Competencias do título |
Código
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Competencias da titulación
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A1 |
Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta. |
A3 |
Adquirir un sentido ético da investigación sanitaria. |
A4 |
Obter un substrato teórico suficiente para comprender o entorno clínico de aplicación das técnicas de investigación. |
A5 |
Adquirir o coñecemento da realidade investigadora nun ámbito concreto das ciencias da saúde. |
B1 |
Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria. |
B2 |
Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita. |
B4 |
Capacidade de análise e de síntese. |
B5 |
Habilidade para manexar distintas fontes de información. |
B7 |
Capacidade de establecer unha relación de empatía cos suxeitos implicados no desenvolvemento da actividade investigadora. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer a comprensión sistemática dunha área de estudo e o dominio das habilidades e métodos de investigación relacionados coa atención temperá e rehabilitación infantil. |
AM1 AM3 AM4 AM5
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BM1 BM2 BM4 BM5 BM7
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CM1 CM8
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Deseñar programas de rehabilitación infantil en casos concretos a partir da situación e do pronóstico funcional. |
AM1 AM3 AM4 AM5
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BM1 BM2 BM4 BM5 BM7
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CM1 CM8
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Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1 La dependencia en la Infancia. Concepto de Rehabilitación Infantil. Concepto de Atención Temprana. Concepto de Estimulación Precoz. Objetivos e indicaciones de la Atención Temprana.
Tema 2 Fundamentos de la Atención Temprana. Desarrollo Neurobiológico del cerebro
Tema 3 Desarrollo psicomotor en los 3 primeros años de vida
Tema 4 Prematuridad. Test de Brazeltón
Tema 5 Programas terapéuticos. Estimulación Precoz y otros recursos terapéuticos
Tema 6 Equipo multidisciplinar y Atención Temprana. Papel de la familia
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Tema 1 La dependencia en la Infancia. Concepto de Rehabilitación Infantil. Concepto de Atención Temprana. Concepto de Estimulación Precoz. Objetivos e indicaciones de la Atención Temprana.
Tema 2 Fundamentos de la Atención Temprana. Desarrollo Neurobiológico del cerebro
Tema 3 Desarrollo psicomotor en los 3 primeros años de vida
Tema 4 Prematuridad. Test de Brazeltón
Tema 5 Programas terapéuticos. Estimulación Precoz y otros recursos terapéuticos
Tema 6 Equipo multidisciplinar y Atención Temprana. Papel de la familia
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Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
12 |
24 |
36 |
Estudo de casos |
2 |
4 |
6 |
Traballos tutelados |
2 |
20 |
22 |
Actividades iniciais |
3 |
6 |
9 |
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Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
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*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Actividades iniciais |
Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos saberes previos do alumnado. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
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Traballos tutelados |
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Descrición |
Resolución de dúbidas e dirección de traballos tutelados. |
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Avaliación |
Metodoloxías
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Descrición
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Cualificación
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Sesión maxistral |
Valolarase a participación activa do alumnado. |
40 |
Traballos tutelados |
Valorarase a realización dun traballo sobre un tema proposto polo profesorado. |
60 |
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Observacións avaliación |
Sistemas e criterios de avaliación da aprendizaxe: 1.- Parte presencial 40%: - Presenza obrigatoria. - Avaliación continuada mediante as Titorías. 2.- Parte non presencial 60%: - Traballo tutelado, baixo a dirección do profesor responsable e que supoña motivación no uso da metodoloxía innovadora en Rehabilitación Infantil e Atención Temperá con inicio da análise e determinación de variables e uso de estatística habitual e informática. 3.- Para aqueles alumnos que non acudan en presenza obrigatoria ao 75 % das horas presenciais, realizarase un exame final e único sobre os contidos teóricos e prácticos de tipo oral ou escrito de preguntas largas, curtas ou intermedias e/ou preguntas tipo test. 4.- Existen dos convocatorias/ediciones: Primeira (primer cuatrimestre) e Segunda (Julio). Os alumnos teñen derecho a presentarse as mesmas, en as condicións referidas, e ante a duda do profesor que imparte o do estudante a criterio do profesor responsable da asignatura. 5.- La realización de las calificaciones referidas es responsabilidade do profesor que imparte a asignatura e as entregará REVISADAS no marco legal establecido (revisión con lugar, día y hora avisadas con 48 horas de antelación al alumnado) ao profesor responsable da asignatura no prazo referido por este (que corresponderá a metade entre a fecha oficial do examen -independientemente de que este no se haga- e a fecha oficial de firma de actas) para su inclusión en la aplicación informática, salvo que el profesor responsable le delegue esta función. |
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Fontes de información |
Bibliografía básica
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- Downwey JA. Enfermedades incapacitantes en el niño. Madrid:Salvat; 1987.
- Finnie NR. Atención en el hogar del niño con Paralisis Cerebral Infantil. México:La Prensa Médica Mexicana; 1976.
- Le Metayer M. Reeducación cerebromotriz del niño pequeño. Educación Terapeutica. M. Barcelona: Masson; 2000.
- Gassier J. Manual del desarrollo psicomotor del niño. Barcelona: Masson; 1990.
- Hellbrugge T. Diagnóstico funcional del desarrollo durante el primer año de vida. Madrid:Marfil; 1980..
- Illingworth RS. Desarrollo del niño. Londres:Churchill Livingstone; 1987.
- Bobath K. Base neurofisiológica para el tratamento de la Paralisis Cerebral. Panamericana; 1.982.
- Vojta V. Alteraciones motoras cerebrales infantiles. A Coruña:Atam-Paideia; 1991.
- Bobath B. Desarrollo motor en distintos tipos de Parálise Cerebral. Panamericana; 1.976.
- Ruiz Estremera. Prevención, atención y seguimiento de niños de riesgo o con lesiones establecidas. Comares; 1997.
- Pueschel SM. Síndrome de Down. Problemática biomédica. Barcelona: Masson-Salvat; 1993.
- Cunningham C. El Síndrome de Down. Una introducción para padres. Paidos, 1999.
- Kumin L. ¿Cómo favorecer las habilidades comunicativas de los niños con Síndrome Down?. Paidós; 1997.
- Springer Sp. Cerebro izquierdo Cerebro derecho. Gedisa; 1.994.
- Cobos Álvarez. El desarrollo psicomotor y sus alteraciones. Pirámide, 1995.
- Hernández FJ. Torpeza motriz. EUB; 1995.
- Barkley RA. Niños hiperactivos. ¿Cómo comprender y atender sus necesidades especiales?. Paidós; 1999.
- Moreno García I. Hiperactividad. Pirámide; 1998.
- Arnaiz Sánchez P. Evolución y contexto de la práctica psicomotriz. Amarúa ediciones; 1991..
- Domingo Calco Q. Psicomotricidad. Una propuesta de actividades lúdicas para el desarrollo. Seco Olea; 1990.
- Taylor EA. El Niño Hiperactivo. Martinez Roca; 1990.
- Sinason V. Comprendiendo a tu hijo discapacitado. Paidós; 1994.
- Trombly C. Terapia Ocupacional para enfermos incapacitados físicamente. México: Prensa Médica Mexicana; 2001.
- Ruiz Estremera. Niños de riesgo. Programas de Atención Temprana. Norma Capitel; 2004.
- Porres E. Tocame mamá. Edad; 2000.
- Breinholst W. ¡Hola, aquí estoy!. Elfos; 1985.
- Dolto F. Las etapas de la infancia. Paidós; 2000.
- Cairo Antelo FJ. Avances en la atención al niño con discapacidad. A Coruña: Unidad de Rehabilitación Infantil y Atención Temprana; 1999.
- Rochet Morata PH. El mundo del bebé. Serie Bruner; 2.004.
- Toldedo González M. La escuela ordinaria ante el niño con necesidades especiales. Santillana; 1999.
- Gallardo Jáuregui MV. Discapacidad motórica. Aspectos psicoevolutivos y educativos. Aljibe; 1994.
- Ruiz Pérez LM. Desarrollo Motor y Actividades Físicas. Gymnos Editorial; 1987.
- Turner A, Foster M, Johnson S E. Terapia Ocupacional y Disfunción Física: Principios, Técnicas y Práctica. Madrid: Elsevier España; 2003.
- Miranda Mayordomo JL. Rehabilitación Médica. Madrid:Aula Médica; 2004.
- De Lisa J, Gans B, Currie D. Rehabilitation Medicine. Principles and Practice. Philadelphia; 1993.
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Bibliografía complementaria
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Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
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Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
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Materias que continúan o temario |
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