Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Adquirir coñecementos especializados para desenvolver con eficacia proxectos de investigación na saude mental e da clínica psiquiátrica relacionados cunha ampla serie de liñas de investigación, incluíndo as habilidades técnicas e de xestión necesarias para levar a cabo os proxectos. |
AM2
|
|
|
Aprender a respectar as competencias específicas reguladas na lexislación vixente de cada profesión de saúde mental implicados na atención aos enfermos mentais crónicos aos efectos de mellorar sua atención holística. |
AM3
|
|
|
Aumentar os coñecementos dende unha perspectiva rehabilitadora integral. |
AM4
|
|
|
Capacidade de análise e síntese. |
|
BM10
|
|
Capacidade para aplicar a teoría á práctica. |
|
BM6
|
|
Habilidade para traballar de forma autónoma e en equipo multi/interdisciplinar co obxectivo de lograr o benestar desta tipoloxia de pacientes. |
|
BM7
|
|
Capacidade para aplicar o método científico para constatar a efectividade dos métodos de intervención, avaliar os métodos de traballo aplicados e divulgar os resultados. |
|
BM12
|
|
Capacidade para informar, educar, adestrar e reentrenar e supervisar á persoa con este tipo de trastornos así como aos coidadores e á súa familia en relación con cada perfil profesional. |
|
BM13
|
|
Capacidade para informar, educar, adestrar e reentrenar e supervisar á persoa, coidadores e á súa familia en relación con cada perfil profesional. |
|
BM14
|
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
|
|
CM3
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
CM4
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema1.- Presente e futuro da Saúde Mental.
Tema2.- Epidemioloxía psiquiátrica.
Tema 3.- Metodoloxía da investigación psiquiátrica. Evidencias en Psiquiatria e Saúde Mental.
Tema 4.- Exame do paciente psiquiátrico. Criterios y clasificaciones diagnosticas.
Tema 5.- Contribución das Neurociencias en la investigación y clínica psiquiatrica
Tema 6.- Clasificación dos trastornos mentais. Manifestacións clínicas das enfermidades psiquiátricas.
Tema 7.- Psicoterapias.Modelos y principales características.
Tema 8.- Psicofármacoloxía e outros
tratamentos biológicos.
|
(neuroanatomía, neuroendocrinoloxía, neurotransmisores, redes neuronais, psiconeuroinmunoloxía, técnicas de diagnóstico por imaxe).
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
20 |
20 |
40 |
Prácticas clínicas |
9 |
27 |
36 |
Aprendizaxe colaborativa |
2 |
1 |
3 |
Presentación oral |
8 |
12 |
20 |
|
Atención personalizada |
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
|
Prácticas clínicas |
O ensino clínico pode entenderse como un proceso instrucional que ten lugar nun ambiente natural relacionado co exercicio dunha profesión, no que os estudantes observan e participan en actividades clínicas deseñadas para proporcionarlles oportunidades que supoñen a aplicación de feitos, teorías e principios relacionados coa práctica da mesma. |
Aprendizaxe colaborativa |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. |
Presentación oral |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas clínicas |
Aprendizaxe colaborativa |
Presentación oral |
|
Descrición |
Prácticas clínicas: proceso instrucional no que os estudantes observan e participan en actividades clínicas que supoñen a aplicación de feitos, teorías e principios relacionados coa práctica.
Aprendizaxe colaborativa: se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado.
Presentación oral: baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado e dinámico.
Investigación (Proxecto de investigación): requiren ao estudante identificar un problema obxecto de estudo, formulalo con precisión, desenvolver os procedementos pertinentes, interpretar os resultados e sacar as conclusións oportunas do traballo realizado. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
Valorar a capacidade de análise e síntese e
aplicar o método científico para constatar a efectividade dos métodos de intervención, avaliar os métodos de traballo aplicados e divulgar os resultados |
40 |
Prácticas clínicas |
evaluación da capacidade para a aplicación de feitos, teorías e principios relacionados coa práctica asistencial no campo da saude mental. |
30 |
Presentación oral |
exposición ordenada, propoñendo cuestións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Se podrá llevar a cabo evaluación continuada del alumno/a que podrá reflejarse en la ficha docente y tener repercusión en la evaluación final(hasta 10%).
Se llevará a cabo un examen teórico final, que consistirá en preguntas breves y/o tipo test, y en su caso un tema en las fechas establecidas en la programación anual centrado en el contenido teórico de la asignatura.
Deberá llevarse a cabo la elaboración de un trabajo en grupo (y en su caso individual), sobre un tema, caso clínico, prácticas, etc..
Los alumnos podrán solicitar la revisión de exámenes y/o calificaciones bajo la tutela del profesor en día y hora fijada por este último.
El sistema de calificaciones se expresará mediante calificación numérica de acuerdo con lo establecido en el art. 5 del Real Decreto 1125/2003 de 5 de septiembre (BOE 18 de septiembre), por el que se establece el sistema europeo de créditos y el sistema de calificaciones en las titulaciones universitarias de carácter oficial y validez en todo el territorio nacional
Sistema de calificaciones:
0-4.9=Suspenso
5-6.9=Aprobado
7-8.9=Notable
9-10=Sobresaliente
9-10 Matrícula de Honor (Graciable)
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
American Psychiatric Association. (1995). DSM IV. “Manual diagnóstico y estadístico de los trastornos mentales”. Ed Masson. Barcelona
Organización Mundial de la Salud. (1992). CIE 10. "Clasificación internacional de enfermedades mentales.. Meditor. Madrid
• Fernández E., García A. M. (2007). Como leer artículos científicos. En: Fernández E., García A. M., ed. Preparación de publicaciones biomédicas.Disponible en: http://ww
• Gómez Beneyto, M (coord.) (2007). Estrategia en Salud Mental del Sistema Nacional de Salud. SANIDAD .MINISTERIO DE SANIDAD Y CONSUMO. Madrid
• Baca E, Lázaro J (editores) (2003). Hechos y valores en psiquiatría.. Madrid: Fundación archivos de neurobiología (ed). Triacastela
MACKINNON, ROGER - MICHELS, ROBERT (2008). LA ENTREVISTA PSIQUIATRICA EN LA PRACTICA CLINICA. Edit.Ars Medica
• Diaz del Valle, Serrano Vazquez. (2009). La otra orilla de la enfermedad Mental. . Asociación Gallega de Psiquiatría. A Coruña.
• Bernard O. (2004). La psychiatrie à l´épreuve du scientisme. . L´information pschiatrique ; 80: 557-65.
• Guerra J. A., Martín Muñoz P., Santos Lozano J. M. (2003.). Las revisiones sistemáticas, niveles de evidencia y grados de recomendación. . http://www.fisterra.com/mbe/mbe_temas/19/revis_sist.htm.
• Fédération Française de Psychiatrie (2003). Livre blanc de la psychiatrie.. Paris: JL Jhon Libbeey Eurotext, .
• Diaz del Valle, J.C. (2006.). Terapeutica en la enfermedad mental. Un enfoque histórico. Edit. Fundación Juan Canalejo. A Coruña,
• Gelder MG, López-Ibor JJ, Andreasen N. (2003.). Tratado de psiquiatría. Barcelona: Ars Médica
Sample D., Smyth R., Burns J (2009). “Manual Oxford de Psiquiatría”. ”. Edit. Aula Médica. Madrid.
Beth Early, M. (2007.). “Mental Healt concepts and techniques fot the occupational therapy.
Vallejo Ruiloba J., Leal Cercos C. (2008.). “Tratado de Psiquiatría”. . Edit. Ars Médica.1ª Edic Madrid.
• Fulford K. W. M., Stanghellini G., Broome M.. (2004). ¿Qué puede hacer la filosofía por la psiquiatría?. Wo r l d Psychiatry (Ed Esp) ; 2:3:130-5. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|