Competencias do título |
Código
|
Competencias da titulación
|
A7 |
Coñecer e aplicar os principios de farmacocinética e farmacodinámica. Acción, efectos, reaccións adversas e interaccións farmacolóxicas. Descrición dos distintos grupos farmacolóxicos. Fármacos de uso habitual, indicacións e contraindicacións. Deseño de fármacos e desenvolvemento de medicamentos. Receitas. Estudos de toxicidade. Produtos naturais de utilización terapéutica. Vías de administración de medicamentos. |
A19 |
Coñecer e identificar os procesos patolóxicos do pé e sistémicos con repercusión podolóxica, pé de risco e os parámetros clínicos patolóxicos das afeccións estruturais e funcionais do aparato locomotor en decúbito, bipedestación estática e dinámica. Identificar as lesións dermatolóxicas e o seu tratamento. Coñecer e aplicar a Farmacoloxía especifica de uso podolóxico. |
A26 |
Coñecer e utilizar as técnicas e tratamentos quiropodolóxicos e de administración de fármacos. |
A31 |
Coñecer e empregar a historia clínica, valorar e aplicar o protocolo preoperatorio e o consentimento informado. |
A32 |
Coñecer e aplicar a Farmacoloxía especifica de uso podolóxico. Coñecer e utilizar a farmacoloxía pre e post quirúrxica, os tipos de anestesia en podoloxía e técnicas de aplicación. |
A43 |
Deseñar o plan de intervención integral ou tratamento podolóxico. |
A50 |
Prescribir, administrar e aplicar tratamentos farmacolóxicos, ortopodolóxicos, físicos e quirúrxicos. |
A58 |
Adquirir a capacidade crítica sobre publicacións científicas. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B12 |
Capacidade de xestión da información. |
B13 |
Traballo en equipo de carácter interdisciplinar. |
B14 |
Implicación na calidade e busca da excelencia. |
B18 |
Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia. |
B19 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias de materia (Resultados de aprendizaxe) |
Competencias da titulación |
Establecer o tratamento farmacolóxico axeitado para o tratamento e no seu caso curación das enfermidades dos pés. |
A7 A19 A26 A31 A32 A43 A50 A58
|
B1 B2 B5 B7 B13 B18 B19
|
C1 C3 C6 C7 C8
|
Utilizar a medicación necesaria para a práctica da ciruxía menor para o tratamento e no seu caso curación das enfermidades dos pés.
|
A7 A26 A31 A32 A50 A58
|
B1 B2 B3 B13 B14 B18 B19
|
C6 C7
|
Coñecer o beneficio/risco dos fármacos que se prescriben nos pacientes que reciben outros tratamentos concomitantes. |
A7 A50 A58
|
B1 B2 B5 B6 B7 B12 B13 B18 B19
|
C1 C3 C4 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
PARTE I: MEDIADORES CELULARES. FARMACOLOGÍA DE LA INFLAMACIÓN Y EL DOLOR. |
1. Introducción a la farmacología del sistema nervioso central y periférico.
2. Anestésicos locales.
3. Analgésicos opioides.
4. Mediadores celulares implicados en el dolor y la inflamación: Histamina (antihistamínicos) y eicosanoides.
5. Fármacos antiinflamatorios no esteroideos (AINEs).
6. Antirreumáticos.
7. Corticoides y antiinflamatorios esteroideos.
|
PARTE II: QUIMIOTERAPIA |
8. Introducción a la quimioterapia antimicrobiana.
9. Antibióticos Beta-lactámicos
10. Antibióticos Aminoglucósidos, tetraciclinas y cloranfenicol.
11. Quinolonas. Sulfamidas.
12. Macrólidos y otros antibióticos de administración tópica.
13. Antifúngicos I: Fármacos utilizados en el tratamiento de las dermatomicosis
14. Antifúngicos II: Fármacos utilizados en el tratamiento de las onicomicosis.
15. Antivíricos.
16. Antisépticos y desinfectantes.
|
PARTE III. METABOLISMO |
17. Fármacos hipouricemiantes y antigotosos.
18. Tratamiento de la diabetes: insulinas.
19. Tratamiento de la diabetes: hipoglucemiantes orales.
|
PARTE IV: FARMACOLOGÍA SANGUÍNEA |
20. Farmacología de la coagulación y la hemostasia
21. Fármacos antiagregantes plaquetarios.
|
PARTE V: FARMACOLOGÍA DERMATOLÓGICA |
22. Farmacología dermatológica. |
PARTE VI: INTRODUCCIÓN A LA FARMACOLOGÍA DE OTROS SISTEMAS |
23. Farmacología del sistema cardiovascular.
24. Farmacología del sistema nervioso central.
25. Farmacología del aparato respiratorio. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
20 |
50 |
70 |
Seminario |
15 |
28 |
43 |
Traballos tutelados |
4 |
15 |
19 |
Presentación oral |
1 |
5 |
6 |
Proba de resposta múltiple |
2 |
8 |
10 |
|
Atención personalizada |
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral e con medios audiovisuais dos temas que compoñen o programa da materia. |
Seminario |
Sesións sobre os temas expostos na sesión maxistral co fin de aclarar puntos claves e/ou dúbidas dos alumnos. |
Traballos tutelados |
Realizarase un traballo individual dun tema relacionado coa materia cuxos requisitos e prazo de entrega se comunicarán ao inicio da docencia da materia. |
Presentación oral |
Exposición oral do traballo tutelado. |
Proba de resposta múltiple |
50 preguntas con 5 respostas das cales só unha é correcta. Non se aplica factor de corrección polas respostas non acertadas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O alumno conta co apoio do profesor para a elección do tema do traballo tutelado. Ademais o profesor axudará o alumno nas dúbidas que lle vaian xurdindo durante a realización do traballo tutelado. Por último, o profesor colaborará co alumno na realización da presentación oral do traballo tutelado realizado. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
Avaliarase en función da asistencia e a participación do alumno nas actividades a realizar nos seminarios. |
10 |
Presentación oral |
A avaliación da presentación oral do traballo tutelado realizarase tendo en conta os seguintes puntos: presentación do caso, información sobre a farmacoterapia do caso e respostas ás preguntas formuladas. Tamén se avaliará a asistencia e participación nas presentacións do resto dos alumnos. |
10 |
Proba de resposta múltiple |
O alumno deberá realizar unha proba de 50 preguntas tipo test con resposta múltiple, unha correcta de entre 5 posibles. Non puntúa negativo. O aprobado (5) estará no 70% das respostas correctas, é dicir, o número de respostas correctas para aprobar é de 35. É necesario obter un aprobado no exame para poder aprobar a materia. |
60 |
Traballos tutelados |
Na cualificación do traballo considerarase a elección do caso exposto, a anamnese farmacolóxica, o tratamento farmacolóxico seleccionado, o coñecemento dos grupos farmacolóxicos empregados (mecanismo de acción, interaccións e reaccións adversas), o rigor científico, a capacidade de síntese e de crítica e a adecuación da bibliografía consultada. |
20 |
|
Observacións avaliación |
O sistema de cualificacións
expresarase mediante cualificación numérica de acordo co establecido no
art.º 5 do Real Decreto 1125/2003 do 5 de setembro (BOE
18 de setembro), polo que se establece o sistema europeo de créditos e o
sistema de cualificacións nas titulacións universitarias de carácter
oficial e validez en todo o territorio nacional
Sistema de cualificacións: 0-4.9=Suspenso 5-6.9=Aprobado 7-8.9=Notable 9-10=Sobresaliente 9-10 Matrícula de Honra (Graciable)
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
1. Rang HP, Dale MM, Ritter JM, Flower RJ. Farmacología. 6ª ed. Madrid:
Elsevier, 2009.
2. Flórez J. Farmacología Humana. 5ª ed. Barcelona: Masson, 2008.
3. Lorenzo-Velázquez B, Lorenzo Fernández P. Farmacología básica y clínica. 18ª
ed. Madrid: Médica Panamericana, 2009. |
Bibliografía complementaria
|
|
1. Gómez Ortiz, Santiago y Gómez Facundo, Santiago. Guía farmacológica
de utilización en podología. Consejo General de Colegios Oficiales de
Podólogos. Barcelona: Nexus Médica Editores S.L. 2010 |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
É moi recomendable que o alumno superase a materia de Farmacoloxía de segundo curso do grao. |
|