Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A34 |
Coñecer as alteracións de saúde do adulto, identificando as manifestacións que aparecen nas distintas fases. |
A35 |
Identificar as necesidades de coidado derivadas dos problemas de saúde. |
A36 |
Analizar os datos recollidos na valoración, priorizar os problemas do paciente adulto, establecer e executar o plan de coidados e realizar a súa avaliación. |
A37 |
Realizar as técnicas e procedementos de coidados de enfermaría, establecendo unha relación terapéutica cos enfermos e familiares. |
A38 |
Seleccionar as intervencións encamiñadas a tratar ou previr os problemas derivados das desviacións de saúde. |
A39 |
Ter unha actitude cooperativa cos diferentes membros do equipo. |
A60 |
Coñecer os coidados paliativos e control da dor para prestar coidados que alivien a situación dos enfermos avanzados e terminais. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa nun equipo interdisciplinar. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva en un entorno de traballo. |
B8 |
Capacidade de análise e sínteses. |
B9 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
B11 |
Capacidade e habilidade de xestión da información. |
B12 |
Capacidade para organizar e planificar. |
B13 |
Toma de decisións. |
B15 |
Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia. |
B16 |
Coñecer e apreciar a diversidade e a multiculturalidade. |
B19 |
Coñecementos de informática relativos ao ambiente de estudio. |
B24 |
Fomentar e aplicar os dereitos fundamentais e a igualdade entre homes e mulleres. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Coñecer a Taxonomia Enfermeira e os seus aparellos tales como os Manuais de Diagnosticos enfermeiros, as calsificacions das intervencions enfermeriras NIC e as clasificacions dos resultados enfemeriros NOC. Coñecer as alteracions da saúde da persoa adulta, síndrome hemorráxico, no coidado das feridas e con problemas inflamatorios-infecciosos, con problemas respiratorios, que van a ser intervidas cirurxicamente, nefro-urolóxicos, endocrino-metabólicos, dixestivos, vasculares e músculo-esqueléticos e en fase terminal. Identificando as manifestacions que aparecen nas suas distintas fases. |
A34 A35 A36
|
B1 B2 B3 B8 B11 B12
|
C3 C6 C8
|
Identificar as necesidades do coidado derivadas dos problemas de saude respiratorios, nefro-urolóxicos, endocrino-metabólicos, dixestivos, vasculares y músculo-esqueléticos, con síndrome hemorraxico, e no coidado das feridas e no proceso inflamatorio e infeccioso. |
A35 A36
|
B1 B2 B3 B4 B8 B9 B12 B13 B15
|
C1 C3 C6 C8
|
Responder as necesidades das persoas con problemas de saude respiratorias, nefro-urolóxicas, endocrino-metabólicas, dixestivas, vasculares y músculo-esqueléticas planificando e avaliando os coidados, con síndrome hemorragico, no coidado das feridas e no proceso inflamatorio e infeccioso. |
A34 A35 A36
|
B1 B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B12 B13 B15 B16 B19 B24
|
C1 C3 C6 C7 C8
|
Realizar as técnicas y procedementos dos coidados de enfermería as persoas con problemas de saúde respiratorios, nefro-urolóxicos, endocrino-metabólicos, dixestivos, vasculares y músculo-esqueléticos, coa dor, con síndrome hemorraxico, e no coidado das feridas, e nas persoas con sindrome inflamatorio-infeccioso, establecendo unha relación terapéutica cos enfermos e familiares. |
A34 A35 A36 A37 A38
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B12 B13 B15 B16
|
C1 C6 C8
|
Coñecer os coidados paliativos e control da dor para prestar coidados que alivien a situación das persoas con enfermidade avanzada e terminal. |
A34 A35 A36 A37 A38 A39 A60
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B12 B13 B15 B16 B24
|
C1 C4 C6 C7 C8
|
Ter unha actitude cooperativa cos diferentes membros do equipo das unidades de hospitalización médico- cirúrxicas e de coidados paliativos. |
A34 A35 A36 A37 A39 A60
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B12 B13 B15 B16 B24
|
C1 C4 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Unidade didáctica V: Atención de enfermaría as persoas con trastornos da función endocrina e metabólica. |
- Coidados as persoas con alteracions ou trastornos da función endocrina e matabólica: aspectos e tendencias. |
Unidade didáctica VI: Atención de enfermaría as persoas con trastornos da función dixestiva. |
- Coidados as persoas con alteracions ou trastornos da función dixestiva: aspectos e tendencias. |
Unidade didáctica VII: Atención de enfermaría as persoas con trastornos da función vascular. |
- Coidados as persoas con alteracions ou trastornos da función vascular: aspectos e tendencias. |
Unidade didáctica VIII: Atención de enfermaría as persoas con trastornos da función muscular e esquelética. |
- Coidados as persoas con alteracions ou trastornos da función muscular e esquelética: aspectos e tendencias. |
ENFERMARIA CLINICA II.-
Unidade didáctica IX: Atención de enfermaría as persoas en situación de enfermidade avanzada e terminal |
- Coidados as persoas en situación de enfermidade avanzada e terminal: aspectos e tendencias |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
1 |
6 |
7 |
Estudo de casos |
15 |
50 |
65 |
Traballos tutelados |
6 |
12 |
18 |
Proba mixta |
1 |
20 |
21 |
Sesión maxistral |
17 |
20 |
37 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados. |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
- Os grupos estaran compostos de 5 estudantes.
- A realizacion desta actividade e obrigatoria e computa un 20%. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
- Poderan ser traballos individuais ou en grupo.
- Os grupos estaran compostos por 5 alumnos.
- A sua realización e obrigatoria e computa 20% |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo probas obxectivas abertas de resposta media breve.
A avaliacion desta proba computa un 60%. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención persoalizada realizarase a cada grupo de 5 estudantes que realizan o traballo tutelado e os estudos de casos, para facer un seguimento mais proximo do traballo que estan desenrolando. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
Avaliarase:
- A utilización do P.A.E.
- A utilización dunha Taxonomia Enfermeira, NANDA, NIC E NOC.
- A utilización dun Modelo Enfermeiro.
- A recollida biliografica.
- A participación de cada un dos membros do equipo na resolución e discusión dos problemas ou situacions plantexadas.
- Emprender valoracions exhaustivas, toma de decisions clínicas y sistemáticas utilizando as ferramentas y marcos adecuados para o paciente, tendo en conta os factores físicos, sociais, culturais, psicolóxicos, espirituais y ambientais mas relevantes. |
20 |
Traballos tutelados |
Os criterios esenciais para a realización dos traballos son:
- A utilización do P.A.E.
- Dunha taxonomia enfermeira, NANDA, NIC E NOC.
- A utilización dun Modelo Enfermeiro.
- A recollida bibliografica.
- A adecuación dos coñecementos, dos fundamentos enfermeiros e de Fisiopatoloxia aplicados aos traballos. |
20 |
Proba mixta |
Esta proba constara de un total de 5 preguntas de resposta corta ou tipo test e no que se avaliará a utilizacion do P.A.E., dun modelo enfermeiro e dunha taxonomia enfermeira, con NANDA, NIC e NOC.
- Sera eliminatoria, non facera media a Clinica I coa Clinica II e tampouco facera media con ninguna outra proba, xa sexan os traballos tutelados como os estudos de casos.
- Cada pregunta da proba puntuará entre 0,5 puntos ate 2 puntos dependendo das enquisas.
O sistema de calificación e a seguinte:
0-4.9 Suspenso
5-6.9 Aprobado
7-8.9 Notable.
9-9.5 Sobresainte.
9.6-10 Matricula de Honra. |
60 |
|
Observacións avaliación |
Tanto os Estudo de Casos coma os Traballos Tutelados, non teñen revision final, xa que estan sometidos a unha avaliacion continua nos cuatrimestres cos grupos correspondentes. Soamente a proba mixta ten revision posterior ao exame. A nota final é o resultado das porcentaxes dos estudo de casos, os traballos tutelados e a proba mixta.
Información para os estudantes repetidores : Nas convocatorias seguintes, non se reservara o tanto por cento dos traballos tutelados nin o do estudo de casos, polo que a nota acadada na proba mixta é a que aparecerá coma a avaliacion final.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Thomas, L.V. (1983). Antropologia de la muerte. Fondo de cultura economica. Mexico
Bulecheck, G.M.; Butcher, H.K.; McCloskev, J. (2009). Clasificación de intervenciones (NIC). ELSEVIER-DOYMA.
Moorhead,S.;Johnson, M.; Maas,M.L.; Swanson,E. (2009). Clasificacion de resultados (NOC). ELSEVIER-DOYMA.
Astudillo, W.; Mendinueta, C. (1997). Cuidado enfermero en fase terminal y su familia. EUNSA
Espejo Arias, M.D. (2000). Cuidados Paliativos. Paradigma
NANDA, Diagnosticos enfermeros (2007/2009). Definiciones y Calsificacion. Harcourt
Gordon, M. (2009). Diagnostico enfermero. Proceso y clasificacion. Harcourt
Luis, M.T. (2008). Diagnosticos enfermeros. Un instrumento para la practica asistencial. Harcourt
Juve, E. (1996). Enfermeria Onco-hematologica. Masson
De Wit, Susan (2000). Fundamentos de Enfermería Medico-quirurgica. Harcourt
Potter, P.A. (2009). Fundamentos de enfermería. Teoria y Practica. Harcourt
Ackley, B.J.; Ladwig, G.B. (2006). Manual de Diagnosticos de Enfermeria. ELSEVIER-DOYMA.
Carpenito, L.J. (2005). Manual de Diagnosticos de Enfermeria. McGraw-Hill- Interamericana
Mcuan, B. (1997). Paciente Terminal y muerte. Doyma
Holloway, Nancy (2000). Planes de cuidados de Enfermeria Medico-quirurgica. Doyma
Klüber Ross (1987). Sobre la muerte y los moribundos. Grijalbo
Canobbio, M. (2003). trastornos cardio-vasculares. Doyma
Doughty, Dorothy (2005). Trastornos gastrointestinales. Doyma
Wilson, Susan; Thomson, June (2003). Trastornos respiratorios. Doyma |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Bases para a interpretación do coñecemento científico/750G01008 | Ética profesional, marco legal e filosofía do coidado/750G01016 | Estancias Clinicas I/750G01025 |
|
Materias que continúan o temario |
Anatomía/750G01001 | Bioloxía/750G01002 | Psicoloxía/750G01003 | Fisioloxía I/750G01005 | Coidados Básicos en Enfermaría/750G01006 | Fundamentos da Enfermaría/750G01007 | Fisioloxía II/750G01010 | Farmacoloxía/750G01011 |
|
|