Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Aplicación das Téc. de Invest. en Ciencias da Saúde Código 653462206
Titulación
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2009)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Galego
Prerrequisitos
Departamento Medicina
Coordinación
Fuentes Boquete, Isaac Manuel
Correo electrónico
i.fuentes@udc.es
Profesorado
Fuentes Boquete, Isaac Manuel
Correo electrónico
i.fuentes@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A5 Adquirir coñecementos e habilidades en investigación biomédica, que os capaciten para desenvolver liñas de investigación en histoloxía, bioloxía celular e molecular e xenómica, entre outras. Así como coñecementos na xestión e divulgación de dita investigación.
B2 Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita nestes temas.
B3 Compromiso persoal de esforzo para a aprendizaxe.
B4 Capacidade de análise e síntese.
B5 Habilidades para conseguir analizar información desde diferentes fontes.
B6 Capacidade de crítica e autocrítica.
B7 Capacidade para aplicar a teoría á práctica.
B13 Capacidade para aplicar o método científico para constatar a efectividade dos métodos de intervención, avaliar os métodos de traballo aplicados e divulgar os resultados.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Coñecer os diferentes contextos clínicos (hematoloxía, reumatoloxía, oncoloxía, endocrinoloxía, et.) de aplicación das técnicas de investigación biomédica básica. AM5
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM12
CM8

Contidos
Temas Subtemas
Contextos clínicos (hematoloxía, reumatoloxía, oncoloxía, endocrinoloxía, et.) de aplicación das técnicas de investigación biomédica básica. Contextos clínicos (hematoloxía, reumatoloxía, oncoloxía, endocrinoloxía, et.) de aplicación das técnicas de investigación biomédica básica.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Lecturas 1 5 6
Proba de resposta múltiple 1 0 1
Sesión maxistral 18 36 54
Prácticas clínicas 8 4 12
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Lecturas Lectura dun artículo científico relevante e relacionado coa materia impartida.
Proba de resposta múltiple Exame tipo test, no que cada pregunta consiste en 4 afirmacións das que só unha é correcta.
Sesión maxistral Clase teórica participativa, favorecendo o intercambio de opinións, o debate e a resposta das preguntas formuladas polo alumnado.
Prácticas clínicas Desenvólvense técnicas de uso actual en investigación clínica, que complementan os coñecementos impartidos na sesión maxistral.

Atención personalizada
Metodoloxías
Lecturas
Prácticas clínicas
Descrición
Ó tratarse de un grupo de reducido de alumnos, é posible a atención personalizada que permite resolver dúbidas e dirixir as lecturas científicas seleccionadas polo profesorado.
Igualmente, a sesión maxistral é participativa, favorecendo o intercambio de opinións, o debate e a resposta das preguntas formuladas.
As prácticas clínicas son tuteladas en todo momento polo profesorado e, se é necesario, polo grupo de investigación ó que pertence o profesorado.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Proba de resposta múltiple Exame tipo test, no que cada pregunta consiste en 4 afirmacións das que só unha é correcta. 100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica ASAS Eular (2006 ). ASAS Eular recomendations for the management of ankylosing spondylitis . Annals of the rheumatic diseases

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías