Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Técnica de ELISA Código 653462157
Titulación
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2009)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 1
Idioma
Castelán
Galego
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A5 Adquirir coñecementos e habilidades en investigación biomédica, que os capaciten para desenvolver liñas de investigación en histoloxía, bioloxía celular e molecular e xenómica, entre outras. Así como coñecementos na xestión e divulgación de dita investigación.
B2 Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita nestes temas.
B3 Compromiso persoal de esforzo para a aprendizaxe.
B4 Capacidade de análise e síntese.
B5 Habilidades para conseguir analizar información desde diferentes fontes.
B6 Capacidade de crítica e autocrítica.
B7 Capacidade para aplicar a teoría á práctica.
B13 Capacidade para aplicar o método científico para constatar a efectividade dos métodos de intervención, avaliar os métodos de traballo aplicados e divulgar os resultados.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Coñecer as distintas metodoloxías da técnica ELISA e a súa aplicación na investigación biomédica. AM5
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM12
CM8

Contidos
Temas Subtemas
CLASES TEÓRICAS
Procedimentos xerais dunha técnica ELISA. Métodos indirecto e competitivo.
Tipos de ELISA: técnicas cualitativas, cuantitativas e semicuantitativas.
Equipos necesarios para montar as técnicas ELISA.
CLASES PRÁCTICAS
Descripción no laboratorio dos equipos necesarios para montar as técnicas ELISA.
Realización dunha ELISA.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Lecturas 0 1 1
Prácticas de laboratorio 6 6 12
Proba de resposta múltiple 0.5 2 2.5
Sesión maxistral 3 6 9
 
Atención personalizada 0.5 0 0.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Lecturas Lectura dun artículo científico relevante e relacionado coa materia impartida.
Prácticas de laboratorio Desenvólvense técnicas de uso actual en investigación biomédica, que complementan os coñecementos impartidos na sesión maxistral.
Proba de resposta múltiple Exame tipo test, no que cada pregunta consiste en 4 afirmacións das que só unha é correcta.
Sesión maxistral Clase teórica participativa, favorecendo o intercambio de opinións, o debate e a resposta das preguntas formuladas polo alumnado.

Atención personalizada
Metodoloxías
Lecturas
Prácticas de laboratorio
Sesión maxistral
Descrición
Ó tratarse de un grupo de reducido de alumnos, é posible a atención persoalizada que permite resolver dúbidas e dirixir as lecturas científicas seleccionadas polo profesorado.
Igualmente, a sesión maxistral é participativa, favorecendo o intercambio de opinións, o debate e a resposta das preguntas formuladas.
As prácticas de laboratorio son tuteladas en todo momento polo profesorado e, se é necesario, polo grupo de investigación ó que pertence o profesorado.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio Ó tratarse de un grupo de reducido de alumnos, é posible un seguimento persoalizado que facilita a avaliación continua. 50
Proba de resposta múltiple Exame tipo test, no que cada pregunta consiste en 4 afirmacións das que só unha é correcta. 50
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Hafiz Ahmed (2005 ). Principles and Reactions of Protein Extraction, Purification, and Characterization . CRC Press

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías