Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A9 |
Adquirir e aplicar os coñecementos teóricos e prácticos implicados nos aspectos psicolóxicos que interveñen na relación paciente - terapeuta. Desenvolvemento cognitivo emocional e psicosocial do ser humano. Coñecer os aspectos psicolóxicos da dor. Introdución ó estudo do comportamento humano. Psicoloxía social. |
A48 |
Desenvolver as habilidades sociais para a comunicación e o trato co paciente e outros profesionais. |
A54 |
Manter actualizados os coñecementos, habilidades e actitudes. |
A55 |
Garantir a calidade asistencial na práctica da podoloxía. |
A57 |
Aplicar os métodos de investigación e preparación científica. |
A63 |
Adquirir e aplicar os coñecementos teóricos e prácticos implicados nos aspectos psicolóxicos que interveñen na relación paciente-terapeuta. Desenvolvemento cognitivo emocional e psicosocial do ser humano. Coñecer os aspectos psicolóxicos da dor. Introdución ó estudo do comportamento humano. Psicoloxía social. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B12 |
Capacidade de xestión da información. |
B13 |
Traballo en equipo de carácter interdisciplinar. |
B16 |
Capacidade de organización e planificación do tempo e o traballo. |
B18 |
Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia. |
B19 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
B21 |
Habilidades interpersonais. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Conocer las bases del comporamiento y la conducta humana con sus motivaciones individuales y sociales |
A9 A48 A54 A55 A57 A63
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B12 B13 B16 B18 B21
|
C1 C3 C6 C7 C8
|
Identificar las respuestas psicosociales de las personas ante las diferentes situaciones de salud y enfermedad, para proporcionar ayuda en las mismas. |
A9 A48 A54 A55 A57 A63
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B12 B18 B19
|
C1 C3 C6 C7 C8
|
Establecer una buena comunicación interpersonal que capacite con eficiencia y empatía a los pacientes y familiares |
A9 A48 A54 A57 A63
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B18 B19
|
C1 C3 C6 C8
|
Adquirir y aplicar los conocimientos teóricos y prácticos implicados en los aspectos psicológicos intervinientes en la relación paciente - terapeuta |
A9 A48 A54 A63
|
B1 B2 B3 B6 B18 B19
|
C1 C3 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.- Concepto de Psicología |
1.1.- Introducción e historia
1.2.- Concepto actual de psicología
1.3.- Metodología en psicología.
1.4.- Experimentación en Psicología
1.5. Niveles de análisis de la conducta.
1.5.1. La conducta: análisis de elementos,
funciones y totalidades
1.5.2. Niveles de análisis en la conducta de los
organísmos.
1.5.3. Conclusiones metodológicas
|
2.- Organización y desarrollo de la conducta humana. |
2.1. La conducta humana
2.1.1. La sensibilidad
|
3.-. El desarrollo de la conducta. |
3.1 Desarrollo de la conducta.
3.2. Los estadios del desarrollo
3.3 Involución de la conducta, modificaciones
|
4..- Funciones de Programación. |
4.1. El aprendizaje.
4.1.2. Conductas no aprendidas.
4.1.3. Conductas aprendidas
4.2. Procesos cognitivos: . Percepción. Memoria.
Pensamiento. Lenguaje.
|
5.- Funciones de Activación. |
5.1. Motivación
5.2. La emoción.
5.3. La personalidad.
|
6.- Psicología Social |
6.1.Aprendizaje Social.
6.2. Habilidades sociales.
|
7.- Estudio de pequeños grupos |
7.1Definición, tipos, estructura.
7.2. Grupo primario
7.3 Grupo social, salud y enfermedad
|
8.-Factores psicosociales en el l enfermar humano |
8.1. Introducción.
8.2. Stress y enfermedad.
8.3 Factores psicosociales y enfermedad
8.4 .Medio socio-cultural y enfermedad.
|
9.- Relación profesional de la salud – Enfermo |
9.1. Introducción. Estudios y . Roles.
9.2. La relación PS-E: Comunicación: verbal y
no verbal
9.3.La relación PS-E: Dimensión afectiva.
9.4. Efectos de la relación: Cooperación.
Satisfacción
|
10. Técnicas de evaluación conductual |
10.1. Introducción.
10.2 La entrevista.
10.3.El autoinforme
10.4. La observación:
10.5. La auto-observación
|
11.- Aspectos psicológicos del dolor |
11.1. Introducción
11.2. Definición y clasificación del dolor.
11.3. Enfermedades somáticas que suelen
cursar con dolor.
11.4. Tratamientos del dolor: farmacológico,
no farmacológico.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
2 |
5 |
7 |
Discusión dirixida |
4 |
6 |
10 |
Estudo de casos |
5 |
10 |
15 |
Sesión maxistral |
21 |
60 |
81 |
Solución de problemas |
4 |
8 |
12 |
Xogo de rol (role playing) |
2 |
4 |
6 |
Proba de resposta múltiple |
4 |
8 |
12 |
|
Atención personalizada |
7 |
0 |
7 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Se analizarán documentos escritos o en soporte audiovisual de los contenidos de la materia. Los alumnos efectuarán el análisis de forma individual o en grupo, comentando el documento |
Discusión dirixida |
Los alumnos expresarán sus opiniones sobre un tema, problema moderados por el profesor. |
Estudo de casos |
Se presentaran al os laumnos casos que deberan analizar |
Sesión maxistral |
Exposición de los contenidos del programa, se podrán completar las exposicíones con medios audivisuales. Los alumnos podrán interrumpir para hacer preguntas sobre el tema tratado. |
Solución de problemas |
A partir de los conociemientos adquiridos los alumnos resolverán situaciones problématicas concretas. |
Xogo de rol (role playing) |
Se representarán roles de situaciones sociales. Se entrenarán las habilidades para trabajar en grupo. |
Proba de resposta múltiple |
El alumno responderá a las preguntas que se le planteen. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Proba de resposta múltiple |
|
Descrición |
Correción de examenes y ayuda en la solución de problemas y dudas que se le planteen al alumno. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Análise de fontes documentais |
Se analizarán documentos escritos o en soporte audiovisual de los contenidos de la materia |
5 |
Discusión dirixida |
Los alumnos expresarán sus opiniones sobre un tema, problema moderados por el profesor |
3 |
Estudo de casos |
Los alumnos analizarán los casos que se presenten |
4 |
Sesión maxistral |
Exposición oral del temario del programa |
4 |
Solución de problemas |
A partir de los conociemientos adquiridos los alumnos resolverán situaciones problématicas concretas |
4 |
Proba de resposta múltiple |
El alumno responderá a las cuestiones que se le planteen. De 30 preguntas tipos test con cuatro posibles respuestas, de las que solo una será la correcta, más dos preguntas de desarrollo. |
80 |
|
Observacións avaliación |
La asistencia y participación en clase se tendrán en cuenta como un elemento evaluador más.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Baca Baldomero, E. (2006). Dolor y depresión. Madrid Adalia farma
Buceta, J.M. (1995). Intervención psicológica y salud: control del estréss y trastornos asociados. Madrid Libro Dikinson
Gradillas Regodón V. Gradillas Gonzalez, V. (2006). La entrevista clínica. Barcelona, Ars Médica
Labrador F.J.,Cruzado JA, Muñoz M. (1997). Manual de técnicas de modificación de la conducta. Madrid. Piramide
Labrador F.J.,Cruzado JA, Muñoz M. (1997). Manual de técnicas de modificación de la conducta. Madrid. Piramide
Pinillos, J.L (1975). Principios de Psicología. Madrid Alianza Universidad
Fernández Trespalacios, J.L (1997). Procesos básicos en Psicología general. Madrid Libro Sanz Torre
Nieto Munuera, J. Abad Mateo, M.A. Esteban albert, M. Tejerina Arreal, M. (2004). Psicología para Ciencias de la Salud. Madrid McGraw-Hill- Interamericana |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Prácticum 1/750G02033 | Prácticum 2/750G02034 | Prácticum 3/750G02035 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Bioética. lexislación e gestión en podología/750G02016 |
|
|