Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Enfermaría Comunitaria II Código 750111204
Titulación
Diplomado en Enfermaría
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 2º cuadrimestre
Segundo Troncal 4.5
Idioma
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Saúde
Coordinación
Vidan Martinez, Luciano
Correo electrónico
l.vidan@udc.es
Profesorado
Vidan Martinez, Luciano
Correo electrónico
l.vidan@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A2 Coñecemento relevante de e capacidade para aplicar teorías de enfermaría e práctica enfermeira.
A3 Coñecemento relevante de e capacidade para aplicar ciencias básicas e da vida.
A10 Capacidade para darse conta de que o benestar do paciente alcánzase a través da combinación de recursos e accións dos membros do equipo socio-sanitario de coidados.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade socia como cidadán e como profesional.
B13 Traballo en equipo de carácter interdisciplinar.
B14 Implicación na calidade e procura da excelencia.
B19 Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
Coñecemento relevante da capacidade para aplicar teorías de enfermaría e práctica enfermeira. Coñecemento relevante da capacidade para aplicar ciencias básicas e da vida. Coñecemento relevante da capacidade para aplicar principios de investigación e información. A2
A3
A10
Aprender a aprender. Resolver problemas de forma efectiva. Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. Traballar de forma autónoma con iniciativa. Traballar de forma colaborativa. Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. Traballo en equipo de carácter interdisciplinar. Implicación na calidade e procura da excelencia. Capacidade de motivarse e motivar a outros. Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. B1
B2
B3
B4
B5
B6
B13
B14
B19
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C6
C7

Contidos
Temas Subtemas
I. Demografía e estadística da poboación
II. Epidemioloxía xeral
III. Epidemioloxía clínica
IV. Epidemioloxía aplicada
1. Demografía: conceptos xerais e utilidade para a saude pública.
2. Demografía: estática.
3. Demografía: dinámica.
4. Principais indicadores demográficos.
5. Epidemioloxía xeral: conceptos e importancia na saude pública.
6. Epidemioloxía xeral das enfermidades transmisibles: principais problemas de saude.
7. Epidemioloxía xeral das enfermidades no transmisibles: princiais problemas de saude.
8. Atención da saude na comunidade.
9. Fundamentos do nivel primario de saude. Aplicar métodos/procedemientos necesarios para identificar
problemas na comunidade.
10. Coñecer a aplicación multidisciplinar de programas de saude.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Seminario 7.5 0 7.5
Análise de fontes documentais 0 20 20
Discusión dirixida 38 0 38
Sesión maxistral 35 0 35
Proba obxectiva 2 0 2
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Seminario discusión en grupos de temas
Análise de fontes documentais discusión en grupos de artigos científicos
Discusión dirixida discusión de temas a debatir
Sesión maxistral clase teórica participativa favorecendo o intercambio de opinións e debates.
Proba obxectiva evalaución final de preguntas

Atención personalizada
Metodoloxías
Discusión dirixida
Sesión maxistral
Descrición
asistencia a seminarios
participación en grupos de traballo

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Seminario participación e asistencia 5
Análise de fontes documentais participación en grupos de traballo 5
Discusión dirixida presentación e exposición de debates 5
Sesión maxistral asistencia 10
Proba obxectiva examen 75
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica
  1. CAJA LÓPEZ, C. y LÓPEZ PISA, R.M. Enfermería comunitaria III. Barcelona: Masson-Salvat, 1993.
  2. CONTEL, JC; GENÉ, J.; PEYA M. Atención domiciliaria: organización y práctica. Barcelona: Springer, 1999.
  3. MARTÍN ZURRO, A y CANO PÉREZ, J.F. Manual de atención primaria. 4 ed. Madrid: Harcourt Brace, 1999.
  4. MAZARRAZA, L. y COL. Salud pública y enfermería comunitaria. Madrid: McGraw-Hill Interamericana, 1996.
  5. OMS - Salud 21 – Salud para todos en el siglo XXI – Introducción. Servicio de Publicaciones del Ministerio de Sanidad y Consumo. Madrid 1999.
  6. PIÉDROLA GIL, Y COL. Medicina preventiva y salud pública. 11 Ed. Barcelona: Elsevier-Masson, 2008.
Bibliografía complementaria
  1. CAJA LÓPEZ, C. y LÓPEZ PISA, R.M. Enfermería comunitaria III. Barcelona: Masson-Salvat, 1993.
  2. CONTEL, JC; GENÉ, J.; PEYA M. Atención domiciliaria: organización y práctica. Barcelona: Springer, 1999.
  3. MARTÍN ZURRO, A y CANO PÉREZ, J.F. Manual de atención primaria. 4 ed. Madrid: Harcourt Brace, 1999.
  4. MAZARRAZA, L. y COL. Salud pública y enfermería comunitaria. Madrid: McGraw-Hill Interamericana, 1996.
  5. OMS - Salud 21 – Salud para todos en el siglo XXI – Introducción. Servicio de Publicaciones del Ministerio de Sanidad y Consumo. Madrid 1999.
  6. PIÉDROLA GIL, Y COL. Medicina preventiva y salud pública. 11 Ed. Barcelona: Elsevier-Masson, 2008.

Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías