Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A1 |
Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta. |
A2 |
Capacidade para o deseño experimental e o completo desenvolvemento de proxectos de investigación no ámbito sanitario, desde a formulación da hipótese de investigación ata a comunicación dos resultados. |
A3 |
Adquirir un sentido ético da investigación sanitaria. |
A4 |
Obter un substrato teórico suficiente para comprender o entorno clínico de aplicación das técnicas de investigación. |
A5 |
Adquirir o coñecemento da realidade investigadora nun ámbito concreto das ciencias da saúde. |
B1 |
Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria. |
B2 |
Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita. |
B3 |
Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora. |
B4 |
Capacidade de análise e de síntese. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer as bases do cultivo celular e os principais protocolos para o cultivo de liñas celulares establecidas e
liñas primarias (condrocitos, sinoviocitos, células madre…).
|
AM1 AM2 AM3 AM4 AM5
|
BM1 BM2 BM3 BM4
|
CM1 CM6
|
Coñecer protocolos de diferenciación celular de células madre mesenquimais. |
AM1 AM2 AM3 AM5
|
BM1 BM3 BM4
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
CLASES TEÓRICAS
Laboratorio de cultivo celular: requerimentos e equipos.
Cultivo celular: características xerais (medios de cultivo, condicións de cultivo, mantemento de cultivo, fontes de contaminación, reconto celular, tipos de cultivo, células madre).
Cultivo de liñas celulares establecidas (jurkat…).
Cultivo de liñas primarias (condrocitos, sinoviocitos, células madre…).
Obtención de células nai procedentes de diversos oríxenes humanos
Diferenciación in vitro de células madre mesenquimais: condroxénese, osteoxénese e adipoxénese. |
CLASES PRÁCTICAS
Illamento e cultivo de condrocitos.
llamento de sinoviocitos.
Cultivo de liñas celulares.
Illamento e cultivo de células madre.
Diferenciación celular. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
0 |
13.5 |
13.5 |
Prácticas de laboratorio |
28 |
28 |
56 |
Proba de resposta múltiple |
1 |
0 |
1 |
Sesión maxistral |
13 |
26 |
39 |
|
Atención personalizada |
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Lectura de artículos científicos relevantes e relacionados coa materia impartida |
Prácticas de laboratorio |
Desenvólvense técnicas de uso actual en investigación biomédica, que complementan os coñecementos impartidos na sesión maxistral. |
Proba de resposta múltiple |
Ó tratarse de un grupo reducido de alumnos, é posible un seguimento personalizado que facilita a avaliación continua. Terase en conta a asistencia, a participación activa e o traballo desenvolvido polo alumno. |
Sesión maxistral |
Clase teórica participativa, favorecendo o intercambio de opinións, o debate e a resposta das preguntas formuladas polo alumnado. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Lecturas |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Ó tratarse de un grupo de reducido de alumnos, é posible a atención persoalizada que permite resolver dúbidas e dirixir as lecturas científicas seleccionadas polo profesorado.
Igualmente, a sesión maxistral e o seminario son participativos, favorecendo o intercambio de opinións, o debate e a resposta das preguntas formuladas.
As prácticas de laboratorio son tuteladas en todo momento polo profesorado e, se é necesario, polo grupo de investigación ó que pertence o profesorado.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta múltiple |
Exame tipo test, no que cada pregunta consiste en 4 afirmacións das que só unha é correcta. |
50 |
Prácticas de laboratorio |
Avaliación continua, valorando o grao de participación do alumnado. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Para
aprobar a materia, hai que obter globalmente un mínimo de 5 sobre 10 e, en cada
metodoloxía avaliada, un mínimo de 2,5 sobre 5.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Rendal Vázquez ME, Maneiro Pampín E, et al (2001). Effect of cryopreservation on human articular chondrocyte viability, proliferation, and collagen expression. Cryobiology
Lin Z, Willers C, Xu J, Zheng MH (2006). The Chondrocyte: Biology and Clinical Application. Tissue Eng
Chacques JC, Cattadori B, Herreros J, Prosper F,et al. (2002 ). Treatment of heart failure with autologous skeletal myoblasts. Hertz |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|