Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A2 |
Coñecemento relevante de e capacidade para aplicar teorías de enfermaría e práctica enfermeira. |
A3 |
Coñecemento relevante de e capacidade para aplicar ciencias básicas e da vida. |
A10 |
Capacidade para darse conta de que o benestar do paciente alcánzase a través da combinación de recursos e accións dos membros do equipo socio-sanitario de coidados. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade socia como cidadán e como profesional. |
B13 |
Traballo en equipo de carácter interdisciplinar. |
B14 |
Implicación na calidade e procura da excelencia. |
B19 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecemento relevante da capacidade para aplicar teorías de enfermaría e práctica enfermeira.
Coñecemento relevante da capacidade para aplicar ciencias básicas e da vida.
Coñecemento relevante da capacidade para aplicar principios de investigación e información. |
A2 A3 A10
|
|
|
Aprender a aprender.
Resolver problemas de forma efectiva.
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
Traballar de forma autónoma con iniciativa.
Traballar de forma colaborativa.
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
Traballo en equipo de carácter interdisciplinar.
Implicación na calidade e procura da excelencia.
Capacidade de motivarse e motivar a outros.
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B13 B14 B19
|
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. Demografía e estadística da poboación
II. Epidemioloxía xeral
III. Epidemioloxía clínica
IV. Epidemioloxía aplicada |
1. Demografía: conceptos xerais e utilidade para a saude pública.
2. Demografía: estática.
3. Demografía: dinámica.
4. Principais indicadores demográficos.
5. Epidemioloxía xeral: conceptos e importancia na saude pública.
6. Epidemioloxía xeral das enfermidades transmisibles: principais problemas de saude.
7. Epidemioloxía xeral das enfermidades no transmisibles: princiais problemas de saude.
8. Atención da saude na comunidade.
9. Fundamentos do nivel primario de saude. Aplicar métodos/procedemientos necesarios para identificar
problemas na comunidade.
10. Coñecer a aplicación multidisciplinar de programas de saude. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Seminario |
7.5 |
0 |
7.5 |
Análise de fontes documentais |
0 |
20 |
20 |
Discusión dirixida |
38 |
0 |
38 |
Sesión maxistral |
35 |
0 |
35 |
Proba obxectiva |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Seminario |
discusión en grupos de temas |
Análise de fontes documentais |
discusión en grupos de artigos científicos |
Discusión dirixida |
discusión de temas a debatir |
Sesión maxistral |
clase teórica participativa favorecendo o intercambio de opinións e debates. |
Proba obxectiva |
evalaución final de preguntas |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
asistencia a seminarios
participación en grupos de traballo |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
participación e asistencia |
5 |
Análise de fontes documentais |
participación en grupos de traballo |
5 |
Discusión dirixida |
presentación e exposición de debates |
5 |
Sesión maxistral |
asistencia |
10 |
Proba obxectiva |
examen |
75 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- CAJA LÓPEZ, C. y LÓPEZ PISA, R.M. Enfermería comunitaria III. Barcelona: Masson-Salvat, 1993.
- CONTEL, JC; GENÉ, J.; PEYA M. Atención domiciliaria: organización y práctica. Barcelona: Springer, 1999.
- MARTÍN ZURRO, A y CANO PÉREZ, J.F. Manual de atención primaria. 4 ed. Madrid: Harcourt Brace, 1999.
- MAZARRAZA, L. y COL. Salud pública y enfermería comunitaria. Madrid: McGraw-Hill Interamericana, 1996.
- OMS
- Salud 21 – Salud para todos en el siglo XXI – Introducción. Servicio
de Publicaciones del Ministerio de Sanidad y Consumo. Madrid 1999.
- PIÉDROLA GIL, Y COL. Medicina preventiva y salud pública. 11 Ed. Barcelona: Elsevier-Masson, 2008.
|
Bibliografía complementaria
|
|
- CAJA LÓPEZ, C. y LÓPEZ PISA, R.M. Enfermería comunitaria III. Barcelona: Masson-Salvat, 1993.
- CONTEL, JC; GENÉ, J.; PEYA M. Atención domiciliaria: organización y práctica. Barcelona: Springer, 1999.
- MARTÍN ZURRO, A y CANO PÉREZ, J.F. Manual de atención primaria. 4 ed. Madrid: Harcourt Brace, 1999.
- MAZARRAZA, L. y COL. Salud pública y enfermería comunitaria. Madrid: McGraw-Hill Interamericana, 1996.
- OMS - Salud 21 – Salud para todos en el siglo XXI – Introducción. Servicio de Publicaciones del Ministerio de Sanidad y Consumo. Madrid 1999.
- PIÉDROLA GIL, Y COL. Medicina preventiva y salud pública. 11 Ed. Barcelona: Elsevier-Masson, 2008.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|