Competencias do título |
Código
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Competencias da titulación
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A4 |
Coñecemento relevante de e capacidade para aplicar ciencias sociais, do comportamento e da saúde. |
A5 |
Coñecemento relevante de e capacidade para aplicar ética, lexislación e humanidades. |
A6 |
Coñecemento relevante de e capacidade para aplicar tecnoloxía e informática aos coidados da saúde. |
A18 |
Capacidade de facer valer os xuízos clínicos para asegurar que se acadan os estándares de calidade e que a práctica se base na evidencia. |
A19 |
Capacidade para manter a dignidade, privacidade e confidencialidade do paciente (utilizando as habilidades...). |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade socia como cidadán e como profesional. |
B8 |
Coñecer e apreciar a diversidade e multiculturalidade. |
B9 |
Fomento dunha 2ª lingua de interese para a profesión. |
B12 |
Capacidade de xestión da información. |
B13 |
Traballo en equipo de carácter interdisciplinar. |
B16 |
Capacidade de organización e planificación do tempo e o traballo. |
B20 |
Habilidade para traballar nun contexto internacional. |
B21 |
Habilidades interpersoais. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
conocer la metodología del diseño, desarrollo, comercialización, prescripción y utilización de los medicamentos |
A5 A6
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B1 B2 B3 B6 B9
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C3 C4 C6
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conocer y saber aplicar los principios de la farmacocinética y las vías de administración de medicamentos |
A5 A6
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B2 B3 B9
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C3 C4 C6
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conocer y saber aplicar los principios de la farmacodinamia |
A5 A6
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B1 B2 B3 B6 B9
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C3 C4 C6
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conocer la metodología de evaluación de mediamentos |
A5 A6 A18 A19
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B1 B2 B3 B6 B9
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C3 C4 C6
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conocer los diferentes grupos terapéuticos y principios activos de uso habitual, mecanismo de acción, indicaciones y reacciones adversas |
A5 A6
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B3 B9
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C3 C4 C6
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conocer el uso e indicaciones de medicamentos y producots sanitarios de mayor vinculación a los cuidados de enfermeria. Conocer la metodología de investigación en salud |
A4 A18 A19
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B4 B6 B8 B12 B13 B16 B20 B21
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C1 C5 C7 C8
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Contidos |
Temas |
Subtemas |
Aspectos generales de la Farmacología Clínica y de la Utilización de medicamentos |
1.- Farmacología: Conceptos básicos. Las actividades y/o divisiones de la farmacología. La farmacología orientada al paciente y a la comunidad. La responsabilidad actual de enfermería en el uso de medicamentos.
2.- Selección de medicamentos. Guías de medicamentos. Ficha técnica. Medicamento genérico. El uso racional del medicamento. Adherencia al tratamiento. Información de medicamentos. Condiciones de conservación de los medicamentos.
3.- Conceptos importantes en farmacocinética. Farmacocinética clínica. La farmacodinamia: mecanismos de acción. La administración de medicamentos: vías de administración y formas farmacéuticas.
4.- Situaciones que modifican la respuesta a los fármacos. Situaciones fisiológicas y patológicas. Administración y uso de medicamentos en insuficiencia renal, ancianos, pediatría, embarazo y lactancia.
5.- El ensayo clínico controlado. Estudios de utilización de medicamentos. Farmacoeconomía.
6.- Los efectos indeseables de los medicamentos: concepto, clasificación, prevención y repercusiones. Farmacovigilancia. Errores de medicación.
7.- Interacciones medicamentosas.
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Grupos farmacológicos utilizados en Enfermería |
1.- Antiinfecciosos: Antibióticos, antifúngicos, antivirales. Antisépticos. Desinfectantes. Política de antibióticos.
2.- Fármacos que actúan sobre el sistema nervioso autónomo.
3.- Dolor. Analgésicos y antiinflamatorios. Analgésicos opiáceos. Tratamiento del dolor.
4.- Psicofármacos: hipnóticos-sedantes, antidepresivos, antipsicóticos. Fármacos para procesos neurológicos: antiparkinsonianos, anticonvulsivantes
5.- Fármacos activos sobre problemas cardiovasculares: Hipertensión, hiperlipidemias, insuficiencia cardíaca, cardiopatía isquémica.
6.- Anticoagulantes y antiagregantes plaquetarios. Medicamentos que actúan sobre el sistema endocrino: antidiabéticos.
7.- Medicamentos que actúan sobre el aparato digestivo: antiácidos, antiulcerosos, laxantes. Medicamentos que actúan sobre el aparato respiratorio: mucolíticos, antitusígenos, broncodilatadores.
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Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Proba de resposta múltiple |
2 |
94 |
96 |
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Atención personalizada |
4 |
0 |
4 |
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*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba de resposta múltiple |
50 preguntas con 5 respuestas de las cuales sólo una es correcta. No se aplica factor de corrección por respuestas no acertadas |
Atención personalizada |
Metodoloxías
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Proba de resposta múltiple |
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Descrición |
Respuesta a consultas planteadas por el alumno. Posibilidad de ampliación de concimientos |
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Avaliación |
Metodoloxías
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Descrición
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Cualificación
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Proba de resposta múltiple |
El alumno deberá realizar una prueba de 50 preguntas tipo test con respuesta múltiple, una correcta de entre 5 posibles. No puntúa negativo. El aprobado (5) estará en el 70% de las respuestas correctas (35). Para superar esta prueba, y por tanto la asignatura, habrá que obtener como mínimo un 5. |
100 |
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Observacións avaliación |
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Fontes de información |
Bibliografía básica
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(). .
(). . |
1. Laporte JR y Tognoni G. Principios de epidemiología del medicamento. 2ª edición Coleccción Salud Publica De Masson y Salvat Barcelona 1993.
2. Lehne RA. Pharmacology for nursing care. Ed WB Saunders, Philadelphia 1990.  
3. Flórez J, Armijo JA, Mediavilla A. Farmacología Humana. Ed Masson y Salvat, última edición.
4. Villa LF. MEDIMECUM 2010. Adis International. Una edición cada año. Madrid, 2010 y años sucesivos (edición anual).
5. Goodman y Gilman. Las Bases Farmacológicas de la Terapéutica. Última edición. Ed. McGraw-Hill.
6. JM Mosquera; P. Galdós. Farmacología Clínica para Enfermería. Ed. McGraw-Hill.
7. Rodríguez-Carranz. Guía de Farmacología y Terapéutica. Ed. McGraw-Hill Interamericana. Madrid 2007.
8. Pacheco del Cerro. Farmacología y Práctica de Enfermería. 1ª ed. Ed. Masson 2006.
9. Velázquez (Lorenzo, Moreno, Leza, Lizasoain, Moro, Portolés). Farmacología Básica y Clínica. 18ª ed. 2009.
10. Catálogo de Especialidades Farmacéuticas (Medicamentos) 2011. Ed. Consejo General de Colegios Oficiales de Farmacéuticos.
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Bibliografía complementaria
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Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
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Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
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Materias que continúan o temario |
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