Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Iniciación á Proteómica Código 653462159
Titulación
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2009)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 1
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Medicina
Coordinación
Fuentes Boquete, Isaac Manuel
Correo electrónico
i.fuentes@udc.es
Profesorado
Fuentes Boquete, Isaac Manuel
Correo electrónico
i.fuentes@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Familiarizarse coa metodoloxía para a manipulación e análise de proteínas no laboratorio e a súa aplicación en biomedicina. AM5
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM12
CM8

Contidos
Temas Subtemas
CLASES TEÓRICAS
Introducción. Tipos de estudos proteómicos e aplicacións en biomedicina.
Técnicas de illamento de proteínas. Técnicas de separación masiva de proteínas. Electroforese bidimensional.
Identificación de proteínas mediante espectofotometría de masas.
Bioinformática aplicada á proteómica.
CLASES PRÁCTICAS
Preparación de solucións tampón para traballar con proteínas.
Preparación de extractos proteicos a partir de mostras biolóxicas.
Determinación de concentración de proteínas nunha mostra.
Preparación de xeles de poliacrilamida.
Electroforese SDS-PAGE.
Tinción de xeles de proteínas con azul de Coomassie ou nitrato de plata.
Realización dunha electroforese bidimensional.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio 6 6 12
Proba de resposta múltiple 0.5 2 2.5
Lecturas 0 1 1
Sesión maxistral 3 6 9
 
Atención personalizada 0.5 0 0.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio Desenvólvense técnicas de uso actual en investigación biomédica, que complementan os coñecementos impartidos na sesión maxistral.
Proba de resposta múltiple Exame tipo test, no que cada pregunta consiste en 4 afirmacións das que só unha é correcta.
Lecturas Lectura dun artículo científico relevante e relacionado coa materia impartida.
Sesión maxistral Clase teórica participativa, favorecendo o intercambio de opinións, o debate e a resposta das preguntas formuladas polo alumnado.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Lecturas
Sesión maxistral
Descrición
Ó tratarse de un grupo de reducido de alumnos, é posible a atención persoalizada que permite resolver dúbidas e dirixir as lecturas científicas seleccionadas polo profesorado.
Igualmente, a sesión maxistral é participativa, favorecendo o intercambio de opinións, o debate e a resposta das preguntas formuladas.
As prácticas de laboratorio son tuteladas en todo momento polo profesorado e, se é necesario, polo grupo de investigación ó que pertence o profesorado.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio Ó tratarse de un grupo de reducido de alumnos, é posible un seguimento persoalizado que facilita a avaliación continua. 50
Proba de resposta múltiple Exame tipo test, no que cada pregunta consiste en 4 afirmacións das que só unha é correcta. 50
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Richard J. Simpson (2002 ). Proteins and Proteomics: A Laboratory Manual . Cold Spring Harbor Laboratory
Reiner Westermeier, Tom Naven (2002 ). Proteomics in Practice . John Wiley & Sons

Bibliografía complementaria Reiner Westermeier, Tom Naven (2002 ). Proteomics in Practice . John Wiley & Sons


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías