Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A5 |
Adquirir coñecementos e habilidades en investigación biomédica, que os capaciten para desenvolver liñas de investigación en histoloxía, bioloxía celular e molecular e xenómica, entre outras. Así como coñecementos na xestión e divulgación de dita investigación. |
B2 |
Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita nestes temas. |
B3 |
Compromiso persoal de esforzo para a aprendizaxe. |
B4 |
Capacidade de análise e síntese. |
B5 |
Habilidades para conseguir analizar información desde diferentes fontes. |
B6 |
Capacidade de crítica e autocrítica. |
B7 |
Capacidade para aplicar a teoría á práctica. |
B13 |
Capacidade para aplicar o método científico para constatar a efectividade dos métodos de intervención, avaliar os métodos de traballo aplicados e divulgar os resultados. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer as bases do cultivo celular e os principais protocolos para o cultivo de liñas celulares establecidas e liñas primarias (condrocitos, sinoviocitos, células madre…). |
AM5
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM12
|
CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
CLASES TEÓRICAS
Laboratorio de cultivo celular: requerimentos e equipos.
Cultivo celular: características xerais (medios de cultivo, condicións de cultivo, mantemento de cultivo, fontes de contaminación, reconto celular, tipos de cultivo, células madre).
Cultivo de liñas celulares establecidas (jurkat…).
Cultivo de liñas primarias (condrocitos, sinoviocitos, células madre…).
Diferenciación in vitro de células madre mesenquimais: condroxénese, osteoxénese e adipoxénese. |
CLASES PRÁCTICAS
Illamento e cultivo de condrocitos.
llamento de sinoviocitos.
Cultivo de liñas celulares.
Illamento e cultivo de células madre.
Diferenciación celular. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
0 |
9 |
9 |
Prácticas de laboratorio |
29 |
29 |
58 |
Proba de resposta múltiple |
2 |
6 |
8 |
Sesión maxistral |
8 |
16 |
24 |
|
Atención personalizada |
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Lectura dun artículo científico relevante e relacionado coa materia impartida. |
Prácticas de laboratorio |
Desenvólvense técnicas de uso actual en investigación biomédica, que complementan os coñecementos impartidos na sesión maxistral. |
Proba de resposta múltiple |
Exame tipo test, no que cada pregunta consiste en 4 afirmacións das que só unha é correcta. |
Sesión maxistral |
Clase teórica participativa, favorecendo o intercambio de opinións, o debate e a resposta das preguntas formuladas polo alumnado. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Lecturas |
Prácticas de laboratorio |
Proba de resposta múltiple |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Ó tratarse de un grupo de reducido de alumnos, é posible a atención persoalizada que permite resolver dúbidas e dirixir as lecturas científicas seleccionadas polo profesorado.
Igualmente, a sesión maxistral é participativa, favorecendo o intercambio de opinións, o debate e a resposta das preguntas formuladas.
As prácticas de laboratorio son tuteladas en todo momento polo profesorado e, se é necesario, polo grupo de investigación ó que pertence o profesorado.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
Desenvólvense técnicas de uso actual en investigación biomédica, que complementan os coñecementos impartidos na sesión maxistral. |
50 |
Proba de resposta múltiple |
Exame tipo test, no que cada pregunta consiste en 4 afirmacións das que só unha é correcta. |
50 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Lin Z, Willers C, Xu J, Zheng MH (2006 ). The Chondrocyte: Biology and Clinical Application . Tissue Eng |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|