Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A2 |
Ser capaz de escoller e aplicar a metodoloxía de investigación máis adecuada, cualitativa ou cuantitativa, en función da pregunta de investigación plantexada. |
A5 |
Ser capaz de identificar mediante a búsqueda en bases de datos bibliográficas as investigacións que se están a realizar no eido sociosanitario e recoñecer as potenciais liñas de investigación futura, propoñendo deseños de investigación en este campo específico. |
A6 |
Demostrar capacidade para interpretar e utilizar literatura científica, e informes sobre resultados de investigación. |
A8 |
Ser capaz de demostrar coñecementos e habilidades na construcción e validación de instrumentos de medición bio-fisiológica e psico-social. |
A10 |
Demostrar capacidade para liderar unha equipa de saúde, promovendo actitudes de colaboración, consenso, negociación e resolución de conflictos. |
A11 |
Desenvolver espíritu crítico para analizar e comparar os diversos modelos organizativos. |
A12 |
Ser capaz de identificar aspectos de influencia significativa na análise externa e interna de unha organización sociosanitaria. |
A13 |
Ser capaz de extrapolar de un escenario sociosanitario unha realidade determinada e proxectar unha mellora concreta. |
A14 |
Ser capaz para analizar e desplegar as liñas estratéxicas de un servizo sociosanitario. |
A15 |
Ser capaz de deseñar e xestionar a posta en marcha de intervencións innovadoras no ámbito da ordenación e da avaliación dos servizos sociosanitarios. |
A16 |
Aplicar coñecementos, habilidades e técnicas de ordenación e avaliación de servizos socioasanitarios na dirección de equipas que traballan con poboación sá ou enferma e cos seus grupos de referencia. |
A17 |
Adquirir os coñecementos necesarios para participar na toma de decisiones e na ordenación e avaliación das institucións sociosanitarias como responsables de servizos ou unidades. |
A19 |
Adquirir os coñecementos necesarios para participar nos procesos de ordenación e avaliación dos servizos sociosanitarios. |
A20 |
Ser capaz de fundamentar a xestión de conflictos no ámbito sociosanitario. |
A21 |
Ser capaz de identificar e aplicar o marco normativo vixente que regula a prestación de servizos sociosanitarios. |
A22 |
Coñecer os últimos avances en investigación e xestión no eido sociosanitario. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa en unha equipa interdisciplinar. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como ciudadano e como profesional. |
B8 |
Capacidade de análise e síntese. |
B9 |
Capacidade para aplicar os coñecementos na práctica. |
B10 |
Capacidade para adaptarse ás situacións novas. |
B11 |
Capacidade e habilidade de xestión da información. |
B12 |
Capacidade para organizar e planificar. |
B21 |
Implicación na calidade e búsqueda da excelencia. |
B22 |
Capacidade para motivarse e motivar a outros. |
B23 |
Habilidade para desenvolver estratexias para traballar nun contexto internacional. |
B24 |
Fomentar e aplicar os dereitos fundamentais e a igualdade entre homes e mulleres. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
• Conocer el concepto de Catástrofe y su diferenciación entre otras emergencias, sus prioridades y resultados. |
AM5 AM13 AM17 AM19 AM21 AM22
|
BM1 BM2 BM3 BM8 BM9 BM11 BM12 BM21
|
CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
|
• Conocer el concepto de seguridad, prevención, asistencia humanitaria y sanitaria. |
AM5 AM12 AM13 AM14 AM15 AM17 AM19 AM21 AM22
|
BM1 BM2 BM8 BM9 BM11 BM12 BM21
|
CM3 CM4 CM6 CM8
|
Gestion de recursos humanos y materiales |
AM5 AM8 AM13 AM15 AM19 AM20
|
BM1 BM2 BM4 BM5 BM6 BM8 BM9 BM11 BM12 BM22
|
CM2 CM3 CM4 CM6 CM8
|
Centros de coordinación. Los distintos organismos implicados en la catastrofe. Selección de víctimas, evacuación y tratamientos. |
AM2 AM5 AM6 AM10 AM11 AM12 AM13 AM15 AM20 AM22
|
BM1 BM5 BM8 BM9 BM10 BM11 BM12 BM22 BM23 BM24
|
CM3 CM4 CM6 CM8
|
Personal formado y especializado. |
AM2 AM5 AM6 AM10 AM11 AM12 AM13 AM15 AM16 AM17 AM20 AM21 AM22
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM8 BM9 BM10 BM11 BM12 BM22 BM23 BM24
|
CM4 CM6 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. BASES CONCEPTUALES Y OBJETIVOS TERAPEUTICOS. SIGNIFICADO DE LA PALABRA CATASROFE Y SUS DISTINTAS ACEPCIONES. |
|
2. ASISTENCIA SANITARIA EN LAS CATASTROFES. TIPOS DE EMERGENCIAS SANITARIAS. TIPOS DE SELECCIÓN DE VICTIMAS. |
|
3. CATASTROFES Y GLOBALIZACION. TIPOS DE EMERGENCIAS REALES. ASISTENCIA HUMANITARIA Y SANITARIA. |
|
4. GESTION DE PROBLEMAS QUE PLANTEA UNA CATASTROFE. |
|
5. RECURSOS HUMANOS Y MATERIALES |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
1 |
1 |
2 |
Sesión maxistral |
5 |
15 |
20 |
Traballos tutelados |
5 |
17 |
22 |
Estudo de casos |
10 |
19 |
29 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
- Poderan ser traballos individuais ou en grupo.
- Os grupos estaran compostos por 3-5 alumnos.
- A sua realización e obrigatoria e computa 50% |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
- Os grupos estaran compostos de 3-5 estudantes.
- A realizacion desta actividade e obrigatoria e computa un 50%. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
La atención personalizada se realizará a cada grupo de 3-5 estudiantes que realizan el trabajo tutelado y los estudios de casos, para hacer un seguimiento más proximo del trabajo que están desarrollando. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
-Emprender valoraciones exhaustivas, toma de decisiones clínicas y sistemáticas utilizando las herramientas y marcos adecuados para las personas y víctimas, teniendo en cuenta los factores físicos, sociales, culturales, de valores y religiosos.
-La participación de cada uno de los miembros del equipo en la resolución e discusión de los problemas o situaciones planteadas
-las fuentes documentales. |
50 |
Traballos tutelados |
- El grupo deberá plantear a lo largo de cuatrimestre de un caso practico de una catastrofe.
- El caso deberá contener el abordaje del problema, las fuentes documentales, los procedimientos utilizados y la resolución del caso.
- Los alumnos deberán identificar sus necesidades de aprendizaje, ayudar a planificar el caso, dirigir las discusiones en el aula, distribuir roles de trabajo, evaluar su propia labor y la de sus compañeros. |
50 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Carlos Álvarez Leiva, Carmen Asencio Sánchez, Dolores Herrera Rojas, José I. Sánchez Olmedo, Juana M (). ASISTENCIA SANITARIA A LAS CATÁSTROFES. Hospital Militar de Sevilla
GOITIA, A.; ZURITA, A.; MILLAN, J.M. (1999). CLASIFICACION DE HERIDOS EN CATASTROFES. SOCIEDAD ESPAÑOLA DE EMERGENCIAS, EMERGENCIAS 1999; 11:132-140
Hilda Herzer, Carla Rodriguez, Alejandra Celis, Mara Bartolomé y Graciela Caputo (2002). CONVIVIR CON EL RIESGO O LA GESTION DEL RIESGO. 10 AÑOS DE LA RED.
REQUENA HIDALGO, JESUS; CAMPINS ERITJA, MAR (2000). DE LAS CATASTROFES AMBIENTALES A LA COTIDANIDAD URBANA. LA GESTION DE LA SEGURIDAD Y EL REISGO. UNIVERSIDAD DE BARCELONA. GEO-CRITICA. COLOQUIO HISPANO CANADIENSE
LAVELL, ALLAN; FRANCO, EDUARDO (1996). ESTADO, SOCIEDAD Y GESTION DE LOS DESASTRES EN AMERICA LATINA: EN BUSCA DEL PARADIGMA PERDIDO. LA RED; FLACSO; ITDG-PERU
David P. Fidler (2007). Gestión de la ayuda en casos de catástrofe: seguridad y asistencia sanitaria y humanitaria. INTERNATIONAL REVIEW OF THE RED CROSS. Nº 866.
M. P. Acinas (2007). Gestión de la información y mensajes a la población en situaciones de emergencia, evacuaciones y simulacros. emergencias 2007;19:88-95
Alvarez Leiva, C (2008). Manual de atención a múltiples víctimas y catástrofes. Aran Ediciones, S.L. 3ª edición
Vicente Molinero A, et al. (2011). Triaje in situ extrahospitalario. Semergen. 2011.. ELSEVIER-DOYMA. doi:10.1016/j.semerg.2010.12.010 |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|