Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Adquirir coñecementos, habilidades e actitudes en ética, fundamentalmente, epidemioloxía, estatística e outras materias que forman a persoa, ademais de aos profesionais, e afondar aos niveis do posgrao nos coñecementos de Autonomía Persoal e Calidade de Vida desde un modelo interdisciplinar de atención e rehabilitación integral ao paciente. |
AM1
|
|
|
Adquirir coñecementos especializados para desenvolver con eficacia proxectos de investigación e clínicos relacionados cunha ampla serie de liñas de investigación, incluíndo as habilidades técnicas e de xestión necesarias para levar a cabo os proxectos. |
AM2
|
|
|
Aumentar os coñecementos dende unha perspectiva rehabilitadora integral. |
AM1 AM2 AM3 AM4
|
BM2 BM13 BM14
|
CM1 CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1.- Introdución: desenrrolo histórico da asistencia psiquiátrica e da saude mental.
Temas 2.- Trastornos aditivos e mentais graves: definición, prevalencia e tipoloxía.
Tema 3.- Rehabilitación psicosocial: desenvolvemento, liñas de actuación, xestión asistencial e obxectivos.
Tema 4.- Estratexias de intervención: formulacións xenerais, criterios organizativos, principais modelos.
|
Etapas de la asistencia psiquiatrica
De la desistintucionalización a la cronicidad en la comunidad
Evolución del concepto y las prácticas de rehabilitación psicosocial.
Estrategias y experiencias de seguimiento comunitario en los trastornos mentales y adictivos crónicos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
2 |
2 |
4 |
Aprendizaxe colaborativa |
2 |
0 |
2 |
Análise de fontes documentais |
1 |
11 |
12 |
Sesión maxistral |
12 |
24 |
36 |
Esquemas |
2 |
2 |
4 |
Xogo de rol (role playing) |
3 |
0 |
3 |
Prácticas a través de TIC |
6 |
6 |
12 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos saberes previos do alumnado. |
Aprendizaxe colaborativa |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. |
Análise de fontes documentais |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico. |
Sesión maxistral |
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
|
Esquemas |
Un esquema é a representación gráfica e simplificada da información que conleva uns determinados contidos de aprendizaxe. |
Xogo de rol (role playing) |
Técnica de dinámica de grupos que ten como obxectivo axudar a desenvolver a perspectiva social e a empatía mediante a representación de diferentes papeis dentro de situacións conflitivas onde interveñen diferentes posturas que teñen que ser combinadas. Utilízase para traballar as relacións interpersoais, o comportamento, os valores e as actitudes. |
Prácticas a través de TIC |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canal para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Actividades iniciais |
Aprendizaxe colaborativa |
Prácticas a través de TIC |
Xogo de rol (role playing) |
|
Descrición |
Actividades que se llevan a cabo antes de iniciar cualquier proceso de enseñanza-aprendizaje a fin de conocer las competencias, intereses y/o motivaciones que posee el alumnado para el logro de los objetivos que se quieren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ella se pretende obtener información relevante que permita articular la docencia para favorecer aprendizajes eficaces y significativos, que partan de los saberes previos del alumnado.
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo.
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canal para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado.
Técnica de dinámica de grupos que ten como obxectivo axudar a desenvolver a perspectiva social e a empatía mediante a representación de diferentes papeis dentro de situacións conflitivas onde interveñen diferentes posturas que teñen que ser combinadas. Utilízase para traballar as relacións interpersoais, o comportamento, os valores e as actitudes. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Aprendizaxe colaborativa |
Capacidade de crítica,aplicación da teoría á práctica. e habilidade para traballar de forma autónoma |
20 |
Análise de fontes documentais |
Adquirir coñecementos especializados para desenvolver con eficacia proxectos de investigación e clínicos , incluíndo as habilidades técnicas e de xestión necesarias para levar a cabo os proxectos. |
10 |
Sesión maxistral |
Aumentar os coñecementos nesta materia dende unha perspectiva rehabilitadora integral.
Valorar a capacidade de análise e síntese e
aplicar o método científico para constatar a efectividade dos métodos de intervención, avaliar os métodos de traballo aplicados e divulgar os resultados |
40 |
Prácticas a través de TIC |
Aprender as competencias específicas de cada profesión de saúde implicados na atención aos enfermos con trastornos mentais o aditivos crónicos aos efectos de mellorar esa atención holística.
Capacidade para aplicar a teoría á práctica |
20 |
Xogo de rol (role playing) |
Compromiso persoal de esforzo para a aprendizaxe.
Capacidade para establecer unha relación de empatía co usuario, familias, grupos sociais e os diversos profesionais. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Se podrá llevar a cabo evaluación continuada del alumno/a que podrá reflejarse en la ficha docente.
Se llevará a cabo un examen teórico final, que consistirá en preguntas breves y/o tipo test, y en su caso un tema en las fechas establecidas en la programación anual centrado en el contenido teórico de la asignatura.
Deberá llevarse a cabo la elaboración de un trabajo en grupo (y en su caso individual), sobre un tema, caso clínico, prácticas, etc..
Los alumnos podrán solicitar la revisión de exámenes y/o calificaciones bajo la tutela del profesor en día y hora fijada por este último.
El sistema de calificaciones se expresará mediante calificación numérica de acuerdo con lo establecido en el art. 5 del Real Decreto 1125/2003 de 5 de septiembre (BOE 18 de septiembre), por el que se establece el sistema europeo de créditos y el sistema de calificaciones en las titulaciones universitarias de carácter oficial y validez en todo el territorio nacional
Sistema de calificaciones:
0-4.9=Suspenso
5-6.9=Aprobado
7-8.9=Notable
9-10=Sobresaliente
9-10 Matrícula de Honor (Graciable)
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Audini B, Marks IM, Lawrence RE, Connolly J, Watts V (1994). . Home-based versus out-patient/in-patient care for people with serious mental illness. Phase II of a controlled study. . British Journal of Psychiatry;165:204-10
Chandler D, Meisel J, McGowen M, Mintz J, Madison K. (1996). Client outcomes in two model capitated integrated service agencies. Psychiatric Services . Psychiatric Services ;47:175-80.
Jerrell JM, Ridgely MS. (1995). Comparative effectiveness of three approaches to serving people with severe mental illness and substance abuse disorders. Journal of Nervous and Mental Diseases ;183:566-76.
Marshall M, Gray A, Lockwood A, Green R. ( 2006). La gestión de los casos en personas con trastornos mentales graves (Revisión Cochrane traducida). . En: La Biblioteca Cochrane Plus, Número 1. Oxford: Update Software Ltd. 53
JAVIER CANAVES (2010). LA SALUD MENTAL Y SUS CUIDADOS . S.A. EUNSA. EDICIONES UNIVERSIDAD DE NAVARRA
De Cangas JPC (1994). Le "Case management " affirmatif: une evaluation complete d'un programme du genre en milieu hospitalier. Sante mentale au Quebec ;19:75-92.
de PASTOR, ANANIAS (2010). MANUAL DE REHABILITACION DEL TRASTORNO MENTAL GRAVE . Edit.SINTESIS. Madrid
Autor-es: K. Villeneuve; S. Potvin; A. Lesage; L. Nicole. (). Meta-analysis of rates of drop-out from psychosocial treatment among persons with schizophrenia spectrum disorder.). Schizophr Res. 2010 Ago;121(3):266-270.
Asociación Española de Neuropsiquiatría (2002). Rehabilitación psicosocial del trastorno. U A D E R N O S T É C N I C O S , AEN. Madrid
Ministerio de Sanidad y Consumo (2007). “Estrategia en Salud Mental del Sistema Nacional de Salud”. . Madrid.
Xunta de Galicia. Consellería de Sanidade. (2007). “Plan estratégico de Saúde Mental, Galicia 2006-2011”. . Santiago de Compostela
Paganizzi, L (2007). “Terapia ocupacional psicosocial: escenarios clínicos y comunitarios”. Edit. Polemos |
|
Bibliografía complementaria
|
K. Villeneuve; S. Potvin; A. Lesage; L. Nicole. (2010). (Meta-analysis of rates of drop-out from psychosocial treatment among persons with schizophrenia spectrum disorder.). Schizophr Res. 2010 Ago;121(3):266-270. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|