Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Transdución Xenética Código 653462167
Titulación
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2009)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 1
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Medicina
Coordinación
Fuentes Boquete, Isaac Manuel
Correo electrónico
i.fuentes@udc.es
Profesorado
Fuentes Boquete, Isaac Manuel
Correo electrónico
i.fuentes@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A5 Adquirir coñecementos e habilidades en investigación biomédica, que os capaciten para desenvolver liñas de investigación en histoloxía, bioloxía celular e molecular e xenómica, entre outras. Así como coñecementos na xestión e divulgación de dita investigación.
B2 Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita nestes temas.
B3 Compromiso persoal de esforzo para a aprendizaxe.
B4 Capacidade de análise e síntese.
B5 Habilidades para conseguir analizar información desde diferentes fontes.
B6 Capacidade de crítica e autocrítica.
B7 Capacidade para aplicar a teoría á práctica.
B13 Capacidade para aplicar o método científico para constatar a efectividade dos métodos de intervención, avaliar os métodos de traballo aplicados e divulgar os resultados.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Coñecer técnicas empregadas na xeneración dos vectores retrovirais e a transducción de células diana. AM5
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM12
CM8

Contidos
Temas Subtemas
CLASES TEÓRICAS
Tipos de vectores virais para transferencia xenética.
Técnicas de xeneración de liñas de empaquetamento retroviral.
Técnicas de infección e transducción xenética celular. Aproximación á práctica: exemplos de aplicación.
CLASES PRÁCTICAS- SEMINARIOS
Procesamento de esputo inducido. Citocentrifugación e contaxe celular diferencial.
Sensibilización alérxica e broncoprovocación en ratóns. Lavado
broncoalveolar e disección pulmonar en ratóns.
Subclonación, purificación e transfección de ADN.
Xeneración e mantemento de liñas celulares de empaquetamento retroviral.
Producción, concentración e titulación de retrovirus recombinantes.
Transducción xenética retroviral.
Estimulación e transferencia adoptiva de células T.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Lecturas 0 1 1
Prácticas de laboratorio 7 7 14
Sesión maxistral 3 6 9
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Lecturas Lectura dun artículo científico relevante e relacionado coa materia impartida.
Prácticas de laboratorio Desenvólvense técnicas de uso actual en investigación biomédica, que complementan os coñecementos impartidos na sesión maxistral.
Sesión maxistral Clase teórica participativa, favorecendo o intercambio de opinións, o debate e a resposta das preguntas formuladas polo alumnado.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Lecturas
Prácticas de laboratorio
Descrición
Ó tratarse de un grupo reducido de alumnos (máximo 10 alumnos), é posible a atención persoalizada que permite resolver dúbidas e dirixir as lecturas científicas seleccionadas polo profesorado.
Igualmente, a sesión maxistral é participativa, favorecendo o intercambio de opinións, o debate e a resposta das preguntas formuladas.
As prácticas de laboratorio son tuteladas en todo momento polo profesorado e, se é necesario, polo grupo de investigación ó que pertence o profesorado.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Sesión maxistral Avaliación continua, valorando o grao de participación do alumnado. 30
Prácticas de laboratorio Avaliación continua, valorando o grao de participación do alumnado. 70
 
Observacións avaliación
Ó tratarse de un grupo de reducido de alumnos (máximo 10 alumnos), é posible un seguimento persoalizado que facilita a avaliación continua.

Fontes de información
Bibliografía básica Ramos-Barbón D, Presley JF, Hamid QA, Fixman ED, Martin JG (2005). Antigen-specific CD4+ T cells drive airway smooth muscle remodeling in experimental asthma. J Clin Invest

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías