Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta. |
A2 |
Capacidade para o deseño experimental e o completo desenvolvemento de proxectos de investigación no ámbito sanitario, desde a formulación da hipótese de investigación ata a comunicación dos resultados. |
A3 |
Adquirir un sentido ético da investigación sanitaria. |
A4 |
Obter un substrato teórico suficiente para comprender o entorno clínico de aplicación das técnicas de investigación. |
A5 |
Adquirir o coñecemento da realidade investigadora nun ámbito concreto das ciencias da saúde. |
B1 |
Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria. |
B2 |
Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita. |
B3 |
Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora. |
B4 |
Capacidade de análise e de síntese. |
B5 |
Habilidade para manexar distintas fontes de información. |
B7 |
Capacidade de establecer unha relación de empatía cos suxeitos implicados no desenvolvemento da actividade investigadora. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Adquirir coñecementos especializados para desenvolver con eficacia proxectos de investigación na saude mental e da clínica psiquiátrica relacionados cunha ampla serie de liñas de investigación, incluíndo as habilidades técnicas e de xestión necesarias para levar a cabo os proxectos. |
AM1 AM2 AM3 AM4 AM5
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM7
|
CM1 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1.- Presente e futuro da Saúde Mental. Epidemioloxía psiquiátrica. |
Tema 1.- Presente e futuro da Saúde Mental. Epidemioloxía psiquiátrica. |
Tema 2.- Metodoloxía da investigación psiquiátrica. Evidencias en Psiquiatria e Saúde Mental.
|
Tema 2.- Metodoloxía da investigación psiquiátrica. Evidencias en Psiquiatria e Saúde Mental.
|
Tema 3.- Criterios diagnosticos. Clasificación dos trastornos mentais.
|
Tema 3.- Criterios diagnosticos. Clasificación dos trastornos mentais.
|
Tema 4.- Manifestacións e tipoloxias das enfermedades mentais.
|
Tema 4.- Manifestacións e tipoloxias das enfermedades mentais.
|
Tema 5.- Psicoterapias.Modelos y características. Psicofármacoloxía e outros tratamentos biológicos.
|
Tema 5.- Psicoterapias.Modelos y características. Psicofármacoloxía e outros tratamentos biológicos.
|
Tema 6.- Desenrrolo histórico da asistencia psiquiátrica e da saude mental.
|
Tema 6.- Desenrrolo histórico da asistencia psiquiátrica e da saude mental.
|
Tema 7.- Rehabilitación psicosocial: desenvolvemento, liñas de actuación, xestión asistencial e obxectivos.
|
Tema 7.- Rehabilitación psicosocial: desenvolvemento, liñas de actuación, xestión asistencial e obxectivos.
|
Tema 8.- Estratexias de intervención. |
Tema 8.- Estratexias de intervención. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
2 |
4 |
6 |
Sesión maxistral |
16 |
48 |
64 |
Traballos tutelados |
0 |
11 |
11 |
Proba obxectiva |
1 |
0 |
1 |
Prácticas clínicas |
8 |
8 |
16 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico. |
Sesión maxistral |
Mediante unha exposición oral, o profesor tenta transmitir os conceptos e coñecementos éticos e xurídicos básicos da materia. A súa singularidade fai que adique tamén un tempo á exposición da linguaxe específica que soporta os conceptos, e que serve de principal medio de comunicación e argumentación ética e xurídica. Sen estas sesións aclaratorias o estudante terá dificuldades para comprender axeitadamente a linguaxe e os conceptos que integran os aspectos éticos e xurídicos da investigación biomédica |
Traballos tutelados |
Técnica de dinámica de grupos que ten como obxectivo axudar a desenvolver a perspectiva social e a empatía mediante a representación de diferentes papeis dentro de situacións conflitivas onde interveñen diferentes posturas que teñen que ser combinadas. Utilízase para traballar as relacións interpersoais, o comportamento, os valores e as actitudes. |
Proba obxectiva |
Exame teórico final que consistirá en preguntas breves e/ou tipo test e, no seu caso, unh pregunta tipo tema sobre o contido teórico da asignatura. |
Prácticas clínicas |
Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos saberes previos do alumnado. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas clínicas |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Resolución de dúbidas e o seguimento individualizado durante o mesmo proceso de aprendizaxe. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas clínicas |
Desenvólvense técnicas de uso actual en investigación clínica, que complementan os coñecementos impartidos na sesión maxistral. |
30 |
Traballos tutelados |
Traballo individual ou en grupo, supervisado polo profesor, sobre un caso clínico ou un tema da materia. |
20 |
Proba obxectiva |
Exame teórico final, que consistirá en preguntas breves e/ou tipo test e, no seu caso, unha pregunta tipo tema centrado no contido teórico da materia.
|
50 |
|
Observacións avaliación |
Levarase a cabo avaliación continuada do alumno/a.
Levarase a cabo un exame teórico final, que consistirá en preguntas breves e/ou tipo test e, no seu caso, unha pregunta tipo tema centrado no contido teórico da materia.
Valolarase a elaboración dun traballo individual ou en grupo sobre un caso clínico ou un tema da materia.
O alumnado poderá revisar o exame no día e hora fixada polo profesor.
Sistema de cualificacións: 0-4.9=Suspenso 5-6.9=Aprobado 7-8.9=Notable 9-10=Sobresaliente 9-10 Matrícula de Honra (Graciable)
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
American Psychiatric Association. (1995). DSM IV. “Manual diagnóstico y estadístico de los trastornos mentales”. Ed Masson. Barcelona Organización Mundial de la Salud. (1992). CIE 10. "Clasificación internacional de enfermedades mentales.. Meditor. Madrid
Gómez Beneyto, M (coord.) (2007). Estrategia en Salud Mental del Sistema Nacional de Salud. SANIDAD .MINISTERIO DE SANIDAD Y CONSUMO. Madrid Baca E, Lázaro J (editores) (2003). Hechos y valores en psiquiatría.. Madrid: Fundación archivos de neurobiología (ed). Triacastela
MACKINNON, ROGER - MICHELS, ROBERT (2008). LA ENTREVISTA PSIQUIATRICA EN LA PRACTICA CLINICA. Edit.Ars Medica Guerra J. A., Martín Muñoz P., Santos Lozano J. M. (2003.). Las revisiones sistemáticas, niveles de evidencia y grados de recomendación. . http://www.fisterra.com/mbe/mbe_temas/19/revis_sist.htm. Diaz del Valle, J.C. (2006.). Terapeutica en la enfermedad mental. Un enfoque histórico. Edit. Fundación Juan Canalejo. A Coruña. Sample D., Smyth R., Burns J (2009). “Manual Oxford de Psiquiatría”. ”. Edit. Aula Médica. Madrid. Beth Early, M. (2007.). “Mental Healt concepts and techniques fot the occupational therapy. Fulford K. W. M., Stanghellini G., Broome M.. (2004). ¿Qué puede hacer la filosofía por la psiquiatría?. Wo r l d Psychiatry (Ed Esp) ; 2:3:130-5.
Marshall M, Gray A, Lockwood A, Green R. ( 2006). La gestión de los casos en personas con trastornos mentales graves (Revisión Cochrane traducida). . En: La Biblioteca Cochrane Plus, Número 1. Oxford: Update Software Ltd. 53 JAVIER CANAVES (2010). LA SALUD MENTAL Y SUS CUIDADOS . S.A. EUNSA. EDICIONES UNIVERSIDAD DE NAVARRA de PASTOR, ANANIAS (2010). MANUAL DE REHABILITACION DEL TRASTORNO MENTAL GRAVE . Edit.SINTESIS. Madrid.
Xunta de Galicia. Consellería de Sanidade. (2007). “Plan estratégico de Saúde Mental, Galicia 2006-2011”. . Santiago de Compostela. Paganizzi, L (2007). “Terapia ocupacional psicosocial: escenarios clínicos y comunitarios”. Edit. Polemos.
K. Villeneuve; S. Potvin; A. Lesage; L. Nicole. (2010). (Meta-analysis of rates of drop-out from psychosocial treatment among persons with schizophrenia spectrum disorder.). Schizophr Res. 2010 Ago;121(3):266-270. | |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|