Datos Identificativos 2012/13
Asignatura (*) Inglés técnico Código 750487016
Titulación
Mestrado Universitario en Investigación, Ordenación e Avaliación de Servizos Sociosanitarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Inglesa
Coordinación
Alonso Giraldez, Jose Miguel
Correo electrónico
miguel.giraldez@udc.es
Profesorado
Alonso Giraldez, Jose Miguel
Barros Grela, Eduardo
Correo electrónico
miguel.giraldez@udc.es
eduardo.barros@udc.es
Web
Descrición xeral Inglés técnico aplicado al ámbito socio-sanitario.

Competencias do título
Código Competencias da titulación
A1 Demostrar a capacidade de concebir e deseñar con rigor un proceso de investigación no ámbito sociosanitario.
A2 Ser capaz de escoller e aplicar a metodoloxía de investigación máis adecuada, cualitativa ou cuantitativa, en función da pregunta de investigación plantexada.
A3 Ser capaz de utilizar e aplicar as distintas etapas do proceso de investigación en todas as suas fases, dende a elaboración dun proxecto, ata a publicación e aplicación da práctica dos seus resultados.
A6 Demostrar capacidade para interpretar e utilizar literatura científica, e informes sobre resultados de investigación.
A7 Ser capaz de realizar comunicacións científicas orais e escritas de forma efectiva, para difundir tanto os proxectos de investigación como os seus resultados.
A8 Ser capaz de demostrar coñecementos e habilidades na construcción e validación de instrumentos de medición bio-fisiológica e psico-social.
A16 Aplicar coñecementos, habilidades e técnicas de ordenación e avaliación de servizos socioasanitarios na dirección de equipas que traballan con poboación sá ou enferma e cos seus grupos de referencia.
A22 Coñecer os últimos avances en investigación e xestión no eido sociosanitario.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa en unha equipa interdisciplinar.
B7 Comunicarse de xeito efectivo nun entorno de traballo.
B8 Capacidade de análise e síntese.
B9 Capacidade para aplicar os coñecementos na práctica.
B10 Capacidade para adaptarse ás situacións novas.
B11 Capacidade e habilidade de xestión da información.
B12 Capacidade para organizar e planificar.
B14 Habilidades interpersonais.
B15 Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia.
B16 Coñecer e apreciar a diversidade e a multiculturalidade.
B17 Fomento de unha 2ª lingua de interese para a profesión.
B23 Habilidade para desenvolver estratexias para traballar nun contexto internacional.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) Competencias da titulación
El alumno demostrará la capacidad de concebir con rigor un proceso de investigación en el ámbito sociosanitario. AM1
AM7
BM3
BM4
BM8
BM14
BM16
BM17
BM23
CM1
CM2
CM3
CM4
CM6
CM8
El alumno será capaz de realizar comunicaciones científicas orales y escritas de forma efectiva para difundir tanto los proyectos de investigación como su resultados. AM1
AM2
AM3
AM6
AM22
BM3
BM4
BM11
BM12
BM14
BM16
BM17
CM1
CM2
CM3
CM8
El alumno será capaz de interpretar textos y documentos relacionados con el campo socio-sanitario. AM3
AM6
AM22
BM4
BM5
BM8
BM9
BM11
CM1
CM2
CM3
El alumno será capaz de resolver situaciones que se asemejen a la realidad en el campo de la gestión, atención u organización en centros sociosanitarios. AM6
AM7
AM8
AM16
BM2
BM4
BM7
BM8
BM10
BM11
BM15
BM23
CM1
CM2
CM3

Contidos
Temas Subtemas
1.-Public Health Services Policies Social and Health Programs Evaluation; Public Health in the European Union; Social and Health Services; Social Policies in Social Work Services; Health Services Organization.
2.-Socio-sanitary language 1. Lexicon, expressions. Dealing with authentic situations.
3.-Socio-sanitary language 2. Lexicon, Writing techniques. Essays and dossiers.
4.-Socio-sanitary language 3. Communicative situations in contexts (hospitals, Health centers, etc)
5.-Socio-sanitary language 4. Special difficulties. Cognates and False friends in medical contexts. Dealing with medical writing. Latin and greek background for medical terms.
6.-Socio-sanitary language 5. Writing and interpreting scientific or more specific medical papers. Scientific density. Abstacts. Describing a process.Translating scientific texts.
7.- Medical focus 1: Healthy life in special circunstances. 1.- Ageing
2.- Mental disorders.
3.- Drug-addiction.
8.-Medical focus 2: Nervous system in the old age. Alzheimer's disease. Texts, role plays, therapies. Analysis.
9,. Medical focus 3 Educational services. Occupational Therapy.
10.- Dealing with patients 1.- Creating a patient history.
2.- Medical interview.
3.- Putting a patient at ease.
4. Charts and forms.
5.- Diagnosis and treatment.
11. Old age medical problems: diabetes 1.- Diabetes management
2.-Using a Diabetes chart.
3.-Giving advise.
4.- Discussing diets.
12.- Pathology tests. 1.- Explaining pathology tests.
2.- Asking for clarification.
3.- Contacting staff, hospital, caretaker. Telephoning...
4.- Softening a request.
5.- Reading a pathology report.
13.- Medication 1.- Administering medication.
2.-Doing a medication check.
3.- Cooperative and team work.
4.- Medication orders and prescriptions.
5.- Drug interactions.
6.- Reading a prescription chart.
14.- Patient assessment 1.- Pre-operative handover
2.- Checking pre and post operative management
3.- Dealing with aggresive behaviour.
4.-Using pain assessment tools.
15.- Planning 1.- Telephone skills.
2.- The team meeting.
3.- Discharge plan.
4.- Evaluating socio-sanitary services.
16.- Research Vocabulary, synthax.
Structures.
Writing scientific reports.
Forms, charts, dossiers.

Planificación
Metodoloxías / probas Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados 0 6 6
Lecturas 0 12 12
Aprendizaxe colaborativa 3 0 3
Presentación oral 2 10 12
Análise de fontes documentais 1 2 3
Proba obxectiva 0 6 6
Sesión maxistral 15 16 31
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Trabajo de fin de asignatura, breve.
Lecturas Artículos y diversos 'hand outs' a lo largo del curso.
Aprendizaxe colaborativa Trabajo colaborativo o telecolaborativo concreto.
Presentación oral Presentaciones en clase que sirven de evaluación.
Análise de fontes documentais estudio crítico de algún artículo.
Proba obxectiva Examen, normalmente tipo test.
Sesión maxistral Clases dirigidas por el profesor.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
trabajo conjunto con los alumnos, a los que el profesor va dirigiendo.

Avaliación
Metodoloxías Descrición Cualificación
Traballos tutelados Trabajo fin de asignatura, 25
Presentación oral Presentación Powerpoint o Prezi en clase. 25
Proba obxectiva Examen o test escrito. 50
 
Observacións avaliación

El profesor, en contacto con los alumnos, podrá considerar situaciones especiales, referidas a la participación de los alumnos en clase, al porcentaje de las pruebas realizadas y a la realización del resto de las pruebas finales. En general, es necesario alcanzar un 4,0 en la prueba escrita para que sume con el resto de las notas del curso. El alumno que no realice la prueba objetiva, y que no sume al menos el 50 por ciento en el resto de las pruebas de evaluación, será calificado con un No Presentado (NP).


Fontes de información
Bibliografía básica Allum, virginia (2008). Nursing. Cambridge: Cambridge University Press

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías