Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Intervención Logofoniátrica nos trastornos da Comunicación humana e a Deglución Código 653462203
Titulación
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2009)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Medicina
Coordinación
Vilariño Vilariño, Maria Isabel
Correo electrónico
isabel.vilarino@udc.es
Profesorado
Vilariño Vilariño, Maria Isabel
Correo electrónico
isabel.vilarino@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Adquirir coñecementos, habilidades e actitudes en ética, fundamentalmente, epidemioloxía, estatística e outras materias que forman a persoa, ademais de aos profesionais, e afondar aos niveis do posgrao nos coñecementos de Autonomía Persoal e Calidade de Vida desde un modelo interdisciplinar de atención e rehabilitación integral ao paciente.
A3 Aprender a respectar as competencias específicas reguladas na lexislación vixente de cada profesión de saúde implicados na atención aos enfermos crónicos aos efectos de mellorar esa atención holística.
A4 Aumentar os coñecementos dende unha perspectiva rehabilitadora integral.
B2 Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita nestes temas.
B3 Compromiso persoal de esforzo para a aprendizaxe.
B4 Capacidade de análise e síntese.
B5 Habilidades para conseguir analizar información desde diferentes fontes.
B6 Capacidade de crítica e autocrítica.
B7 Capacidade para aplicar a teoría á práctica.
B8 Habilidade para traballar de forma autónoma e en equipo multi/interdisciplinar co obxectivo de lograr o benestar do paciente.
B9 Habilidade para establecer unha relación adecuada a cada momento do ciclo vital.
B10 Motivación.
B11 Capacidade para establecer unha relación de empatía co usuario, familias, grupos sociais e os diversos profesionais.
B12 Habilidade para responder ás necesidades do paciente avaliando, planificando e desenvolvendo programas individualizados máis apropiados xunto á persoa e ao seu entorno, os seus coidadores e as súas familias e os diversos profesionais.
B13 Capacidade para aplicar o método científico para constatar a efectividade dos métodos de intervención, avaliar os métodos de traballo aplicados e divulgar os resultados.
B14 Capacidade para informar, educar, adestrar e reentrenar e supervisar á persoa, coidadores e á súa familia en relación con cada perfil profesional.
B15 Capacidade para informar, rexistrar, documentar e, de ser o caso, derivar o proceso de actuación multi/interdisciplinar.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
1.Conocer los fundamentos anatómicos y fisiológicos básicos de los problemas de la comunicación humana y de la deglución desde una perspectiva teórica y práctica. 2.Introducir al alumno en el estudio de las bases neurológicas de la comunicación y la deglución, con la finalidad de poder entender los mecanismos cerebrales implicados y sus correspondientes alteraciones. 3. Proveer al alumno de los conocimientos necesarios para comprender la dinámica de las alteraciones de la comunicación humana y la deglución. 4. Proporcionar opurtinades para que el alumno sea capaz de poner en práctica sus capacidades y destrezas clínicas y sociales frente a problemas, métodos y materiales que se requieran para el diágnostico e intervención en las patologías de la comunicación y deglución en niños, adultos y mayores. 5.Conocer formas de actuación del eqipo multidisciplinar que interviene en este tipo de trastornos y que estrategias conjuntas se deben adoptar en la prevención de las alteraciones de la comunicación y la deglución, en la evaluación y en el diagnóstico e identificar las diferentes técnicas de neuroimagen que se utilizan en la actualidad 6. Afrontar de forma científica y actualizada los problemas derivados de este tipo de patologías. AM1
AM3
AM4
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM8
BM9
BM10
BM11
BM12
BM13
BM14
CM1
CM3
CM4
CM6
CM8

Contidos
Temas Subtemas
1.Anatomía e fisioloxía do aparato bucofonador e auditivo.
2. Neuroloxía da comunicación e a deglución.
3. Patoloxías da linguaxe a fala e a voz.
4. Alteracions da comunicación por déficit sensoriales auditivos e visuais.
5. Alteracions da linguaxe escrita (lecto-escritura)
6. A deglución.
1.Anatomía e fisioloxía do aparato bucofonador e auditivo. Estructuras implicadas: descripción e funcionamiento.
2. Neuroloxía da comunicación e a deglución. Organización do sistema nervioso. O sistema nervioso comunicativo no ser humano.
3. Patoloxías da linguaxe a fala e a voz. Etioloxía. Clasificación e descripción. Prevención, evaluación, diagnóstico e tratamento.
4. Alteracions da comunicación por déficit sensoriales auditivos e visuais. Conceptos e descripcións. Diagnóstico e tratamento.
5. Alteracions da linguaxe escrita (lecto-escritura).
Clasificación das distintas patoloxias. Descripción, diagnóstico e tratamento.
6. A deglución. Estructuras anatómicas e fisiolóxicas implicadas. Fases da deglución. Alteracións. Tratamento.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais 10 20 30
Análise de fontes documentais 8 4 12
Sesión maxistral 10 20 30
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Clases de aprendizaxe cooperativo
Análise de fontes documentais Revisions bibliográficas
Seminarios impartidos polos alumnos: os alumnos deberan presentar un traballo sobre algún dos temas do programa e expoñelo na clase.
Sesión maxistral Clase teórica participativa.

Atención personalizada
Metodoloxías
Actividades iniciais
Descrición
os alumnos recibiran clases maxistrales, seminarios prácticos e deberan realizar traballos e expoñelos na clase.
Recibiran unha hora semanal de tutoiras para atención personalizada.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Actividades iniciais Valorarase o traballo do alumno: revisions bibliográficas; seminarios impartidos polos alumnos (os alumnos deberan presentar un traballo sobre algún dos temas do programa e expoñelo na clase).
100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Love RJ, Webb WG. (2005). Neurología para los especialistas del habla y del lenguaje . Madrid. Ed. Panamericana
Vilariño Vilariño I. (2006). Síndromes neurológicos Infantiles: descripción e intervención logopédica. . Granada. Ed. Univer

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías