Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A5 |
Saber realizar procuras en bases de datos científicas, así como aplicar os resultados das mesmas na consecución de proxectos de investigación. |
A6 |
Adquirir as competencias necesarias para aplicar o método científico no desenvolvemento de proxectos. |
A7 |
Ter os coñecementos suficientes para incorporarse como investigador en actividades de I+D+i. |
A8 |
Coñecer as diferentes convocatorias públicas e privadas para a consecución de financiamento e estar en condicións de elaborar un proxecto. |
A9 |
Incorporarse como xestor de proxectos a entidades de I+D+i. |
A10 |
Saber analizar os resultados obtidos na actividade profesional a fin de poder integralos en liñas de investigación e dentro delas, en proxectos do eido da Xerontoloxía e a Xeriatría. |
B5 |
Ser capaz de aplicar o método científico. |
B6 |
Ser capaz de incorporarse a calquera equipo de I+D+i. |
B7 |
Estar en disposición de realizar actividades asistenciais e investigadoras de xeito integral nos campos social, sanitario e sociosanitario. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecemento do deseño dos proxectos de investigación |
AI1 AI2 AI3 AI4 AI5
|
BI1 BI2
|
|
Coñecemento das diferentes institucións avaliadoras e fontes de financiamento |
AI4 AI5
|
BI2
|
|
Capacidade de aplicar os coñecementos adquiridos á práctica |
AI3 AI4 AI5 AM1
|
BI1 BI2 BM1
|
|
Desenvolver habilidades de aprendizaxe para emprender estudos e investigacións na área da xerontoloxía, con capacidade para deseñar e estruturar un proxecto de investigación. |
AI1 AI3 AI5 AM1
|
BI2 BM1
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. I+D+i. Proxectos e financiamento |
1.1. Proxectos
1.2. Financiamento e institucións avaliadoras
1.3. Definición de termos básicos
|
TEMA 2. Identificación do problema e/ou necesidade nun proxecto de I+D+i |
2.1 Título do proxecto
2.2 Formulación do problema
2.3 Xustificación da investigación
2.4 Obxectivos da investigación
|
TEMA 3. Marco de referencia |
3.1 Estado da arte. Antecedentes do problema
3.2 Elaboración de hipóteses
3.3 Identificación de variables
|
TEMA 4. Metodoloxía |
4.1. Aspectos metodolóxicos |
TEMA 5. Redacción de tarefas. Cronograma |
5.1. Redacción de tarefas
5.2. Cronograma
|
TEMA 6. Recursos materiais e humanos |
6.1. Recursos materiais
6.2. Recursos humanos
|
TEMA 7. Elaboración do orzamento |
7.1. Orzamentos |
TEMA 8. Transferencia do coñecemento |
1.1. O proceso de transferencia de coñecemento
1.2. OTRI
1.3. Spin off |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
10 |
20 |
30 |
Discusión dirixida |
1 |
2 |
3 |
Presentación oral |
3.5 |
7 |
10.5 |
Traballos tutelados |
1 |
16.6 |
17.6 |
Solución de problemas |
1 |
0.5 |
1.5 |
Proba de resposta múltiple |
0.5 |
0.9 |
1.4 |
Proba obxectiva |
4 |
6 |
10 |
|
Atención personalizada |
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso casi exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Discusión dirixida |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda cando poden estar coordinados por un moderador. |
Presentación oral |
Intervención inherente aos procesos de ensinanza-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordeado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a prendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe de “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade polo súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensinanza baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-tutor. |
Solución de problemas |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
Proba de resposta múltiple |
Proba obxectiva que consiste en formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que soamente unha delas é válida. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigurosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa. A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construir cun so tipo de algunha destas preguntas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba de resposta múltiple |
Discusión dirixida |
Presentación oral |
Traballos tutelados |
Solución de problemas |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Axuda na solución de problemas formulados polas distintas actividades, aclaración da comprensión da temática da materia... |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
Valorarase a organización e información, pronunciación e entonación, vocabulario, dominio do tema e claridade de ideas durante a presentación da temática proposta. Defenderase un proxecto de investigación en grupo. |
45 |
Traballos tutelados |
O alumno deberá facer un proxecto de investigación que será avaliado polo profesor. |
50 |
Sesión maxistral |
O alumno deberá asistir ás clases maxistrais. |
5 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
• Booth, W.C., Coloma, G.G. & Williams, J.M. (2001) Cómo convertirse en un hábil investigador. Barcelona: Ed. Gedisa.
• Burgos Rodríguez, R. (1998) Metodología de investigación y escritura científica en clínica. Granada: Escuela Andaluza de Salud Pública.
• García Roldán, J.L. (1995) Cómo elaborar un proyecto de investigación. Alicante: Universidad de Alicante.
• Orna, E. & Graham, S. (2001) Cómo usar la información en trabajos de investigación. Barcelona: Gedisa. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Metodoloxía da Investigación en Xerontoloxía/653491004 |
|
Observacións |
Manexo de Bases de datos.
Coñecemento do idioma Inglés para poder ler textos científicos para a realización do estado da arte. |
|