Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Fundamentos de investigación cualitativa en Ciencias Sociosanitarias Código 750487002
Titulación
Mestrado Universitario en Investigación, Ordenación e Avaliación de Servizos Sociosanitarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Saúde
Coordinación
Movilla Fernandez, Maria Jesus
Correo electrónico
maria.jesus.movilla@udc.es
Profesorado
Movilla Fernandez, Maria Jesus
Correo electrónico
maria.jesus.movilla@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Demostrar a capacidade de concebir e deseñar con rigor un proceso de investigación no ámbito sociosanitario.
A2 Ser capaz de escoller e aplicar a metodoloxía de investigación máis adecuada, cualitativa ou cuantitativa, en función da pregunta de investigación plantexada.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B8 Capacidade de análise e síntese.
B11 Capacidade e habilidade de xestión da información.
B19 Coñecementos de informática relativos ó ambiente de estudo.
B24 Fomentar e aplicar os dereitos fundamentais e a igualdade entre homes e mulleres.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
El alumno conocerá las principales posiciones teóricas del campo de la investigación cualitativa AM1
AM2
BM1
BM2
BM3
BM8
BM11
BM19
BM24
CM3
CM4
CM6
CM7
CM8
El alumno será capaz de plantear el diseño de una investigación cualitativa AM1
AM2
BM1
BM2
BM3
BM8
BM11
BM19
BM24
CM3
CM4
CM6
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados 7 29 36
Sesión maxistral 14 25 39
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados
Sesión maxistral

Atención personalizada
Metodoloxías
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Traballos tutelados 100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Strauss Anselm; Corbin Juliet (2002). Bases de la Investigación Cualitativa. Colombia
Gordo López Angel (2008). Estrategias y prácticas cualitativas de investigación social. Madrid: Pearson Educacion
Flick U (2004). Introducción a la investigación cualitativa. Madrid: Morata
Perez Serrano Gloria (1994). Investigación Cualitativa. Retos e interrogantes. Métodos. Madrid: Editorial La Muralla
Perez Serrano Gloria (1994). Investigación Cualitativa. Retos e interrogantes. Técnicas y análisis de datos.. Madrid: Editorial La Muralla
Ruiz Olabuénaga Jose Ignacio (2003). Metodología de la Investigación Cualitativa. Bilbao: Universidad de Deusto

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías