Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Actualización en conceptos de calidade asistencial en entornos sociosanitarios Código 750487013
Titulación
Mestrado Universitario en Investigación, Ordenación e Avaliación de Servizos Sociosanitarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Saúde
Coordinación
Isasi Fernandez, Carmen
Correo electrónico
carmen.isasi@udc.es
Profesorado
Isasi Fernandez, Carmen
Correo electrónico
carmen.isasi@udc.es
Web http://campus virtual.udc.es/moodle
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A5 Ser capaz de identificar mediante a búsqueda en bases de datos bibliográficas as investigacións que se están a realizar no eido sociosanitario e recoñecer as potenciais liñas de investigación futura, propoñendo deseños de investigación en este campo específico.
A13 Ser capaz de extrapolar de un escenario sociosanitario unha realidade determinada e proxectar unha mellora concreta.
A16 Aplicar coñecementos, habilidades e técnicas de ordenación e avaliación de servizos socioasanitarios na dirección de equipas que traballan con poboación sá ou enferma e cos seus grupos de referencia.
A17 Adquirir os coñecementos necesarios para participar na toma de decisiones e na ordenación e avaliación das institucións sociosanitarias como responsables de servizos ou unidades.
A19 Adquirir os coñecementos necesarios para participar nos procesos de ordenación e avaliación dos servizos sociosanitarios.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa en unha equipa interdisciplinar.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como ciudadano e como profesional.
B8 Capacidade de análise e síntese.
B9 Capacidade para aplicar os coñecementos na práctica.
B11 Capacidade e habilidade de xestión da información.
B12 Capacidade para organizar e planificar.
B15 Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia.
B19 Coñecementos de informática relativos ó ambiente de estudo.
B21 Implicación na calidade e búsqueda da excelencia.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
AM5
BM2
AM13
AM16
AM17
AM19
BM1
BM2
BM4
BM5
BM6
BM8
BM15
BM19
BM21
CM3
CM8
BM3
BM4
BM5
BM6
BM9
BM11
BM12
BM19

Contidos
Temas Subtemas

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 10 20 30
Investigación (Proxecto de investigación) 0 34 34
Lecturas 11 0 11
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral
Investigación (Proxecto de investigación)
Lecturas

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica http://www.isqua.org (). .
http://calite.umh.es (). .
http://www.calidadasistencial.es (). .
Mira JJ., Rodríguez -Marin J. (2001). Análisis de las condiciones en las que los pacientes toman decisiones responsables.. Medicina Clínica 2001; 116 (3): 104-110
Rodríguez P., García J (Eds) (2001). Calidad en la atención sanitaria. Conceptos teóricos y aplicaciones prácticas.. MSD, Madrid
Mira JJ. et al. (1999). Concepto y modelos de Calidad. Hacia una definición de Calidad Asistencial. Papeles del Psicólogo 1999;74:3-11
Corella, JM (1996). La gestión de servicios de Salud. Madrid: Díaz de Santos
Rodríguez-Marín J., Mira JJ. (2002). La organización sanitaria y su influencia en la calidad.. EVES, Generalitat Valenciana. Valencia 2002 (2ª edición)
Mira JJ. (2006). La satisfacción del paciente: teorías, medidas y resultados. Todo Hospital.2006:224:90-97

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías