Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Liderazgo. xestión e desenvolvemento de persoas Código 750487008
Titulación
Mestrado Universitario en Investigación, Ordenación e Avaliación de Servizos Sociosanitarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Saúde
Dereito Público Especial
Coordinación
Castro Rodriguez, Maria Pilar
Correo electrónico
pi.castro@udc.es
Profesorado
Castro Rodriguez, Maria Pilar
Ron Latas, Ricardo Pedro
Correo electrónico
pi.castro@udc.es
ricardo.ron@udc.es
Web
Descrición xeral Al término del periodo de enseñanza-aprendizaje los/as alumnos/as deberán conocer los aspectos mas relevantes del trabajo en equipo, el liderazgo,gestión y desarrollo de personas; la solución de conflictos, y las acciones que deben llevar a cabo para su aplicación en el desempeño de su profesión.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A10 Demostrar capacidade para liderar unha equipa de saúde, promovendo actitudes de colaboración, consenso, negociación e resolución de conflictos.
A12 Ser capaz de identificar aspectos de influencia significativa na análise externa e interna de unha organización sociosanitaria.
A19 Adquirir os coñecementos necesarios para participar nos procesos de ordenación e avaliación dos servizos sociosanitarios.
A20 Ser capaz de fundamentar a xestión de conflictos no ámbito sociosanitario.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B5 Traballar de forma colaborativa en unha equipa interdisciplinar.
B8 Capacidade de análise e síntese.
B11 Capacidade e habilidade de xestión da información.
B14 Habilidades interpersonais.
B15 Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia.
B18 Desenvolver a capacidade de liderazgo.
B24 Fomentar e aplicar os dereitos fundamentais e a igualdade entre homes e mulleres.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
AM10
CM3
AM12
AM20
BM2
BM3
BM5
BM8
BM11
BM18
BM24
CM6
AM10
AM19
BM14
BM15
CM1
CM2

Contidos
Temas Subtemas
Introducción al estudio de los grupos. Enfoques teóricos. El individuo versus el grupo.
Formación y desarrollo del grupo. El entorno físico de los grupos. El entorno personal de los grupos.
La composición del grupo. Homogeneidad versus heterogeneidad.
La estructura de grupo. El liderazgo.
La tarea. Tipos de tareas.
La toma de decisiones en grupo. Estilos de decisión.
La motivación en el trabajo. Teorías. Otras necesidades importantes en el trabajo. La satisfacción en el trabajo.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos 8 2 10
Proba de resposta breve 1 9 10
Sesión maxistral 11 22 33
Solución de problemas 6 2 8
Análise de fontes documentais 8 2 10
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos Se les presentan a los alumnos/as casos que deben analizar.
Proba de resposta breve Para la parte de la materia impartida por la profesora Pilar Castro: los/as alumnos/as deberán responder correctamente las preguntas que se le plantean (entre 5 y 8).
Sesión maxistral Exposición oral relacionada con los contenidos del programa. Puede ser completada con el uso de medios audiovisuales y la introducción de algunas preguntas para facilitar el aprendizaje. El/la alumno/a podrá interrumpir para hacer preguntas sobre el tema.
Solución de problemas Los/as alumnos/as deberán resolver una situación problemática concreta a partir de los conocimientos adquiridos.
Análise de fontes documentais Se analizan documentos escritos o audiovisuales relacionados con los contenidos de la materia, de forma individual o grupal.

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Estudo de casos
Descrición
Ayuda a la solución de problemas y dudas que se le pueden plantear la alumno.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Solución de problemas Tendrá un valor máximo del 10% de la nota final. 10
Proba de resposta breve Tendrá un valor máximo del 70% de la nota final (7 puntos), debiendo alcanzar un mínimo de 4,5 puntos para aprobar.
Para aprobar la parte de la asignatura impartida por la profesora Pilar Castro es necesario aprobar esta prueba (examen).
70
Análise de fontes documentais Tendrá un valor del 10% de la nota final. 10
Estudo de casos Tendrá un valor máximo de un 10% de la nota final. 10
 
Observacións avaliación

La materia se imparte por dos profesores: profesora Pilar Castro y profesor Ricardo P. Ron. Para superar esta materia el/a alumno/a debe superar cada una de las partes. La nota final de la materia se calculará mediante la

media ponderada

de las notas obtenidas en cada una de las partes según la siguiente fórmula: (nota "A" multiplicada por 14) + (nota "B" multiplicada por 7) dividido todo por 14+7. 


Fontes de información
Bibliografía básica Palomo Vadillo, M T (2011). Liderazgo y motivación de equipos de trabajo.. Madrid

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías