Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A20 |
Coñecer e desenvolver as técnicas de exploración, para emitir un diagnóstico e pronóstico, e deseñar o plan de tratamento ortopodolóxico da patoloxía da extremidade inferior. Traumatismos óseos e músculo ligamentosos. Patoloxía do antepé e do retropé. Deformidades conxénitas. Lesións neurolóxicas. Amputacións. Asimetrías. |
A21 |
Desenvolver a habilidade e destreza no uso do instrumental, material e maquinaria empregados para a confección e aplicación de tratamentos ortopodolóxicos. Concepto xeral de ortopedia. O obradoiro ortopodolóxico. Tecnoloxía de materiais terapéuticos ortopodolóxicos. Fundamentos e técnicas para o moldeado pé-perna. |
A22 |
Deseñar, obter e aplicar mediante diferentes técnicas e materiais os ortesis plantares e ortesis dixitais, próteses, férulas. Ortesioloxía plantar e digital. Estudo do calzado e calzadoterapia. Prescrición de tratamentos ortopédicos da extremidade inferior. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B8 |
Coñecer e apreciar a diversidade e a multiculturalidade. |
B11 |
Coñecementos de informática relativos ó seu ámbito de estudo. |
B12 |
Capacidade de xestión da información. |
B13 |
Traballo en equipo de carácter interdisciplinar. |
B14 |
Implicación na calidade e busca da excelencia. |
B18 |
Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia. |
B19 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Conocer conceptos generales de ortopedia. Uso e indicación de productos sanitarios vinculados a la podología. |
A21
|
B1 B3 B6 B12 B14
|
C4 C5
|
Diseñar el plan de tratamiento ortopodológico de la patología de la extremidad inferior. Patología de cadera y rodilla. Deformidades congénitas. Lesiones neurológicas. Amputaciones. |
A20
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B14 B19
|
C1 C4 C6 C7
|
Conocer las principales indicaciones y contraindicaciones de las prótesis y férulas de la extremidad inferior. |
A20 A22
|
B1 B3 B6 B7 B8 B12 B13 B14
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Prescribir, diseñar y aplicar, mediante diferentes técnicas, soportes plantares, prótesis y férulas a las afecciones podológicas. |
A20 A21 A22
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B11 B12 B13 B14 B18 B19
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Conocer las indicaciones y el uso de dispositivos de ayuda a la marcha |
A20 A22
|
B1 B3 B5 B6 B7 B8 B12 B13 B14 B18 B19
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
14 |
25 |
39 |
Obradoiro |
11.5 |
25 |
36.5 |
Prácticas de laboratorio |
18 |
15 |
33 |
Traballos tutelados |
0 |
20 |
20 |
Presentación oral |
2.5 |
6 |
8.5 |
Proba mixta |
2 |
10 |
12 |
|
Atención personalizada |
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Los contenidos teóricos de la materia serán impartidos mediante clases expositivas, con apoyo de medios audiovisuales, imágenes, vídeos,... y con enfoque participativo por parte del alumno. |
Obradoiro |
Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado. |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Traballos tutelados |
|
Presentación oral |
|
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
La atención personalizada que se describe en relación a estas metologías se concibe como momentos de trabajo presencial con el profesor, por lo que implican una participación obligatoria para el alumnado.
La forma y momento en que se desenvolverá se indicará en relación a cada actividad a lo largo del curso según el plan de trabajo de la materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
|
60 |
Prácticas de laboratorio |
|
10 |
Obradoiro |
|
10 |
Traballos tutelados |
|
10 |
Presentación oral |
|
10 |
|
Observacións avaliación |
Para superar la materia es necesario asistir a la totalidad de las prácticas de laboratorio, así como obtener una media de 5 en la calificación total de la asignatura.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Oriol Cohí, Lluís Ximeno (2011). Actualizaciones en técnica ortopédica.. Barcelona: Masson
Viosca Herrero, Enrique (2004). Guía de uso y prescripción de productos ortoprotésicos a medida. Valencia: Instituto de Biomecánica de Valencia (IBV)
Viladot Pericé, Ramón. (2005). Ortesis y prótesis del aparato locomotor.. Barcelona:Masson
Staheli, Lynn T. (2002). Ortopedia pediátrica. Madrid: Marban
Zambudio Periago, Ramón (2009). Prótesis, ortesis y ayudas técnicas.. Barcelona: Elsevier Masson |
-
Michaud TC (1997) “ FOOT ORTHOSES AND OTHER FORMS OF CONSERVATIVE FOOT CARE.” (2nd ed.) Michaud, TC, Baltimore.
-
Philps, J.W. “ FUNCTIONAL FOOT ORTHOSES”. 1995. Harcourt Publishers Ltd
-
O. Cohí, L. Ximeno. ACTUALIZACIONES EN TÉCNICA ORTOPÉDICA. Ed. Masson, 2001.
-
R. Valmassy. “CLINICAL BIOMECHANICS OF THE LOWER EXTREMITIES”. Ed. Mosby, 1996
-
A. Lavigne. D Noviel. “ESTUDIO CLÍNICO DEL PIE Y TERAPÉUTICA POR ORTESIS”. Ed. Masson, 1994
-
Kevin A. Kirby. “FOOT AND LOWER EXTREMITY BIOMECHANICS”. (A Ten Year Collection Of Precision Intricast Newsletters). Precision Intricast Inc., 1997.
-
Kevin A. Kirby. “FOOT AND LOWER EXTREMITY BIOMECHANICS II”. Precision Intricast Newsletters, 1997 – 2002.
-
S. Hunter, M. Dolan, J. Davis. “FOOT ORTHOTICS IN THERAPY AND SPORT”. Ed. Human Kinetics, 1995.
-
Mc Glamry, Banks, Downey, Martin, Miller. “McGLAMRY'S COMPREHENSIVE TEXTBOOK OF FOOT AND ANKLE SURGERY”. Lippincott, Williams & Wilkins; 3rd edition (June 15, 2001)
|
Bibliografía complementaria
|
|
REVISTAS CIENTÍFICAS:
- Revista Española de Podología
- El Peu
- Revista Internacional de Ciencias Podológicas
- Salud del Pie
- Journal of the American Podiatric Medicine Association
- The Foot
- Foot and Ankle International
- Clinical Biomechanics
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Prácticum 1/750G02033 | Prácticum 2/750G02034 | Prácticum 3/750G02035 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Patoloxía Podolóxica 2/750G02022 |
|
Materias que continúan o temario |
Anatomía específica do membro inferior/750G02002 | Biomecánica do membro inferior/750G02013 | Ortopodoloxía 1/750G02017 | Ortopodoloxía 2/750G02018 | Patoloxía Podolóxica 1/750G02021 |
|
|