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM12
BM14
CM1
CM2
CM6
CM8

Contidos
Temas Subtemas
CLASES TEÓRICAS
T1. Introdución á Estatística: conceptos básicos.
T2. Contrastes de hipóteses e intervalos de confianza.
T3. Regresión linear simple e múltiple.
T4. Regresión loxística.
T5. Introdución á análise de supervivencia.
T6. Modelo de Cox.
CLASES PRÁCTICAS-SEMINARIOS
Análise de supostos prácticos coa axuda dos paquetes estatísticos SPSS e R.
Os alumnos impartirán seminarios nos que desenvolverán e comentarán un suposto
práctico no que terán que propor un plan de mostraxe, obter os datos correspondentes e
analizalos, mediante un dos paquetes estatísticos usados no curso, facendo uso dalgunha
das técnicas expostas nas clases teóricas.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 10 20 30
Prácticas de laboratorio 10 10 20
Estudo de casos 1 8 9
Proba de resposta múltiple 1 8 9
Presentación oral 1 4 5
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clases teóricas.
Prácticas de laboratorio Prácticas en ordenador con software estatístico.
Estudo de casos Supostos prácticos. Analises de datos.
Proba de resposta múltiple Proba dos conceptos teóricos impartidos.
Presentación oral Seminarios impartidos polos alumnos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Prácticas de laboratorio
Proba de resposta múltiple
Estudo de casos
Descrición
Asistencia e participación nas clases teóricas.
Exame escrito de múltiple opción.
Participación en prácticas e seminarios.
Suposto práctico a realizar polo alumno.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Presentación oral Presentación do suposto práctico realizado polo alumno. 30
Prácticas de laboratorio Realización de prácticas de análise de datos. 20
Proba de resposta múltiple Proba breve na que se avalían os conceptos teóricos da materia. 30
Estudo de casos Traballo personal de modelización e análise de datos. 20
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Ricardo Cao, Mario Francisco, Salvador Naya, Manuel Presedo, Margarita Vázquez, José A. Vilar e Juan (2001). Introducción a la Estadística y sus Aplicaciones. Ediciones Pirámide
Juan M. Vilar Fernández (2006). Modelos Estadísticos Aplicados. Publicacións da UDC
Woolson, R. F.; Clarke, W. R (2002). Statistical Methods for the Analysis of Biomedical Data. Wiley
Dupont, W. D. (2002). Statistical Modeling for Biomedical Researchers. Cambridge University Press

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Preparación dun Proxecto de Investigación II: Desenvolvemento/653462117
Recursos Informáticos de Apoio a Investigación/653462120
Tratamento de Datos nas Técnicas Instrumentais/653462121
Proxecto Fin de Máster: Fundamentos de Investigación biomédica/653462209
Técnicas de Análise e Detección da Variabilidade Xenética/653462161
Aplicación das Téc. de Invest. en Endocrinoloxía e Nutrición/653462168
Aplicacións das Técnicas de Investigación en Hematoloxía/653462169
Aplicacións das Técnicas de Investigación en Medicina Física e Rehabilitación/653462170
Aplicacións das Técnicas de Investigación en Nefroloxía/653462171
Aplicación das Técnicas de Investigación en Oncoloxía/653462172
Aplicación das Técnicas de Investigación en Reumatoloxía/653462173
Aplicación das Técnicas de Investigación en Terapia Celular/653462174
Aplicación das Téc. de Invest. en Ciencias da Saúde/653462206

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
É recomendable ter cursada unha materia de Estatística Básica na titulación de grao ou licenciado de procedencia do alumno.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías